Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem

Hyundai je otkrio detalje o svom prvom benzinskom motoru sa direktnim ubrizagavanjem goriva. To je četvorocilindrični 2,4 Theta II GDI agregat, koji će sledeće godine početi da se ugrađuje u novu generaciju modela Sonata...
Novi motor je predstalvjen na 9-godišnjici konferencije "Hyundai-Kia International Powertrain Conference" u korejskom Namyangu. U prodaju će krenuti u prvoj polovini 2010. godine, u novoj generaciji sedana srednje klase, modela Sonata.

U pitanju je 2.4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection) motor. U specifikaciji za koresko tržište, motor razvija snagu od 148 kW pri 6.300 o/min i obrtni moment od 250 Nm pri 4.250 o/min. Stepen kompresije iznosi 11,3:1. Hyundai navodi da je razvij novog motora trajao 46 meseci i koštao je 150 miliona dolara. Motor je opremljen i sistemom varijabilnog otvaranja venila, koji sa rastom broja obrtaja, skraćuje vreme otvaranja ventila i time redukuje potrošnju goriva. Sistem obezbeđuje da se gorivo ubrizgava u veoma preciznim količinama i u tačno definisano momentu.

Hyundai ističe da je time obrtni moment motora povećan za 7 % u niskim obrtajima, a u visokim obrtajima motor razvija za 12 % veći obrtni moment nego što bi to bio slučaj sa dosadašnjim motorom iste zapremine. Potrošnja goriva smanjena je za 10 %. Pored direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, Theta II motor je opremljen i sistemom promenljive dužine rada (izvlačenja) ventila VIS, kao i sistemom za varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila, DCVVT. Pored toga, sistem je opremljen i lakom radilicom, lakšim katalizatorima. Unutrašnje trenje motora svedeno je na minimum, što je rezultiralo i manjim zagrevanje zida cilindara i boljim hlađenjem motora.

Automagazin.rs