AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Prema studiji firme Volvo Trucks, više od polovine vozača kamiona u Evropi ima probleme zbog bolova u leđima, vratu i ramenima. Novo Volvo dinamičko upravljanje omogućava kontrolu nad kamionom uz minimalan napor i smanjuje opasnost od povreda vozača...

Pogledajte vest: Volvo Dynamic Steering: Vožnja bez napora + VIDEO.

 

Tokom dužeg boravka za volanom većina vozača kamiona oseća bol u gornjem delu leđa. Henrik Gustafson, star 27 godina, jedan je od njih. Pre pet godina, prilikom dugolinijskog transporta do Norveške, osetio je bol u zadnjem levom ramenom mišiću. Zato je Henrik prestao da se bavi dugolinijskim transportom pa je počeo da vozi oblu građu sa ocem. Prestao je i da vežba sa tegovima, ali problem nije potpuno nestao. Međutim, pre godinu i po, Henrik je imao priliku da vozi novi Volvo FH sa Volvo dinamičkim upravljanjem tokom terenskih testova. Od tada su mu leđa mnogo bolje.

„Razlika je u tome što sada nisam nervozan i što ne moram da se pazim kada vozim. Kamion je vrlo stabilan kada ima Volvo dinamičko upravljanje", kaže Henrik Gustafson.

U svakom trenutku vozač nailazi na probleme

U ovoj industriji odavno su prepoznati problemi usled povreda. Prema studiji firme Volvo Trucks koja je obuhvatila 160 vozača kamiona u Evropi, više od polovine je imalo probleme zbog bolova u leđima, ramenima i vratu. Prema studiji obavljenoj 2011. i 2012, većina učesnika su bili muškarci koji se bave dugolinijskim transportom.

 

Pogledajte vest: Dvadeset novih Volvoa za Silo Jeličić.


Prema drugoj studiji iz 2011. koju je obavila Evropska agencija za bezbednost i zdravlje na radu, 54% žena i 37% muškaraca u transportnom sektoru u Evropi ima probleme sa mišićno-skeletnim sistemom. Često se odnose na leđa, ramena i vrat vozača.

Razloge za to daje nam Peter Bark, čovek koji se bavi zdravstvenim i bezbednosnim pitanjima na Institutu za istraživanje transporta (Transport Research Institute) koji istražuje transport i logistiku.

„Usled zatezanja mišića ruku i vrata prilikom stalnog ponavljanja pokreta, određene mišićne grupe se mnogo opterećuju. Mislim da je naprezanje još veće kada vozač čvrsto drži volan prilikom upravljanja. Veći mišići kao što je biceps nisu osetljivi, ali opasnost od zamaranja postoji prilikom naprezanja mišića podlaktice i određenih mišića povezanih sa prstima i šakama. Usled naprezanja ramena takođe dolazi do zamora koji se širi na zadnji deo vrata."

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Drastično manje vibracije kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Novo Volvo dinamičko upravljanje znatno smanjuje pomeranje volana do koga inače dolazi zbog dejstva neravnina na putu. Ne samo da vozač lakše i prijatnije upravlja, već dugoročno gledano manje napreže mišiće i zglobove.

Pri vožnji malim brzinama po normalnim putevima, Volvo dinamičko upravljanje smanjuje snagu potrebnu za okretanje volana za oko 75%. Pri vožnji po neravnim putevima skoro da potpunu smanjuje podrhtavanje, za 95-100%. U kombinaciji sa automatizovanim I-Shift menjačem znatno smanjuje naprezanje vozača. Jonas Nordkvist je menadžer za karakteristike i rentabilnost proizvoda u firmi Volvo Trucks.

„Ako izuzmete sve što vozaču može da se desi izvan kamiona, onda je najveći uzrok povreda na radu stalno ponavljanje pokreta usled dejstva neravnina na putu, upravljanja i promena stepena prenosa, tzv. vibracija celog tela. Put nikada nije potpuno ravan, pa se telo trese usled prenošenja pokreta. Tako nastaje ono što je u ergonomiji poznato kao RSI (povreda prouzrokovana stalnim ponavljanjem pokreta). To je jedan vid zamaranja mišića, baš kao kod 'teniskog lakta'."

Upravo to se dešava kada vozače kamiona bole leđa ili vrat - oni mirno sede dok im se tela njišu gore-dole. Kontrolišu volan uz određeno opterećenje i što je ono veće, veća je opasnost od povreda.

Bol u leđima Henrika Gustafsona je klasična povreda na radu. Kada su on i njegov otac kupovali novi kamion, izbor je bio lak - novi Volvo FH sa Volvo dinamičkim upravljanjem.

„Ranije sam bio napet i upravljao sam kamionom po malim, krivudavim putevima. Kada imate Volvo dinamičko upravljanje, volan miruje čak i kada se vozite po neravnim putevima na kojima deluju bočne sile zbog kojih se obično trese volan. Njima se suprotstavlja sistem dok ja opuštenije sedim za volanom. Danas sam u mnogo drugačijoj poziciji kao vozač", kaže Henrik Gustafson.

