Facelift za Porsche 911 Turbo

Prošle godine, Porsche je predstavio unapređenu verziju modela Carrera, Carrera 4 i GT3, a ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, svetlost dana ugledaće osveženi Turbo. Prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, Porsche nam predstavlja potpuno novi motor...
Dizajn automobila izmenjen je samo u detaljima, što se moglo i očekivati. Prednje svetlosne grupe dobile su niže postavjena LED svetla za dnevno svetlo, kao i hromiranu lajsnu preko prednjih svetlosnih grupa. Nov je i dizajn felni, a minimalne izmene pronalazimo i u enterijeru (nismo očekivali ni radikalne izmene). Najveće promene realizovane su na tehnici automobila. Porsche očigledno nije želeo previše dugo da sluša priče o brzini Nissana GT-R.

"Stari" agregat razvijao je maksimalnu snagu od 480 konjskih snaga iz zapremine 3,6 litra, dok novi turbo motor iz 3,8 litra zapremine razvija 500 KS. Potrošnja goriva je smanjena (11,4 l/100 km), dok je emsisija štetnih materija za 18 % manja. Ovo je prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, da Porsche predstavlja potpuno novi motor. Očekuje se da će Porsche skinuti i nekoliko sekundi na Severnom Nürburgringu, jer je automobil, pored veće snage, dobio i izmenjeni elektronski kontrolisano oslanjanje. U ponudi će biti i menjač sa duplim kvačilom, PDK, sa modifikovanim komandama na volanu.

Porsche 911 Turbo iz mesta do stotke "sprinta" za samo 3,4 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od 312 km/h. Porsche nikada nije bio jeftino zadovoljstvo, pa ni Turbo nije izuzetak: u nemačkoj prodaja kreće 21. oktobra, po ceni od 145.871 euro za 911 Turbo Coupe i 157.057 eura, koliko je potrebno izdvojiti za Cabrio verziju.

Automagazin.rs