AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Prema studiji firme Volvo Trucks, više od polovine vozača kamiona u Evropi ima probleme zbog bolova u leđima, vratu i ramenima. Novo Volvo dinamičko upravljanje omogućava kontrolu nad kamionom uz minimalan napor i smanjuje opasnost od povreda vozača...

Pogledajte vest: Volvo Dynamic Steering: Vožnja bez napora + VIDEO.

 

Tokom dužeg boravka za volanom većina vozača kamiona oseća bol u gornjem delu leđa. Henrik Gustafson, star 27 godina, jedan je od njih. Pre pet godina, prilikom dugolinijskog transporta do Norveške, osetio je bol u zadnjem levom ramenom mišiću. Zato je Henrik prestao da se bavi dugolinijskim transportom pa je počeo da vozi oblu građu sa ocem. Prestao je i da vežba sa tegovima, ali problem nije potpuno nestao. Međutim, pre godinu i po, Henrik je imao priliku da vozi novi Volvo FH sa Volvo dinamičkim upravljanjem tokom terenskih testova. Od tada su mu leđa mnogo bolje.

„Razlika je u tome što sada nisam nervozan i što ne moram da se pazim kada vozim. Kamion je vrlo stabilan kada ima Volvo dinamičko upravljanje", kaže Henrik Gustafson.

U svakom trenutku vozač nailazi na probleme

U ovoj industriji odavno su prepoznati problemi usled povreda. Prema studiji firme Volvo Trucks koja je obuhvatila 160 vozača kamiona u Evropi, više od polovine je imalo probleme zbog bolova u leđima, ramenima i vratu. Prema studiji obavljenoj 2011. i 2012, većina učesnika su bili muškarci koji se bave dugolinijskim transportom.

 

Pogledajte vest: Dvadeset novih Volvoa za Silo Jeličić.


Prema drugoj studiji iz 2011. koju je obavila Evropska agencija za bezbednost i zdravlje na radu, 54% žena i 37% muškaraca u transportnom sektoru u Evropi ima probleme sa mišićno-skeletnim sistemom. Često se odnose na leđa, ramena i vrat vozača.

Razloge za to daje nam Peter Bark, čovek koji se bavi zdravstvenim i bezbednosnim pitanjima na Institutu za istraživanje transporta (Transport Research Institute) koji istražuje transport i logistiku.

„Usled zatezanja mišića ruku i vrata prilikom stalnog ponavljanja pokreta, određene mišićne grupe se mnogo opterećuju. Mislim da je naprezanje još veće kada vozač čvrsto drži volan prilikom upravljanja. Veći mišići kao što je biceps nisu osetljivi, ali opasnost od zamaranja postoji prilikom naprezanja mišića podlaktice i određenih mišića povezanih sa prstima i šakama. Usled naprezanja ramena takođe dolazi do zamora koji se širi na zadnji deo vrata."

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Drastično manje vibracije kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Novo Volvo dinamičko upravljanje znatno smanjuje pomeranje volana do koga inače dolazi zbog dejstva neravnina na putu. Ne samo da vozač lakše i prijatnije upravlja, već dugoročno gledano manje napreže mišiće i zglobove.

Pri vožnji malim brzinama po normalnim putevima, Volvo dinamičko upravljanje smanjuje snagu potrebnu za okretanje volana za oko 75%. Pri vožnji po neravnim putevima skoro da potpunu smanjuje podrhtavanje, za 95-100%. U kombinaciji sa automatizovanim I-Shift menjačem znatno smanjuje naprezanje vozača. Jonas Nordkvist je menadžer za karakteristike i rentabilnost proizvoda u firmi Volvo Trucks.

„Ako izuzmete sve što vozaču može da se desi izvan kamiona, onda je najveći uzrok povreda na radu stalno ponavljanje pokreta usled dejstva neravnina na putu, upravljanja i promena stepena prenosa, tzv. vibracija celog tela. Put nikada nije potpuno ravan, pa se telo trese usled prenošenja pokreta. Tako nastaje ono što je u ergonomiji poznato kao RSI (povreda prouzrokovana stalnim ponavljanjem pokreta). To je jedan vid zamaranja mišića, baš kao kod 'teniskog lakta'."

Upravo to se dešava kada vozače kamiona bole leđa ili vrat - oni mirno sede dok im se tela njišu gore-dole. Kontrolišu volan uz određeno opterećenje i što je ono veće, veća je opasnost od povreda.

Bol u leđima Henrika Gustafsona je klasična povreda na radu. Kada su on i njegov otac kupovali novi kamion, izbor je bio lak - novi Volvo FH sa Volvo dinamičkim upravljanjem.

„Ranije sam bio napet i upravljao sam kamionom po malim, krivudavim putevima. Kada imate Volvo dinamičko upravljanje, volan miruje čak i kada se vozite po neravnim putevima na kojima deluju bočne sile zbog kojih se obično trese volan. Njima se suprotstavlja sistem dok ja opuštenije sedim za volanom. Danas sam u mnogo drugačijoj poziciji kao vozač", kaže Henrik Gustafson.

Manje povreda na radu kada se koristi Volvo dinamičko upravljanje

Kako Volvo dinamičko upravljanje funkcioniše

Volvo dinamičko upravljanje se zasniva na standardnom mehaničkom upravljačkom sistemu kod koga je upravljačko vratilo povezano sa upravljačkim prenosnikom. Hidraulički servo uređaj generiše silu koja pomaže vozaču da okreće točkove kamiona. Volvo sistemu je dodat elektronski kontrolisan elektromotor tako što je pričvršćen za upravljačko vratilo. Elektromotor radi sa hidrauličkim servo upravljanjem i više hiljada puta u sekundi reguliše ga elektronska kontrolna jedinica. Pri malim brzinama elektromotor dodaje silu, dok pri većim brzinama automatski reguliše upravljanje i kompenzuje nepravilnosti izazvane putem volana, npr. usled dejstva bočnih vetrova ili rupa na putu.
Činjenice - Lična karta vozača

Anketa firme Volvo Trucks pod nazivom „Lična karta vozača" (Driver ID) sprovedena je 2011. i 2012. u saradnji sa 160 vozača kamiona širom Evrope. Više od polovine njih je reklo da ima probleme zbog bolova u leđima, ramenima i vratu. Većina učesnika u ovoj anketi su bili muškarci koji se bave dugolinijskim transportom.
Činjenice - Bezbednost i zdravlje na radu u transportnom sektoru

Prema studiji „Bezbednost i zdravlje na radu u transportnom sektoru" (Occupational safety and health in the transport sector), koju je 2011. obavila agencija OSHA, 54% žena i 37% muškaraca u transportnom sektoru u Evropi ima probleme sa mišićno-skeletnim sistemom. Kod vozača kamiona se oni često odnose na leđa, ramena i vrat. Prema ovoj anketi, 43% radnika u transportnom sektoru u Nemačkoj prijavilo je da ih boli donji deo leđa. Problemi sa leđima, koji se često povezuju sa mehaničkim vibracijama, najčešće su povrede na radu kod radnika u transportnom sektoru u Belgiji. Kada su u pitanju povrede na radu koje su od 2000. do 2005. prijavili radnici u transportnom sektoru u Španiji, 90% se odnosilo na mišićni ili skeletni sistem. Pročitajte celu studiju ovde.

Pogledajte film na YouTube kanalu za Volvo Trucks:



Volvo Trucks Serbia

Ford nam otkriva kako je testirao novi Transit (foto + video)

Ford nam otkriva kako je testirao novi Transit (foto + video)

Automobilske kompanije su sposobne, da za samo šest meseci simuliraju deset godina najgoreg tretmana automobila u rukama vlasnika. Ford nam otkriva način, na koji je isprobao životni vek nove generacije velikog kombija Transit. Vozilo je testirano u ekstremnim uslovima, na temperaturama od -40 do +40 °C...

Mercedes-Benz predstavio model C-Klasa karavan AMG Line

Mercedes-Benz predstavio model C-Klasa karavan AMG Line

Nova generacija modela Mercedes-Benz C-Klasa nedavno je predstavljena i u karoserijskoj verziji karavan. Kao i kod verzije sedan, kao i kod drugih modela ove nemačke marke, u ponudi će biti atraktivan paket AMG Line, koji se odnosi prvenstveno na dizajnerske detalje...

Viper uređaj uz novi Honda automobil!

Viper uređaj uz novi Honda automobil!

U susret  visokim letnjim temperaturama, Honda Srbija je pokrenula akciju u toku koje svi kupci Hondinih vozila na poklon dobijaju VIPER ADVANCE sistem. VIPER uređaj, pored funkcije alarmnog bezbednosnog sistema, omogućava Vam sledeće funkcije...

Sharp Free-Form: instrument tabla budućnosti

Sharp Free-Form: instrument tabla budućnosti

Većina današnjih displeja u automobilima ima pravougaoni ili kvadratni oblik, ali Sharp radi da i to promeni. Novi displej pod imenom Free-Form, može imati bilo kakav oblik, u zavisnosti od potreba vozila. Zahvaljujući skoro neograničenim mogućnostima oblikovanja, ovaj displej nudi širok spektar upotrebe...

Audi TT Roadster na prvim špijunskim fotografijama

Audi TT Roadster na prvim špijunskim fotografijama

Treća generacija modela Audi TT predstavljena je u martu mesecu tekuće godine, na autosalonu u Ženevi, a nedavno je na ulici snimljena kabriolet verzija. Kao što smo mogli i očekivati, Audi TT Roadster opremljen je mekim sklopivim krovom...

Škoda Superb: treća generacija na prvoj skici

Škoda Superb: treća generacija na prvoj skici

Iako je najveća pažnja automobilskih medija usmerena novu, treću generaciju modela Škoda Fabia, to nije jedini automobil na kome rade stručnjaci iz Mlade Boleslave. U fazi razvoja nalazi se i novi Superb, čije osnovne linije možemo videti na prvoj skici...

Lasta - Leto počinje za volanom

Lasta - Leto počinje za volanom

Tradicionalno 17. međunarodno takmičenje profesionalnih vozača i automehaničara održano je juče na poligonima Saobraćanog preduzeća “LASTA”. Oko 100 takmičara u pojedinačnoj i ekipnoj konkurenciji nadmetalo se u veštini upravljanja motornim vozilima i poznavanju saobraćajnih propisa...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje