AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Sistemi za benzinsko ubrizgavanje goriva: isplativi sa potencijalom za budućnost Situacija na tržištu: U 2012. oko 60 odsto svih novih vozila je imalo benzinsko ubrizgavanje preko usisne cevi.  Bosch je najveći svetski proizvođač injektora i svojim sistemima snabdeva oko 70 proizvođača automobila širom sveta.

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: ekonomičan sistemski pristup: Bosch je razvio četiri individualna pristupa unapređenju benzinskog ubrizgavanja preko usisne cevi. Ovaj ekonomičan sistemski pristup može da smanji potrošnju goriva za čak 12 odsto. Pored toga, napredno ubrizgavanje preko usisne cevi (napredni PFI) može poboljšati obrtni momenat i rad motora. Pomoću ovog sistema, dakle, vozači mogu da smanje troškove za gorivo i da istovremeno još više uživaju u vožnji.

 

Način funkcionisanja: kod benzinskog ubrizgavanja goriva, smeša vazduha i goriva se stvara van komore za sagorevanje, u usisnoj cevi. Injektor ubrizgava gorivo ispred usisnog ventila. U toku faze usisavanja, smeša vazduha i goriva kroz otvoreni usisni ventil ulazi u komoru za sagorevanje. Ventili za ubrizgavanje su izabrani na takav način da je potreba motora za gorivom pokrivena u svakom trenutku - i pod punim opterećenjem i pri velikim brzinama. Međutim, čak i u praznom hodu, male količine goriva su precizno izmerene i ubrizgane.

Svestranost: Specijalna varijanta Bosch EV14 ventila za ubrizgavanje ugrađena je u najnoviji model Bugatti Veiron. Ovaj primer pokazuje da je ubrizgavanje preko usisne cevi pogodno i za izuzetno snažna vozila, pa čak i za sportske automobile. Bosch EV14 ventil za ubrizgavanje, koji postoji u devet verzija, može da se upotrebi na različite načine. Neki od njih su ugrađeni u skupe segmente vozila ili u glisere.

Buduća tržišta: na tržištima kao što su Brazil, Kina i azijske zemlje, ubrizgavanje preko usisne cevi je i dalje u porastu, što pokazuje i broj vozila. Bosch se već pozicionirao na ovom tržištu i 2014. god. će npr. u  Džakarti početi proizvodnju ventila za ubrizgavanje.

Iskusna tehnologija: Bosch iza sebe ima 45 godina iskustva u proizvodnji injektora u usisnoj cevi. Bosch je svoj prvi ventil napravio 1967. kada je većina vozila i dalje bila opremljena karburatorima. Od tada, Bosch je proizveo više od 1,3 milijarde injektora.

Alternativni pogoni: Čak i u električnim pogonima, ubrizgavanje preko usisne cevi će i dalje imati funkciju. To je zato što je jeftinije od direktnog ubrizgavanja, a svi nedostaci u efikasnosti biće nadoknađeni električnim komponentama. Ubrizgavanje preko usisne cevi  je i osnova za pogone sa alternativnim gorivom, kao što su Bosch CNG sistemi ili „flex“ gorivo - drugim rečima, komponente etanolskih pogona koji se uglavnom prodaju u Južnoj Americi.

Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: ekonomičan sistemski pristup Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: Bosch je razvio četiri pojedinačna pristupa za unapređenje benzinskog ubrizgavanja preko usisne cevi. Ovaj ekonomičan sistemski pristup može da smanji potrošnju goriva za čak 12 procenata. Pored toga, napredno ubrizgavanje preko usisne cevi (napredno PFI) može da poboljša obrtni moment i rad motora. Pomoću ovog sistema, dakle, vozači mogu da smanje troškove goriva i da  istovremeno više uživaju u vožnji.

1 . Izbacivanje gasova: U ovom pristupu, radna tačka turbo kompresora izduvnih gasova se usled većeg protoka izduvnih gasova pomera pri malom broju obrtaja motora. To znači da turbo kompresor može da reaguje ranije, s obzirom da postoji dovoljan protok izduvnih gasova. Na ovaj način, često spominjano usporavanje turbo kompresora može da se izbegne. To je zato što izbacivanje gasova poboljšava unos svežeg vazduha, a turbo komprsor  dobija više toplijeg izduvnog gasa za svoje pogonske turbine. U kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora i turbo punjenjem, na ovaj način se može postići ušteda goriva od oko 10 procenata.

2 . Ubrizgavanje sa otvorenim ventilom: U ovom pristupu, gorivo se tokom usisne faze ubrizgava u svež vazduh koji protiče u usisnu granu. Kao rezultat toga, gorivo u komori za sagorevanje isparava i na taj način smanjuje temperaturu u komori. Ubrizgavanje sa otvorenim ventilom tako omogućava  veću stopu kompresije. Na ovaj način potrošnja goriva može da se smanji za 2 procenta.

3. Pritisak goriva: Prilikom startovanja motora, pritisak goriva je povišen kako bi se stvorila homogenizovanija smeša. Za vreme hladnog starta, na primer, pritisak sistema se povećava do 6 bara. Tako se poboljšava raspršivanje što znači da se na zidu usisne grane taloži manje goriva. Na ovaj način, Bosch napredni PFI sistem smanjuje emisiju ugljovodonika za oko 20 procenata.

4. Dvostruko ubrizgavanje: U ovom poslednjem pristupu, svaki usisni kanal ima dva ventila za ubrizgavanje. Dvostruko ubrizgavanje znači da je raspršivanje goriva još bolje. Ovo omogućava da ubrizgavanje smeše vazduha i goriva bude daleko efikasnije i fleksibilnije. Dvostruko ubrizgavanje takođe pomaže da se na zidovima usisne grane taloži manje tečnosti u vidu filma. Štaviše, izbacivanje gasova je moguće samo uz  ubrizgavanja goriva sa dva injektora.

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Direktno benzinsko ubrizgavanje: efikasno i sve popularnije: Motori sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem pripremaju smešu vazduha i goriva direktno u komori za sagorevanje. U usisnu cev kroz otvor usisnog ventila protiče samo svež vazduh. Ventili za ubrizgavanje visokog pritiska ubrizgavaju gorivo direktno u komoru za sagorevanje. Ovo hladi komoru za sagorevanje, a osnovna kompresija se povećava jer se smanjuje sklonost ka detonacijama.

 

Benzinsko direktno ubrizgavanje: efikasno i sve popularnije

Rast tržišta: U 2002. samo 2 odsto vozila su imala sistem direktnog benzinskog ubrizgavanja. Deceniju kasnije, ova brojka je iznosila 22 odsto. U 2012. Bosch je isporučio više od 5 miliona sistema direktnog benzinskog ubrizgavanja, a 2015. se očekuje isporuka više od 9 miliona ovih sistema.  U ovom segmentu, Bosch raste za 50 odsto godišnje, a trenutno generiše promet od oko 1,3 milijarde evra. Ovaj posao će i u budućnosti nastaviti da raste. Ova tehnologija je veoma tražena, naročito u SAD.

Način funkcionisanja: Motori sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem pripremaju smešu vazduha i goriva direktno u komori za sagorevanje. U usisnu cev, kroz otvor usisnog ventila, protiče samo svež vazduh. Ventili visokog pritiska ubrizgavaju gorivo direktno u komoru za sagorevanje. Ovim se komora za sagorevanje hladi, a osnovna kompresija se povećava pošto se smanjuje sklonost ka detonacijama. Precizno doziranje, priprema i distribucija vazduha i goriva za svaki pojedinačni ciklus sagorevanja omogućavaju ekonomičnu potrošnju i niske emisije izduvnih gasova.

Efikasnost: Direktno benzinsko ubrizgavanje je jedna od ključnih komponenti za ispunjenje budućih standarda za emisiju izduvnih gasova. Moderni injektori imaju važnu ulogu u optimalizaciji unutrašnjeg rada motora, a time i u smanjenju emisije izduvnih  gasova. U budućnosti, povećavanje pritiska na više od 200 bara moglo bi doneti dalji napredak. Bosch HDEV5 injektor već radi na pritisku od oko 200 bara.

Korist za vozače: U kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora i turbo punjenjem, direktno benzinsko ubrizgavanje smanjuje potrošnju, a time i emisiju CO2 za čak 15 procenata. Takođe, u kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora, turbo punjenjem  i izbacivanjem gasova, direktno benzinsko ubrizgavanje pruža bolje karakteristike reagovanja i bolje performanse vožnje. To je zato što je obrtni moment povećan za čak 50 procenata.

Pionirska dostignuća: Bosch se smatra pionirom direktnog benzinskog ubrizgavanja. Bosch je pokrenuo ovu tehnologiju 1951., u početku za dvotaktni motor kompaktnog automobila Gutbrod Superior. Tri godine kasnije, direktno benzinsko ubrizgavanje je debitovalo u četvorotaktnom motoru legendarnog "gullving" Mercedes - Benz 300 SL.

Proizvodnja: U 2011. sa proizvodne trake Boschove globalne proizvodne mreže izašao je 25-milioniti ventil za ubrizgavanje i 5-milionita pumpa visokog pritiska.U 2012. Bosch je proslavio još dva jubileja svojih proizvoda: 50 miliona injektora i 10 miliona pumpi visokog pritiska.

Bosch

Završeno proširenje kapaciteta fabrike u Turskoj

Završeno proširenje kapaciteta fabrike u Turskoj

Investicijom od 634 miliona američkih dolara, Hyundai Motor Company je okončao radove na proširenju svog proizvodnog postrojenja u Turskoj. Proizvodni kapacitet Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) fabrike udvostručen je na preko 200.000 vozila...

Fiat Automobili Srbija na sajmu automobila u Budvi

Fiat Automobili Srbija na sajmu automobila u Budvi

Kompanija Fiat Automobili Srbija će na predstojećem Sajmu automobila,  pod nazivom „Jadranski sajam“ koji se održava u Budvi u Crnoj Gori, u periodu od 9. do 13.oktobra  2013.godine, predstaviti vozila iz svoje game na štandu ovlašćenog prodavca „Kov-Car“ ...

Volkswagen Service Quality Award 2013

Volkswagen Service Quality Award 2013

Volkswagen je nagradio 100 najboljih evropskih servisnih partnera u okviru Volkswagen Service Quality Award VSQA (Nagrada za kvalitet Vokswagenovih servisa 2013). Servisi koji su postigli najbolji rezultat u okviru servisnog kvaliteta i lojalnosti stranki u poslednjih dvanaest meseci  nagrađeni su na ceremoniji dodele nagrada u Drezdenu.

Sjajna ponuda  Citroën vozila sa lagera

Sjajna ponuda Citroën vozila sa lagera

Kompanija Vitro Group Inc. započinje prodajnu akciju za vozila sa lagera. U ponudi se nalaze dva najaktuelnija modela Citroen C-ELYSSE i Citroen C4. Ono što je karakteristično za sva vozila je bogat nivo opreme, po cenama koje su veoma zanimljive za sve potencijalne kupce...

Novi airbag? Ovoga puta na vratima, ali spolja

Novi airbag? Ovoga puta na vratima, ali spolja

Povećanje bezbednosti automobila ima svoje granice, koje će morati da se pomeraju pomalo neobičnim sistemima. Vazdušne jastuke u enterijeru automobila svi veoma dobro znamo, jer su automobili maksimalno popunjeni ovim bezbednosnim sistemom...

Cadillac Escalade 2015 - Prvi pogled na enterijer

Cadillac Escalade 2015 - Prvi pogled na enterijer

Koncern GM priprema premijeru nove generacije svog ogromnog, luksuznog SUV modela Cadillac Escalade. Svojim dimenzijama, Escalade na evropskim putevima izgleda kao da je došao sa druge planete, a čini se da će tako biti i sa novom generacijom...

Najveći izvozni adut Srbije proslavio svoj prvi rođendan + FOTO

Najveći izvozni adut Srbije proslavio svoj prvi rođendan + FOTO

Posle samo godinu dana, Fiat 500L postao je najveći izvozni adut Srbije, a kompanija FAS ubedljivo je na prvom mestu među izvoznicima, predstavljajući simbol oporavka srpske auto-industrije. Prvi rođendan modela Fiat 500L obeležen je na Belom dvoru uz prisustvo predstavnika Vlade Republike Srbije, diplomatskog kora i poslovne javnosti.

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje