Vitro Group: Uslovi nisu jednaki za sve

Pretpostavka efikasnog funkcionisanja tržišne ekonomije, jesu jednaki uslovi poslovanja za sve tržišne subjekte. To je i stav kompanije Vitro Group, generalnog uvoznika automobila marke Citroën za Srbiju. Dok je u Evropi Citroën u znaku komercijalne dinamike, u Srbiji je u periodu januar - novembar 2009. godine, Citroën prodao 979 vozila (tržišni udeo 2,45 %)...
U Vitro Groupu nisu zadovoljni, ali smatraju da prodajni rezultati ne reprezentuju realan tržišni potencijal Citroën-a u Srbiji. "Mislim da imamo preteran uticaj spoljnih faktora i intervencija. Ovo nije realan odgovor tržišta na kvalitete koje imaju Citroën automobili. Dok u Evropi beležimo rast prodaje, u Srbiji je zabeležen pad. To možemo objasniti nejednakim uslovima poslovanja za sve tržišne subjekte. Nekim uvoznicima automobila država je obezbedila veoma ozbiljne beneficije, a s obzirom da poslujemo u vremenu u kojem je cena presudan prodajni faktor, to bitno menja tokove na automobilskom tržištu. Mislim da svi treba da imamo apsolutno jednake uslove na tržištu, kada će do izražaja doći nominalni kvalitet proizvoda i uticaj brenda." - izjavio je gospodin Vojislav Lekić, direktor marketinga u kompaniji Vitro Group, na nedavno održanoj konferenciji za medije.

Zanimljivo je da je Citroën, u periodu januar - novembar, u Francuskoj zabeležio povećanje prodaje od 10,3 %, a udeo na tržištu iznosi 15,7 %. Da li ima optimističnih prognoza za Srbiju? "Naredne godine, Citroën će na tržištu Srbije plasirati novi C3, novo vozilo, novi best-seller. Automobil će biti predstavljen i na beogradskom sajmu automobila. Ako pogledamo prodaju novog Citroën C3 na evropskim tržištima, možemo očekivati odlične prodajne rezultate i u Srbiji. Ali, ono što očekujem sledeće godine, jeste manje uticaja netržišnih faktora i manje beneficija, koje će doneti prednost konkurentima." - zaključuje gospodin Lekić.

Goran Sarić - Automagazin.rs Foto: Milomir Bošković - Automagazin.rs