AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Magla je, vozite pažljivo i mislite na decu!

Magla je, vozite pažljivo i mislite na decu!

Poslednje dane prošle godine i početak 2014. godine obeležilo je nekoliko teških saobraćajnih nezgoda. Zbog toga, Agencija za bezbednost saobraćaja podseća na povećan rizik i otežane uslove u saobraćaju zbog magle, vlažnih i mestimično klizavih kolovoza...

Vozači posebno moraju biti oprezni u ranim jutarnjim satima, kada je zbog magle vidljivost smanjena često na 50, a na pojedinim deonicama, posebno u kotlinama i duž rečnih tokova i na 10 metara. Stoga apelujemo na sve učesnike u saobraćaju da povećaju oprez, posebno u pogledu brzine kretanja svog vozila i u odnosu na ponašanja ostalih učesnika u saobraćaju. U gradskim sredinama naročito je važno povećati oprez u blizini pešačkih prelaza, zonama škola i na semaforisanim raskrsnicama, pre svega zbog većeg prisustva dece i ostalih pešaka. Obaveza korišćenja dnevnih svetala je propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, a u uslovima smanjenja vidljivosti posebno dolazi do izražaja važnost ove zakonske odredbe. Na vangradskim deonicama savetujemo veći oprez u krivinama, posebno onim sa većim radijusom, gde usled veće brzine kretanja i slabijeg prijanjanja pneumatika na kolovoz može doći do smanjenja upravljivosti i gubitka kontrole nad vozilom. U slučaju izuzetno guste magle kada je vidljivost manja od 50 metara, preporučujemo da brzina kretanja vozila ne bude veća od 30 km/h. U takvim uslovima, kao preventivnu meru, preporučujemo uključivanje sva četiri pokazivača pravca. U ovim slučajevima posebno je značajno poštovanje saobraćajne signalizacije.

Skrećemo pažnju da je povećana pažnja neophodna na mostovima, nadvožnjacima, duž rečnih tokova i na putevima koji nisu prioritet u pogledu održavanja. Čak i kada je spoljna temperatura iznad nivoa na kojem se stvara led, podsećamo da je moguća poledica u senovitim delovima puta ili na mostovima i nadvožnjacima.

Posebno je važno da se deca prevoze na bezbedan način. Podsećamo da je u poslednjem petogodišnjem periodu (od 2009. do 2013. godine) u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginulo 90 i povređeno 8.116 dece. Najviše dece stradalo je u svojstvu putnika u putničkim automobilima. U poslednje dve godine skoro 50% nastradale dece je bilo u svojstvu putnika. Kada je reč o procentu poginule dece, više od 60% njih bili su putnici u vozilu.

Agencija za bezbednost saobraćaja je tokom 2013. godine u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom u Beogradu realizovala istraživanje i snimanje indikatora bezbednosti saobraćaja koji služe za praćenje i ocenu stanja bezbednosti saobraćaja. Jedan od snimanih indikatora odnosi se na upotrebu sistema zaštite dece u putničkim vozilima. Kada se podaci o broju saobraćajnih nezgoda sa nastradalom decom uporede sa rezultatima istraživanja indikatora, a posebno sa podacima o upotrebi zaštitnih sistema za decu i upotrebi sigurnosnih pojaseva na zadnjem sedištu, jasno je da Republika Srbija ima veliki problem sa ponašanjem učesnika u saobraćaju u pogledu korišćenja zaštitnih sistema u vozilu. Obaveza korišćenja bezbednosnih sedišta za decu do 3 godine starosti i obaveza korišćenja sigurnosnih pojaseva na zadnjem sedištu je propisana Zakonom o bezbednost saobraćaja na putevima. U praksi, korišćenjem ovih sistema zaštite, smrtno stradanje dece u saobraćaju može se smanjiti za više od 50%.

