Kia sve više ide prema zelenim tehnologijama

Korejci s ulaganjima u visini 3 milijarde američkih dolara žele usavršiti ekološki prihvatljivije tehnologije, jer poslovna grupacija Hyundai-Kia (zvanično se korejski gigant zove Hyundai-Kia Automobile Group) do 2012. godine želi biti među prva četiri automobilska proizvođača sa najnižim emisijama CO2.
2012. godina nije određena tek tako, jer je to datum kada Kia u Južnoj Koreji namerava predstaviti serijsko vozilo sa FCEV pogonom na vodonikove gorive ćelije (FCEV - fuel cell electric vehicles). Za model cee'd Kijini inžinjeri razvijaju benzinske i dizelske hibride, koji će u kombinaciji sa sistemom ISG u narednim godinama smanjiti emisije ugljen dioksida. Kia takođe radi na razvoju tzv. plug-in (upotreba električnih utičnica za punjenje baterija) hibridnih tehnologija i usavršava jedan od najsavremenijih pogona sa gorivim ćelijama. Pošto je južnokorejsko tržište vrlo zanimljivo za nove, okolini prihvatljive tehnologije, ti noviteti će se prvo predstaviti upravo tamo.

Grupacija Hyundai-Kia je sasvim odlučna svetu ponuditi cenovno prihvatljiva vozila, koja koriste okolini prihvatljivije tehnologije, što i dokazuje sa nadolazećim modelima kao što su cee'd ISG (Idle Stop & Go – sistem automatskog gašenja motora kod mirovanja vozila u trajanju nekoliko sekundi) i Forte LPI (Liquid Petroleum Injection: ukapljeni naftni gas – u Evropi poznatiji kao LPG – za sada na raspolaganju samo u J. Koreji). Kia se jedina od automobilskih proizvođača može pohvaliti R&D centrom (research & development: centar za istraživanja i razvoj) u južnokorejskom Mabuku, koji se isključivo bavi razvojem ekološki prihvatljivih tehnologija, uz jednu od najsavremenijih ekološki prihvatljivih fabrika (Žilina, Slovačka).

Kia već nekoliko godina testira vozila sa pogonom na gorive ćelije, trenutno sportski terenac Borrego (Mohave) FCEV sa ovom tehnologijom može preći razdaljinu 560 km s jednim punjenjem vodonika. Za pohvalu je, između ostalog, paljenje pri vrlo niskim temperaturama (-25º Celzijusa), što se sve donedavno činilo nemogućim i omogućava brzo komercijalizaciju vozila širom sveta. Osim toga Kia je različitim korejskim ministarstvima (većina naravno tamošnjem ministarstvu za zaštitu životne sredine) dala u testnu upotrebu vozila sa »eko« tehnologijama (LPI, FCEV, ISG) i sebi zadala cilj omogućiti serijsku proizvodnju svih tih modela najkasnije do 2015. godine. Ulaganja u okolini prihvatljivije tehnologije u visini čak 3 (!) milijarde dolara predstavljaju znatan deo sredstava koje ta grupacija, inače 5. najveći automobilski proizvođač na svetu, ulaže u istraživanja i razvoj (ukupno 8 milijarde dolara za R&D). Kia PR