AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekspanzija projekta „FIAT Likes U“ po Evropi

Ekspanzija projekta „FIAT Likes U“ po Evropi

Posle uspeha inicijative na italijanskim univerzitetima, projekat „FIAT Likes U“ postaje međunarodan i stiže do velikog broja odabranih evropskih univerziteta, počevši od jednog od najboljih svetskih centara za dizajn - Kraljevskog koledža za umetnost koji se nalazi u Londonu...

Studentima sa univerziteta biće pružena mogućnost da putem projekta „FIAT Likes U“ iskuse prednosti deljenja automobila radi održive mobilnosti. Englesko izdanje projekta „FIAT Likes U“ predstavlja prirodan razvoj projekta koji su kompanija Fiat i italijansko ministarstvo obrazovanja, pod pokroviteljstvom italijanskog ministarstva za zaštitu životne sredine lansirali 2012. godine, a koji je pružao lepezu prednosti nekima od 280.000 studenata sa osam univerziteta uključenih u projekat. Cifre potvrđuju veliki uspeh ovog projekta u Italiji: uslugu deljenja automobila koristilo je preko 6.000 studenata koji su obavili oko 28.000 putovanja i ukupno prešli više od 320.000 kilometara u osam dostupnih automobila modela Fiat  Panda i  Fiat 500L. Uz to, zabeleženo je više od 180.000 poseta veb sajtu posvećenom projektu: likesu.FIAT.it.

Podstaknuti ovim rezultatima, kompanija Fiat odabrala je da proširi projekat na druge univerzitete van Italije i započne inicijativu za odabrane univerzitete širom Evrope, počevši od prestižnog Kraljevskog koledža za umetnost u Londonu. Koledž sarađuje sa kompanijom Fiat i u novoj akciji „FIAT Two of a Kind“ u kojoj će 14 timova, koji se pojedinačno sastoje u proseku od pet studenata različitih oblasti dizajna, osmisliti moguću evoluciju u dizajnu modela Fiat 500 i Fiat Panda u 2020. godini. Oba automobila predstavljaju suštinu Fiatovog dizajna sa dve vrlo različite tačke gledišta, baš kao što i sam naziv projekta nagoveštava. Oba automobila su nepogrešivo automobili kompanije Fiat, ali dok Panda predstavlja savršen izraz koncepta „funkcionalnosti“, model 500 nesumnjivo predstavlja razuzdane „emocije“. Takoreći, „dva modela iste vrste“ (Two of a Kind)!

Tačnije, projekat će od budućih dizajnera zahtevati da osmisle nova rešenja za unutrašnjost i spoljašnjost modela Fiat 500 i Panda koji objedinjuju inovativne, neposredne ideje u različitim oblastima, poput interaktivnosti, digitalnog interfejsa, održivosti i opšte privlačnosti. Od njih će se zahtevati da uzmu u obzir različita tržišta i poštuju stilske odlike brenda Fiat. Ambiciozno i uzbudljivo iskustvo propratiće niz predavanja direktora dizajna koji će pratiti razvoj projekata ovih timova od oktobra do decembra 2013. godine. Ciljevi predavanja biće da se na raspolaganje mladim studentima stave stručnost i iskustvo međunarodne grupe dizajnera kako bi se dao konkretan doprinos njihovom obrazovanju.

Završeni radovi biće predstavljeni na decembarskom panelu stručnjaka, među kojima su i Lorenzo Ramaciotti (Lorenco Ramaćoti) (direktor globalnog dizajna grupe Fiat-Chrysler), Roberto Giolito (direktor dizajna EMEA), Rossella Guasco (Rosela Guasko) (direktor odeljenja boja i materijala), Andrea Mainini (Andrea Mainini) (direktor odeljenja iskustva korisnika i interaktivnog dizajna), Andreas Wuppinger (Andreas Vupinger) (EMEA dizajn kompanije Fiat), Steve Zanlunghi (Stiven Zanlungi) (generalni direktor grupe Fiat Group Automobiles UK) i akademsko osoblje i direktori Kraljevskog koledža za umetnost.

Projekat će biti ocenjivan prema različitim kriterijumima: stilskoj vrednosti, funkcionalnosti, inovaciji, originalnosti, povezanosti sa tržištem i koherentnosti, proizvodu, korisnicima, sposobnostima komunikacije i sveukupnom kvalitetu prezentacije. Krajnji pobednici biće pozvani u centar dizajna kompanije Fiat u Torinu na četiri dana radi razgovora s timom za modeliranje o stvaranju glinenih modela njihovog pobedničkog predloga. Modeli će biti završeni pre svečanosti dodele diploma na Kraljevskom koledžu za umetnost u Londonu 2014. godine.

Takođe, deset pobednika će imati mogućnost obavljanja staža u kompaniji Fiat u Torinu od jula/septembra 2014. godine do februara 2015. godine. Uz primenu svojih sposobnosti i sticanje iskustva u postupcima u okviru razvoja dizajna modela, obuka će omogućiti studentima da se okruže italijanskom kulturom i vrednostima brendova grupe Fiat-Chrysler.

U toku projekta, od oktobra do decembra 2013. godine, kompanija Fiat će omogućiti modele Panda i 500 kao deo besplatne usluge deljenja za studente Kraljevskog koledža umetnosti, omogućavajući im da se posvete ovim modelima i u potpunosti razumeju dve velike ikone kompanije Fiat, koje pokušavaju da interpretiraju u budućnosti.

Širenje projekta „FIAT Likes U“ po Evropi potvrđuje želju kompanije Fiat da pruži praktična rešenja za probleme mobilnosti mladih ljudi koji su sve više usredsređeni na probleme životne sredine kao i ekonomske probleme. Mladi ljudi stavljaju najviše akcenta na smanjenje uticaja na životnu sredinu a istovremeno su u potrazi za automobilima niske potrošnje goriva i niskih tekućih troškova, koji su prilagođeni njihovim finansijskim mogućnostima i sa odgovarajućim planom otplate. Zato je 2012. godine, šestu godinu za redom, Fiat potvrdio da je brend koji je zabeležio najniže nivoe emisije CO2 u Evropi među najprodavanijim automobilskim brendovima, sa prosečnom vrednošću od 119,8 g/km. Ovo važno dostignuće potvrđuje neprekidnu posvećenost kompanije Fiat održivoj mobilnosti: u poslednjih šest godina, Fiat je smanjio prosečnu emisiju za 13%, sa 137,3 g/km na 119,8 g/km CO2, u velikoj meri premašujući ciljnu vrednost od 130 g/km koju je postavila Evropska unija za 2015. godinu.

Kao što samo ime kaže, „FIAT Likes U“ je nešto više. To je ulaganje u univerzitete koji se sviđaju kompaniji Fiat, nov način da kažemo „verujemo u vas“ svim studentima koji su danas posvećeni tome da učine sutrašnjicu boljom. Ovo je bezbedno ulaganje za brend, naročito u ovim vremenima ekonomske nestabilnosti, jer su „zasluga“ i „veština“ konkretne vrednosti koje predstavljaju sredstvo „sigurnog utočišta“ u svakoj zemlji, bez obzira na fluktuacije tržišta.  

FAS

Najbolja jesenja akcija u Toyoti

Najbolja jesenja akcija u Toyoti

Nakon što su ove godine lansirani i do zainteresovanih kupaca već stigli novi modeli, Auris, Auris TS, Rav4 i Corolla, sada uz promotivnu ponudu „+ VIŠE TOYOTE“  kupci mogu da izaberu modele sa popustom i dodatne, veoma povoljne pakete opreme .

Novi Mini snimljen na ulici + FOTO

Novi Mini snimljen na ulici + FOTO

Treća generacija modela Mini svetskoj javnosti biće prikazana 18. novembra. Britanska kompanija je u etar pustila prve fotografije, snimljene tokom snimanja televizijske reklame u Los Angelesu...

Završeno proširenje kapaciteta fabrike u Turskoj

Završeno proširenje kapaciteta fabrike u Turskoj

Investicijom od 634 miliona američkih dolara, Hyundai Motor Company je okončao radove na proširenju svog proizvodnog postrojenja u Turskoj. Proizvodni kapacitet Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) fabrike udvostručen je na preko 200.000 vozila...

Fiat Automobili Srbija na sajmu automobila u Budvi

Fiat Automobili Srbija na sajmu automobila u Budvi

Kompanija Fiat Automobili Srbija će na predstojećem Sajmu automobila,  pod nazivom „Jadranski sajam“ koji se održava u Budvi u Crnoj Gori, u periodu od 9. do 13.oktobra  2013.godine, predstaviti vozila iz svoje game na štandu ovlašćenog prodavca „Kov-Car“ ...

Volkswagen Service Quality Award 2013

Volkswagen Service Quality Award 2013

Volkswagen je nagradio 100 najboljih evropskih servisnih partnera u okviru Volkswagen Service Quality Award VSQA (Nagrada za kvalitet Vokswagenovih servisa 2013). Servisi koji su postigli najbolji rezultat u okviru servisnog kvaliteta i lojalnosti stranki u poslednjih dvanaest meseci  nagrađeni su na ceremoniji dodele nagrada u Drezdenu.

Sjajna ponuda  Citroën vozila sa lagera

Sjajna ponuda Citroën vozila sa lagera

Kompanija Vitro Group Inc. započinje prodajnu akciju za vozila sa lagera. U ponudi se nalaze dva najaktuelnija modela Citroen C-ELYSSE i Citroen C4. Ono što je karakteristično za sva vozila je bogat nivo opreme, po cenama koje su veoma zanimljive za sve potencijalne kupce...

Novi airbag? Ovoga puta na vratima, ali spolja

Novi airbag? Ovoga puta na vratima, ali spolja

Povećanje bezbednosti automobila ima svoje granice, koje će morati da se pomeraju pomalo neobičnim sistemima. Vazdušne jastuke u enterijeru automobila svi veoma dobro znamo, jer su automobili maksimalno popunjeni ovim bezbednosnim sistemom...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje