Zašto Chevrolet odlazi iz Evrope?

Alan Batey, zadužen za globalne aktivnosti Chevroleta, objasnio je razloge koji su uticali na odluku da se ovaj brend povuče sa tržišta u Evropi. Nije u pitanju samo ekonomska kriza na Starom kontinentu, već i težnja da se "odži iznad vode" marka Opel...
Glavni razlog za odluku o povlačenju sa evropskog kontinenta, i pored uspešne transformacije od Daewoa do Chevroleta, jeste činjenica da Chevrolet godišnje u Evropi proda oko 200 hiljada automobila, što nije ni jedan procenat tržišnog udela. Na drugoj strani, Opel ima 6-procentni tržišni udeo u Evropi. Pozicija Chevroleta je ovde, sa stanovišta brenda zanemarljiva, a na takvu poziciju ova kompanija nije navikla.
Na drugoj strani, GM vidi veliki potencijal Chevroleta u Aziji, uključujući i Rusiju, gde je ova marka veoma uspešna i brzo raste. Zato će GM na tamošnjim tržištima ulagati u razvoj, a u nezanimljivoj Evropi će štedeti.
Jedan od razloga za povlačenje, jeste činjenica da GM nije uspeo jasno da diferencira marke Chevrolet i Opel. Obe marke spadaju u takozvanu mainstream kategoriju, koriste istu tehniku i njihova proizvodnja slično košta. Nijedan Chevrolet ne možemo označiti kao "niskobudžetni", a u isto vreme nijedan Opel ne možemo označiti kao konkurenta za premium segment. Opel će odlaskom Chevroleta iz Evrope dobiti veći manevarski prostor, a jednoprocentni udeo Chevroleta mogao bi biti upravo povećanje tržišnog udela Opela.
Pored Opela, u Evropi će se prodavati modeli Chevrolet Camaro i Corvette, koji će obogatiti prodajne salone marke Cadillac.
Automagazin.rs