AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Završen sajam automobila i motocikala

Završen sajam automobila i motocikala

Najveća auto-moto manifestacija održana tokom marta u svetu - 55. Međunarodni salon automobila i 15. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion" - završen je sa uspehom koji je malo ko očekivao...

O tome govori i zvanični podatak o 102.239 posetilaca, registrovanih između 22. i 28. marta 2023. na ulaznim kapijama Beogradskog sajma.


Sajam je održan u uslovima neverovatnih globalnih privrednih, energetskih, komunikacionih, tehnoloških i tržišnih promena u automobilskoj industriji, izazvanih, pored ostalog, posledicama globalne pandemije a potom i ukrajinske krize, nestašicom delova i komponenata, velikim tehnološkim zaokretima i novim konceptima poslovanja. Ta činjenica uslovila je i odsustvo komercijalnog efekta i uobičajenih sajamskih popusta i lagera vozila za brzu isporuku.


Ipak, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, koja okuplja sve igrače na srpskom auto i moto tržištu, uspela je da okupi sve svoje članice, što znači i sve brendove, oko ideje i plana da se za beogradski Salon automobila pripremi što je moguće veći broj noviteta i premijera. Obezbeđivanje izložbenih primeraka je u postojećim okolnostima bio neverovatan izazov, ali su zastupnici brendova učinili sve da predstave najnoviju ponudu sa međunarodnog tržišta, pre svega novih električnih, hibridnih i plug-in hibridnih modela, kao i poslednje generacije najnovijih ekološki usavršenih modela sa konvencionalnim pogonima.


Tako je, u konačnom zbiru, ovogodišnji Međunarodni salon automobila okupio 250 izlagača, koji su predstavili 33 automobilska i sedam brendova lakih privrednih vozila sa više od 40 premijera. Na "Motopassionu" se okupilo 60 izlagača, sa više od 40 brendova motocikala, kvadova i skutera i velikim brojem brendova moto-opreme. Uz napomenu da je sajamski moto sektor pokazao izrazito najveću ekspanziju u pogledu broja brendova, modela i noviteta.


U redizajniranom sajamskom prostoru, hala 3 Beogradskog sajma bila je namenjena za premijum brendove - Mercedes, Maybach, BMW, Mini, Maserati, Audi, Porsche. Svi ostali automobilski brendovi bili su u centralnoj hali 1: Volkswagen, Nissan, Chery, Škoda, Subaru, Geely, Volvo, Kia, Mazda, Renault, Dacia, Hyundai, Ford, MG, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Suzuki, Peugeot, Opel, Toyota, Honda, Seat i Cupra. Izložbeni eksponati u okviru sajma "Motopassion" našli su se u hali 4, laka privredna vozila u hali 3A, a prateća automobilska oprema u halama 2 i 1A.


Za posetioce su najinteresantnije bile cene izloženih modela i uslovi pod kojima su mogli da ih nabave. Najskuplji izloženi modeli na Salonu automobila bili su pojedini modeli Maseratija, Mercedesa, Porshea, Audija i BMW-a - od 170.000 do 300.000 evra. U donjoj cenovnoj kategoriji - od 13.000 do 20.000 evra - mogli su se naći pojedini modeli Hyundaija, Fiata, Opela, Dacie, Suzukija, Citroena, Forda, Kie, Renaulta, MG-ja, Toyote... Najjeftiniji model brenda Folkswagen koštao je više od 25.100 evra. Nissanov najjeftiniji model koštao je oko 30.000 evra, Škoda Kamiq je dolazila sa paketom opreme i iznosila 27.000 evra.


Ovogodišnje izdanje "Motopassiona" predstavilo je izuzetno bogatu ponudu motocikala svih relevantnih svetskih brendova, uključujući brojne premijere i nove modele i opremu, čija prodaja na tržištu iz godine u godinu raste.


Na visokom nivou bili su i drumski saobraćaj, automobilska i prateća industrija, laka dostavna vozila i garažno-servisna oprema, ali i ponuda banaka, lizing kompanija i osiguravajućih društava. Proboj u ovom sektoru učinili su proizvođači kompatibilne i prateće opreme za ekološki napredna vozila te punjača za električna vozila i solarnih modula za primenu u auto-industriji.


Ne treba prevideti ni privlačnost pratećeg programa, koji je za mnoge posetioce čak i prvi razlog za posetu. To se odnosi i na "novinarski reli" u krugu Beogradskog sajma, tri dana pred početak Salona automobila (pobednici po kategorijama Predrag Stevanović, Vladimir Nikolić i Lora Brkić), i na "novinarski dan", namenjen medijskim profesionalcima, dan pred zvanično otvaranje sajma. Posetioci su bili veoma zadovoljni i "porodičnim danom", kada su porodice sa decom ulazile po privilegovanoj ceni; izborom "miss Salona automobila" (pobednica Katarina Filipović, koja krasila štand Opela, prva pratilja Sara Stefanović, sa štanda Suzukija, druga pratilja Danica Petrović, takođe sa štanda Opela); tradicionalnom paradom oltajmera "Memorijal princa Tomislava Karađorđevića", proglašenjem "automobila godine" u izboru AANS (Peugeot 408 i Opel Mokka Electric), proglašenjem najuspešnijih u auto-privredi od strane Automobilskog foruma, NAVAK-ovim svakodnevnim demonstracijama bezbedne vožnje i drugim događanjima, promocijama, demonstracijama.


Sve to na mnogo načina objašnjava izuzetnu posećenost ove manifestacije, i to u nepovoljnim uslovima i za izlagače i za potencijalne kupce. Istovremeno, potvrđuje ozbiljnu zainteresovanost ovdašnjih kupaca za stanje i ponude automobilske industrije na srpskom tržištu, ali i uvoznika i izlagača da im sve to obezbede.


PR

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje