AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vrednost brenda Kia Motors od 2007. narasla za 480%

Vrednost brenda Kia Motors od 2007. narasla za 480%

Kada se, ne tako davne 2007. godine, Kia opredelila za dizajn kao temeljni pokretač budućeg rasta kompanije, definitivno nije pogrešila. Postavivši na čelo dizajnerskog tima jednog od najcenjenijih svetskih dizajnera Petera Schreyera počinje poslovni uzlet ove kompanije...

Prema nedavno objavljenom Interbrandovom ekskluzivnom popisu 100 „Najboljih svetskih brendova“ vrednost brenda Kia, od spomenute 2007. godine, narasla je za neverovatnih 420 posto. Od početnih 929 miliona američkih dolara, dosegla je visokih 5,4 milijarde američkih dolara. Rast vrednosti brenda Kije daleko je premašio prosečnu stopu rasta preostalih 11 proizvođača automobila, koji su se našli na ovogodišnjem popisu.

Kia se tek 2012. godine prvi put našla na Interbrandovom popisu 100 „Najboljih svetskih brendova“, zauzevši 87. mesto. Prvobitnu vrednost od 4,1 milijarde američkih dolara, 2013. povećala je na 4,7 milijardi, popevši se na 83. poziciju. Tokom prošle godine Kijina vrednost povećala se za dodatnih 15 posto, što je korejskog proizvođača automobila smestilo na 74. poziciju s vrednošću u iznosu 5,4 milijardi američkih dolara. Prema ovogodišnjem istraživanju, prosečna stopa rasta vrednosti brendova iznosila je 7%, što je više nego dvostruko manje od rasta kojeg je zabeležila Kia.

Značajno povećanje vrednosti Kijinog brenda u proteklih godinu dana može se pripisati različitim faktorima. Savim sigurno su od velike važnosti bile brojne marketinške aktivnosti kompanije, uključujući i ovogodišnje sponzorstvo SP u fudbalu Brazil 2014 i teniskog Australian Opena. Takođe, važno je uzeti u obzir kako je Kia tokom 2013. i 2014. lansirala čak dvanaest novih ili unapređenih modela vozila, a u razmatranom periodu zabeležila je porast prosečne prodajne cene vozila za 4 posto.

Kijin brend temelji se na identitetu stvorenom 2012. godine kada je Kia predstavljena kao kompanija s unutrašnjom jasnoćom i jakim jezgrom prepoznatljivih atributa brenda kao što su jedinstvenost, živahnost i pouzdanost. Kao deo kampanje s ciljem jačanja brenda i stvaranja emocionalne povezanosti globalnih kupaca s brendom, Kia se posvetila raznim marketinškim aktivnostima. Na primer, uveden je vizuelni identitet „crvene kocke“ na salonima širom sveta i prepoznatljiv zvuk koji se koristi u svim Kijinim radio – televizijskim reklamama.
Kijin uspeh komentarisao je Hyoung-Keun (Hank) Lee, potpredsednik Kia Motors Corp. rekavši: "Mi u Kiji ulažemo velike napore kako bi kupcima ponudili veću vrednost za njihov novac, a naš uspon na Interbrandovoj listi „Najboljih svetskih brandova“ i ove godine
dokazuje predanost svih zaposlenih Kije širom sveta da premaše očekivanja klijenata u
svakom području poslovanja."

Interbrand je Kijin uspeh opisao sledećim rečima: "Kao rezultat upornog brendiranja, opisanog u sloganu " The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja), korejski proizvođač automobila je uspešno promenio sliku o sebi kao proizvođaču automobila niske cene i
niskog kvaliteta, okrenuvši se dizajnu i novoj skupini potrošača koji su emocionalno vezani uz brend svog vozila.“

Osim na listi 100 „Najboljih svetskih brendova“ Kia je svoje mesto pronašla i na Interbrandovoj listi 50 „Najboljih svetskih zelenih brendova 2014“ na kojoj je zabeležila uspon sa 37. na 35. mesto.

Interbrandova studija 100 „Najboljih svetskih brendova“ 2014. nastala je kao rezultat sveobuhvatne analize karakteristika brenda. Studiju su proveli stručni analitičari koristeći najsavremnije metodologije za ispitivanje. Studija meri finansijske rezultate kompanije u odnosu na povrat investicije, ulogu marke prilikom odluke o kupovini i snagu brenda, koja podrazumeva sposobnost marke da osigura očekivanu zaradu u budućnosti.

Kia Motors

Vodeći menadžeri posetili fabriku FIAT Automobili Srbija

Vodeći menadžeri posetili fabriku FIAT Automobili Srbija

Delegacija Srpske asocijacije menadžera (SAM) posetila je danas fabriku FIAT Automobili Srbija (FAS) iz Kragujevca koja je ubedljivo na prvom mestu liste od 15 najvećih srpskih izvoznika. Delegaciju je dočekala Silvija Verneti, generalni direktor kompanije FAS...

Irmscher tjunirao Opel Vivaro

Irmscher tjunirao Opel Vivaro

Tjuning nije potreban samo putničkim automobilima. U kompaniji specijalizovanoj za modifikaciju Opel automobila, Irmscher, predstavili su program modifikacija za novi Opel Vivaro. Atraktivniji izgled prate modifikovano oslanjenje i veća snaga motora...

Mercedes-Benz zimska servisna akcija - Docčekajte zimu spremni

Mercedes-Benz zimska servisna akcija - Docčekajte zimu spremni

Star Import, generalni distributer Mercedes-Benz-a u Srbiji sprovodi zimsku servisnu akciju od 15. oktobra do 30. novembra. Tokom trajanja akcije klijeti su u prilici da pripreme svoje putničko vozilo za predstojeće zimske dane po specijalnim uslovima u ovlašćenim Mercedes-Benz servisima...

Novi svetski rekord je postavljen!

Novi svetski rekord je postavljen!

Poznati nemački vozač, Rainer Zietlow i ekipa Challenge4 postavili su novi svetski rekord prešavši put dug 17.752 kilometra od Severnog rta u Norveškoj do rta Agulhas u Južnoj Africi za 21 dan i 16 sati...

Motrio širi servisnu mrežu u Srbiji

Motrio širi servisnu mrežu u Srbiji

Motrio saga se nastavlja. Ovog meseca su otvorena jos dva servisa, jedan u Kragujevcu, a drugi u Negotinu. U Kragujevcu dugogodisnji Renault-ov partner je otvorio servis u ulici Dragobraća bb, a i ime uliva poverenje - ACA BEST...

Gymkhana GRiD finale

Gymkhana GRiD finale

Pravo vreme da se skupi najbolja Rallycross Supercar ekipa timova i vozaca: Monster Energy Gymkhana GRiD dodeljuje 10.000 EUR najboljem od njih u ovogodišnjem finalu. Takmičenje će se održati 01. novembra u Madridu i predstavljaće kraj sezone 2014. u Gymkhana GRiD Evropskom Šampionatu...

Renault Megane - nova generacija stiže 2016. godine

Renault Megane - nova generacija stiže 2016. godine

Dolazak nove, četvrte generacije modela Renault Megane, zvanično je potvrđen od strane francuskog proizvođača. Novi Renault Megane stiže 2016. godine i prema prvim informacijama možemo očekivati, ne samo revolucionaran dizajn, već i tehniku...

Nova Mazda2 otkriva svoju tehniku i opremu

Nova Mazda2 otkriva svoju tehniku i opremu

Iako smo evropsku premijeru modela Mazda2 očekivali na međunarodnom autosalonu u Parizu, to se nije dogodilo. Nova generacija Mazda "dvojke" imaće svoj evropski "press debi" 3. novembra u Barseloni, a japanska kompanija "počastila" nas je evropskim tehničkim specifikacijama...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje