BMW + SGL Group = jeftiniji delovi od karbona

Ugljenična vlakna se najviše koriste u proizvodnji elkskluzivnih supersportkih automobila, gde je potrebna maksimalna krutost i čvrstina, a što manja masa. Ali, veliki problem je cena. Kod serijskih automobila, koji se proizvode na stotine hiljada primeraka, njihova upotreba je minimalna. Ali, i to će se promeniti...
BMW je uspostavio saradnju sa kompanijom SGL Group, koja se dugo godina bavi razvojem i proizvodnjom kompozitnih materijala. Cilj BMW-a je da poveća upotrebu karbonskih vlakana u običnim automobilima, i standardizuje njihovu upotrebu u serijskim automobilima.

Trenutno ovaj materijal u većoj upotrebi nalazimo samo na krovu BMW-a M3 i BMW-a M6, koji i nisu pravi "mainstream" automobili, ali BMW radi na automobilu koji će kompletno biti izrađen od karbona, pod oznakom Project-i. Pretpostavlja se da će automobil, čiji najveći deo delova će biti izrađen od karbona, ići u serijsku proizvodnju, a mogao bi se zvati Isetta. Podsetimo, korišćenjem karbona, masa automobila se radikalno smanjuje, smanjuje se potrošnja i emisija štetnih materija, a poboljšava se agilnost automobila i ponašanje u krivinama. Automagazin.rs