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Kako Volvo dinamičko upravljanje funkcioniše

Volvo dinamičko upravljanje se zasniva na standardnom mehaničkom upravljačkom sistemu kod koga je upravljačko vratilo povezano sa upravljačkim prenosnikom. Hidraulički servo uređaj generiše silu koja pomaže vozaču da okreće točkove kamiona. Volvo sistemu je dodat elektronski kontrolisan elektromotor tako što je pričvršćen za upravljačko vratilo. Elektromotor radi sa hidrauličkim servo upravljanjem i više hiljada puta u sekundi reguliše ga elektronska kontrolna jedinica. Pri malim brzinama elektromotor dodaje silu, dok pri većim brzinama automatski reguliše upravljanje i kompenzuje nepravilnosti izazvane putem volana, npr. usled dejstva bočnih vetrova ili rupa na putu.
Činjenice - Lična karta vozača

Anketa firme Volvo Trucks pod nazivom „Lična karta vozača" (Driver ID) sprovedena je 2011. i 2012. u saradnji sa 160 vozača kamiona širom Evrope. Više od polovine njih je reklo da ima probleme zbog bolova u leđima, ramenima i vratu. Većina učesnika u ovoj anketi su bili muškarci koji se bave dugolinijskim transportom.
Činjenice - Bezbednost i zdravlje na radu u transportnom sektoru

Prema studiji „Bezbednost i zdravlje na radu u transportnom sektoru" (Occupational safety and health in the transport sector), koju je 2011. obavila agencija OSHA, 54% žena i 37% muškaraca u transportnom sektoru u Evropi ima probleme sa mišićno-skeletnim sistemom. Kod vozača kamiona se oni često odnose na leđa, ramena i vrat. Prema ovoj anketi, 43% radnika u transportnom sektoru u Nemačkoj prijavilo je da ih boli donji deo leđa. Problemi sa leđima, koji se često povezuju sa mehaničkim vibracijama, najčešće su povrede na radu kod radnika u transportnom sektoru u Belgiji. Kada su u pitanju povrede na radu koje su od 2000. do 2005. prijavili radnici u transportnom sektoru u Španiji, 90% se odnosilo na mišićni ili skeletni sistem. Pročitajte celu studiju ovde.

Pogledajte film na YouTube kanalu za Volvo Trucks:



Volvo Trucks Serbia

Beskompromisna sportska izvedba: Nova Opel Astra OPC EXTREME

Beskompromisna sportska izvedba: Nova Opel Astra OPC EXTREME

Model Opel Astra OPC EXTREME, čija svetska premijera će biti upriličena na Sajmu automobila u Ženevi, je pravi performantni trkački automobil. Model razvijen na severnoj stazi Nirburgring, kao najzahtevnijoj stazi za trke na svetu, opremljen je svim haj-tek delovima koje poseduje i trkačka varijanta Opel Astra OPC Cup...

Novi Citroën C1 na prvim fotografijama i videu

Novi Citroën C1 na prvim fotografijama i videu

Posle Peugeota, koji je prvi predstavio novu generaciju modela iz "kolinske trojke" (Peugeot 108 i Toyota Aygo se proizvodi u češkom gradu Kolinu), pred nama je novi član iz popularne trojke. Citroën je objavio oficijalne materijale, koji nam otkrivaju izgled nove generacije modela C1...

Fiat 500L Beats Edition

Fiat 500L Beats Edition

Fiat predstavlja novu specijalnu seriju 500L Beats Edition™ i novi proizvod Fiat 500L 2014., koji racionalizuje ponudu novim bojama, unutrašnjim oblicima i opcionim izborima za nove članove porodice 500...

Francuski carinici pronašli u kamionu sa Dakara 1,4 tone kokaina

Francuski carinici pronašli u kamionu sa Dakara 1,4 tone kokaina

Tokom carinske kontrole u francuskoj luci Le Havre, prošle nedelje je pronađena droga sakrivena u pneumaticima kamiona, koji je kao prateće vozilo učestvovao u ovogodišnjem izdanju maratonskog relija Dakar. Kamion je stigao brodom iz čileanskog mesta Valparaiso, gde je završen Dakar 2014...

Ženeva 2014: debi automobila Fiat Panda Cross i Fiat Freemont Cross

Ženeva 2014: debi automobila Fiat Panda Cross i Fiat Freemont Cross

Fiat je odabrao pozornicu u Ženevi da premijerno predstavi modele Panda Cross i Freemont Cross, od kojih su oba na vrhu svojih kategorija. Ova dva nova modela nude ekskluzivnu, sveobuhvatnu opremu za bezbednost korisnika i maksimalnu sigurnost u vozilu u kombinaciji sa jedinstvenim i nezamenljivim stilom...

Prvi Chopper fest u Delta City-ju

Prvi Chopper fest u Delta City-ju

Ljubitelji motorcikala i automobila imaće priliku da od 26. februara do 2. marta posete prvi „Chopper fest“, u atrijumu šoping-mola Delta City, i pogledaju interesantnu izložbu dvotočkaša i četvorotočkaša koji su obeležili XX vek, kao deo „custom“ subkulture...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje