AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

Najjednostavnije ideje su često i najbolje. Kako bi lakše odolevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi...

Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, otkrila nam je malo više o privlačnosti, ekonomičnosti i ekološkoj isplativosti ove proizvodne tehnike.


Za početak – nekoliko reči o zaštiti karoserije! Zaštita karoserije je zapravo komad plastike koji se ugrađuje ispod prednjeg i zadnjeg branika kako bi se šasija zaštitila od svakodnevnog trošenja. Ali, ovaj element ima i estetsku funkciju. Zahvaljujući njemu, branik deluje privlačnije. Kreativna i predana neprestanom istraživanju svega onog što vozilo čini esencijalnim, Dacia je osmislila nov način izrade zaštite karoserije od plastike obojene u masi.


„Obojena zaštita karoserije sa vremenom menja svoj izgled, a tehnikom bojenja u masi osiguravamo joj dugotrajnost.” Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

NAJBOLJI ODNOS CENE I KVALITETA UZ JEDNAKO PRIVLAČAN IZGLED


Sanam, 31, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, objašnjava sve što trebamo da znamo o Dacijinoj zaštiti karoserije: „Posebnim dizajnom zaštite karoserije na novom Sanderu Stepway i novom Dusteru smo želeli da ponudimo pametna i jednostavna rešenja sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, ali i da zadržimo privlačan izgled! Da bismo to postigli, razvili smo efikasne i ekološki svesne proizvodne postupke.”


Ugrađena ispod prednjeg i zadnjeg branika, zaštita karoserije štiti automobil od ogrebotina i udaraca u svakodnevnoj vožnji


Tradicionalni postupak izrade zaštite karoserije sastoji se od dva koraka. Plastični materijal odnosno polipropilen ubrizgava se u kalup kako bi se oblikovao. Nakon toga se boji ili oblaže komadom slobodno oblikovanog komada metala (na primer hromom) kako bi poprimio konačan izgled.

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

BOJA KOJA NE BLEDI


Međutim, Dacia se odlučila za alternativnu metodu izrade. Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada mogu da se pohvale zaštitom karoserije koja je prethodno obojena u masi! To znači da je plastični materijal od kojeg se izrađuje zaštita karoserije obojen pre oblikovanja! Za razliku od tradicionalno obojenih zaštita karoserije, njegova boja se nikada ne menja.


Snalažljiv i u najzahtevnijem okruženju, novi Duster sada je opremljen impresivnom zaštitom karoserije


Sanam dodaje: „Čak i ako pri bojenju spoljašnjeg dela (kao što je zaštita karoserije) koristite visoko otporne boje, treba imati na umu da će udarci i ogrebotine koje nastanu pri svakodnevnoj vožnji s vremenom izmeniti izgled boje ili je potpuno uništiti. Tehnikom bojenja ovih delova u masi postižemo dugotrajnost boje.”


Eventualni udarci i ogrebotine na zaštiti karoserije svakako će ostaviti trag, ali taj trag će biti praktično nevidljiv jer neće doći do oštećenja boje

Dačijino tajno oružje protiv ogrebotina

JEDNOSTAVNA, VELIČANSTVENA I EFIKASNA METODA


Ovaj proizvodni postupak garantuje dugotrajnost boje zaštite karoserije i olakšava prilagodjavanje njenog izgleda (na primer, crne delove je moguće zameniti sivim). Nove zaštite podjednako su izdržljive, ne podrazumevaju dodatne troškove i deluju mnogo elegantnije.


Ne treba zaboraviti ni potencijalne uštede za vlasnike vozila koji više neće morati da menjaju jedan deo nakon manje ogrebotine samo kako bi očuvali celokupni izgled svog Sandera Stepwaya ili Duster.


Zaštita karoserije obojena je tehnikom bojenja u masi koja sprečava oštećenje boje uzrokovano udarcima ili ogrebotinama


Kada govorimo o proizvodnim postupcima, jednostavnost je često ključ uspeha. To dokazuje i zaštita karoserije koja se, za razliku od tradicionalne izrade koja uključuje najmanje dva koraka (bojenje, integracija različitih delova...), izrađuje u jednom koraku – ubrizgavanjem plastike. Ovakva metoda izrade znači i niže proizvodne troškove koji pogoduju krajnjem kupcu, dok sam postupak proizvodnje postaje ekološki prihvatljiviji.


Kada je reč o zaštiti životne sredine, zaštita karoserije obojena tehnikom bojenja u masi nudi mnogo više. Sanam dodaje: „Delovi izrađeni od jednog materijala, u ovom slučaju plastike, veoma su pogodni za recikliranje. Posebno ako ih uporedimo sa zaštitama koje su kombinovane sa hromom ili nekim drugim materijalima, što donekle otežava postupak recikliranja. To je tema kojoj su Dacijini dizajneri danas posebno posvećeni“.


CIRKULARNA EKONOMIJA KAO OSNOVNI PRISTUP


Cirkularna ekonomija je jedan od stubova na kojima počiva Dacijina proizvodnja. „Zaštita karoserije obojena tehnikom bojenja u masi je savršen primer onoga što kao marka želimo da postignemo: da stvorimo vrednost za kupca i da dizajniramo vozila jednostavnim, efikasnim, isplativim i naprednim proizvodnim postupcima, poštujući pritom načela cirkularne ekonomije i recikliranja – danas ključnih tačaka u proizvodnji brenda Dacia i Grupe Renault.“


U tom smislu nam konceptno vozilo Bigster Concept pokazuje kako će izgledati budućnost brenda Dacia. Sanam ne krije uzbuđenje: „Pred nama je vrlo uzbudljiva budućnost. Ostaćemo verni jednostavnom dizajnu, ali ćemo i svoje modele učiniti još robusnijim i prikladnijim za terensku vožnju. To znači i da ćemo pažljivo promisliti o tome kako upotrebljavamo materijale od kojih su sačinjeni naši modeli. Mnogo smo razmišljali o plastici i smatramo da ćemo korišćenjem reciklirane plastike i plastike koja se može reciklirati osnažiti strategiju koju smo predstavili kroz konceptni automobil Bigster, ali i stvoriti modele koji ne gube na svežini i koji nude još bolji odnos cene i kvaliteta. ”


PR

Škoda - pet asistencija za parkiranje bez stresa

Škoda - pet asistencija za parkiranje bez stresa

Istraživanje Arecent-a u Australiji pokazalo je da je 79% vozača reklo da pate od neke vrste stresa ili nelagode za volanom. Šta je uzrok? Longitudinalno parkiranje bilo je na prvom mestu, a gotovo 60% ispitanika ga je navelo kao najstresniji faktor...

Dacia: Vozite pametno na TNG!

Dacia: Vozite pametno na TNG!

Šta bi bilo kada bi TNG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Treba spomenuti da je reč o gorivu čiji kvalitet nije nadaleko poznat: ekološki je prihvatljiv, pristupačan je i siguran...

Svetska premijera Toyote bZ4X

Svetska premijera Toyote bZ4X

Toyota danas predstavlja svetsku premijeru potpuno novog automobila bZ4X, prvog modela u novoj seriji bZ – beyond Zero (Preko nulte granice) – iz klase baterijskih električnih vozila (BEV)...

Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)
Slika nedelje