Volvo - prvi u svetu otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

Prvi naučni eksperiment ove vrste otkrio je da lepo dizajniran automobil može da podstakne snažne utiske koji su u skladu s osnovnim ljudskim emocijama. Naučni eksperiment, koji je Volvo Car Group (Volvo automobil) sproveo u saradnji s EEG specijalistima kompanije Myndplay, testirao je učesnike eksperimenta...
... tako što je analizirao način na koji ljudski mozak emotivno reaguje na dizajn automobila kao i na estetski doživljaj koji pobuđuje.
EEG je proces snimanja električne aktivnosti na koži lobanje kod kojeg se mere fluktuacije u naponu, a koje nastaju usled kretanja neurona u mozgu. Eksperiment je potvrdio da ljudi emotivno reaguju na oblik automobila, a očigledno je da su muškarci genetski programirani da im se sviđa uglađen dizajn s prekrasnim linijama.
Sprovođenje eksperimenta se podudarilo s predstavljanjem novog Volvo Concept Coupé modela - prve izražajne interpretacije nove dizajnerske strategije Volvoa koja za cilj ima da stvori emotivniju povezanost s brendom. Učesnici su upitani da ocene seriju slika, dok je EEG merio moždanu aktivnost. Slike su prikazivale novi Volvo Concept Coupé i automobile koji su već ranije ocenjeni kao ružni ili zastareli, a tu su bile i slike srećne i rasplakane bebe, kao i muškarca i žene koji se smatraju lepim.
Thomas Ingenlath, stariji predsednik za dizajn pri Volvo Cars kompaniji, kaže: „Ovo istraživanje konačno dokazuje ono na što smo uvek pomišljali. Lepo dizajniran automobil može da izazove jaku emocionalnu reakciju.“
- Muškarci su pokazali više emocija prilikom gledanja lepog automobila, nego prilikom gledanja slike rasplakanog deteta.
- Žene su pokazale gotovo dvostruko više emocija od muškaraca prilikom gledanja slike rasplakanog deteta.
- 74% muškaraca je izjavilo da dobar dizajn automobila izaziva pozitivna osećanja.
- Samo 33% žena je automobil ocenilo atraktivnijim od zgodnog muškarca.
- 60% muškaraca tvrdi da ih vožnja lepog automobila čini samouverenim i jakim.

Dr David Lewis, vodeći britanski neurolog, kaže: „Percepcija estetski ugodnog dizajna je iskustvo koje kombinuje razumevanje i emocije. One su toliko povezane da ih je gotovo nemoguće razlikovati. Estetsko iskustvo uključuje spoj uživanja na dodir, značajne interpretacije i emotivne uključenosti.“
Paralelno istraživanje, koje je sproveo OnePoll, otkrilo je da 43% muškaraca tvrdi da je izgled automobila najvažniji aspekt, važniji i od enterijera, dodataka, točkova i motora. Prednji deo automobila je muškarcima najatraktivniji, dok žene više gledaju izgled zadnjeg dela vozila.
Jedina slika na koju su i muškarci i žene imali istu reakciju je bila slika rasplakane bebe. Ona je kod učesnika izazvala najizraženije emocije i dobila najviše negativnih ocena. Žene su pokazale najemotivniji odgovor na sliku rasplakane bebe, dok su muškarci pokazali više emocija prilikom gledanja lepog automobila nego prilikom gledanja tužnog deteta.
Metod eksperimenta
OnePoll istraživanje uključilo je 2.000 ispitanika. Volvo ‘“Emotion Of Design’“ studija osmišljena je kako bi izmerila emocionalnu reakciju na objekte putem posmatranja fotografija. Da bi se izmerila emotivna reakcija učesnika, korišćen je MyndPlay EEG uređaj koji je merio promene u Beta i Gamma frekvencijama. Učesnici su imali zadatak da ocene kako se osećaju kada vide svaku pojedinu sliku.
Da bi se podstakla emotivna reakcija, među slikama se našla i ona nasmejane bebe. Tu je bila i fotografija 30 godina starog automobila, ali i „prazna“ fotografija da bi se normalizovala merna linija. U drugom delu eksperimenta merio se i nivo otkucaja srca. Podaci su analizirani i upoređeni s prethodnim eksperimentima kako bi se dobili finalni rezultati.
Grand Motors