AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

Hyundai je otkrio detalje o svom prvom benzinskom motoru sa direktnim ubrizagavanjem goriva. To je četvorocilindrični 2,4 Theta II GDI agregat, koji će sledeće godine početi da se ugrađuje u novu generaciju modela Sonata...

Novi motor je predstalvjen na 9-godišnjici konferencije "Hyundai-Kia International Powertrain Conference" u korejskom Namyangu. U prodaju će krenuti u prvoj polovini 2010. godine, u novoj generaciji sedana srednje klase, modela Sonata.

Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

U pitanju je 2.4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection) motor. U specifikaciji za koresko tržište, motor razvija snagu od 148 kW pri 6.300 o/min i obrtni moment od 250 Nm pri 4.250 o/min. Stepen kompresije iznosi 11,3:1. Hyundai navodi da je razvij novog motora trajao 46 meseci i koštao je 150 miliona dolara. Motor je opremljen i sistemom varijabilnog otvaranja venila, koji sa rastom broja obrtaja, skraćuje vreme otvaranja ventila i time redukuje potrošnju goriva. Sistem obezbeđuje da se gorivo ubrizgava u veoma preciznim količinama i u tačno definisano momentu.

Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

Hyundai ističe da je time obrtni moment motora povećan za 7 % u niskim obrtajima, a u visokim obrtajima motor razvija za 12 % veći obrtni moment nego što bi to bio slučaj sa dosadašnjim motorom iste zapremine. Potrošnja goriva smanjena je za 10 %. Pored direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, Theta II motor je opremljen i sistemom promenljive dužine rada (izvlačenja) ventila VIS, kao i sistemom za varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila, DCVVT. Pored toga, sistem je opremljen i lakom radilicom, lakšim katalizatorima. Unutrašnje trenje motora svedeno je na minimum, što je rezultiralo i manjim zagrevanje zida cilindara i boljim hlađenjem motora.

Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

Automagazin.rs

Kia EV5 prilagođava električnu mobilnost evropskim vozačima

Kia EV5 prilagođava električnu mobilnost evropskim vozačima

Kia EV5 donosi električne inovacije u C-SUV segment, najveći i najbrže rastući segment vozila u Evropi. Izgrađen na namenskoj EV platformi E-GMP (Electric-Global Modular Platform) sa 400V tehnologijom, EV5 kombinuje smeo SUV stil, praktičnost i najsavremeniju tehnologiju...

123456. . .1627
Mazda CX-5 2026
Slika nedelje