I pored navedene zakonske obaveze procenat upotrebe sigurnosnih pojaseva na zadnjem sedištu u Srbiji iznosi 3,1%, dok procenat upotrebe zaštitnih sistema za decu (pre svega sigurnosnih sedišta) iznosi 32%. U poređenju sa evropskim zemljama navedeni podaci svrstavaju Srbiju u zemlje sa najnižom stopom upotrebe zaštitnih sistema za decu i sigurnosnih pojaseva na zadnjem sedištu u putničkim vozilima u Evropi. Zbog toga je i broj smrtno stradale dece u saobraćajnim nezgodama u Srbiji znatno veći nego u zemljama u kojima su deca obezbeđena sedištima i pojasevima. Takođe, broj smrtno stradalih lica u saobraćaju bio bi znatno manji, kada bi procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima bio povećan.

Zbog toga je izuzetno značajno, naročito u ovako složenim uslovima za odvijanje saobraćaja, da se prevoženje dece u putničkim automobilima obavlja uz korišćenje bezbednosnih sedišta i sigurnosnih pojaseva. Naravno, korišćenje sigurnosnih pojaseva je važno i za odrasle osobe i to i na prednjim i na zadnjim sedištima.

Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije

Nova „cloud“ rešenja iz Volvoa nude potpunu povezivost

Nova „cloud“ rešenja iz Volvoa nude potpunu povezivost

Lansiranjem sistema Sensus Connect Volvo Car grupacija (Volvo automobili) predstavlja unapređeni sistem zabave i navigacije. Volvo sada svojim kupcima nudi istinski umreženo iskustvo vožnje. Servisi zasnovani na „cloud“ rešenjima omogućavaju vozaču da pronađe i plati parking, otkrije nove restorane, uživa u omiljenoj muzici i još mnogo toga...

Kineski Qoros ima najbezbednije vozilo po EuroNCAP-u

Kineski Qoros ima najbezbednije vozilo po EuroNCAP-u

Kinesko vozilo Qoros 3 Sedan najbolje je u 2013. godini po svim kriterijumima Euro NCAP testova! Ono je ostvarilo najbolji rezultat od maksimalnih pet zvezdica u svim segmentima ocenjivanja. Prethodne godine ukupno su testirana 33 vozila, a kriterijumi su bili zaštita odraslih putnika, dece, pešaka  i bezbednosna oprema koju ta vozila imaju.

Subaru osvojio nagradu za visoki kvalitet bezbednosti vozila

Subaru osvojio nagradu za visoki kvalitet bezbednosti vozila

Fudži teška industrija, proizvođač automobila marke Subaru, objavila je pred kraj godine da su modeli Legacy za 2014, Outback i Forester sa već popularnom opcijom Eyesight, primili  nagradu „Top Safety Pick + 2014“ za najviše standarde bezbednosti i najveći rejting za prevenciju sudara od strane američkog Instituta za bezbednost na putevima.

Volvo istražuje nove bezbednosne i dizajnerske ideje

Volvo istražuje nove bezbednosne i dizajnerske ideje

Volvo Car grupacija (Volvo automobili) uspostavila je partnerstvo sa švedskom kompanijom POC koja razvija zaštitnu opremu za razne sportske aktivnosti. Dve kompanije će razmeniti znanje s ciljem istraživanja novih ideja na području bezbednosti i dizajna...

Seat Leon Cupra: 280 KS i blokada diferencijala

Seat Leon Cupra: 280 KS i blokada diferencijala

Kompanija Seat objavila je zvanične fotografije nove generacije modela Leon Cupra, koji će zvaničnu premijeru imati na martovskom međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Novi Leon Cupra biće dostupan u verziji sa petora i troja vrata (varijanta SC)...

Subaru WRX STi - Prve fotografije i informacije

Subaru WRX STi - Prve fotografije i informacije

Neposredno pred zvaničnu premijeru, putem fotografija je predstavljena nova generacije modela Subaru WRX STi. Izgled slabije verzije WRX poznat nam je od pre nekoliko meseci, a sada možemo videti da "plavo-zlatnu strelu", koja izgleda daleko agresivnije i atraktivnije...

AMG Experience 2025
Slika nedelje