AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault - harmonija svih zvukova

Renault - harmonija svih zvukova

Zvuci pokazivača smera, upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas ili zadnjeg parking senzora svakodnevno nas prate u vožnji. Deo su naše svakodnevice i, iako se mogu činiti nevažnim, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja...

William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn nam je predstavio kreativni proces i izazove oblikovanja zvukova u aktuelnim i budućim Renaultovim modelima.


Zašto ulažemo napore da bismo stvorili zvuke koji se čuju samo u automobilu? O kakvim je uopšte zvucima reč? Kako oni nastaju? Možda to i nisu pitanja koja sebi postavljate svaki dan, ali su ona svakako presudna za sveukupno iskustvo u vozilu. To znaju i Renaultom odeljenju za dizajn, i zbog toga im pridaju izuzetnu važnost. Zvuci u vozilu su pre svega namenjeni vozaču koji mora da razume njihovo značenje. Osim toga su i sredstvo uz pomoć kojeg brend iskazuje svoj identitet.


„Vozilo je instrument koji treba dobro podesiti, a apstraktni zvuci koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo muziku, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost brenda.” William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn.

Renault - harmonija svih zvukova

Svrha zvukova u automobilu


Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pažnju polažu na tri glavne stvari. Standardnim zvucima obaveštenja ili upozorenja, kao što su zvuk pokazivača smera i upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas. Zvukovima sistema za pomoć u vožnji, kao što su zvuci zadnjeg parking senzora ili upozorenja na nenamernu promenu saobraćajne trake. I na kraju, zvucima multimedijalnog sistema koji se oglašavaju kada upotrebljavamo centralni ekran.


Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Pre svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizuelnih ili mehaničkih stimulansa u vozilu. Naravno, ti zvuci moraju biti prijatni vozačevom uhu i da imaju mogućnost da efikasno prenose poruke, odnosno da obaveštavaju, potvrđuju i upozoravaju. Kod vozača bi trebali da podstaknu instinktivnu reakciju i da ga nateraju da prilagodi svoje ponašanje.


Pored toga, trebali bi da stvore zvučno okruženje koje je prepoznatljivo za brend. Zvuci koji izviru iz putničkog prostora i ekrana doprinose jačanju identiteta marke isto kao što to čine svetlosni potpis ili reklamni slogan. Cilj je da se podstaknu pozitivne emocije kroz harmoničnu, pozitivnu i udobnu vožnju.


„Zvukove u vozilu smo podesili sa posebnom pažnjom kako bismo stvorili zvučnu kulisu prepoznatljivu za Renault. Što se umetničkih ciljeva tiče, želeli smo da zvuci naših modela budu usklađeni sa identitetom marke: da efikasno prenose poruku, ali i da budu nežni, pozitivni i zabavni”, dodaje William Rodriguez.

Renault - harmonija svih zvukova

Zvuci budućnosti


Odeljenje korisničkog iskustva Renaultovog odeljenja za dizajn trenutno radi na sasvim novoj generaciji zvukova koja će u sledećih nekoliko godina zaživeti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-TECH Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu sa umetničkim ciljem i porukom koju treba preneti.


Renaultovi dizajneri se u tu svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok inspiraciju za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. „Koristimo paletu zvukova inspirisanih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvuci udaraljki, prosipanja zrna semena, kapljica vode itd.”


Prikupljeni zvučni materijali se zatim obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljnoj grupi koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovom kvalitetu. Na primer, neki zvuk bi mogao da se oceni kao preterano mračan, oštar, izveštačen ili zvonak.


U zavisnosti od povratnih informacija korisnika, zvuci se obrađuju, oblikuju, doteruju i sl., pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti sa prethodno dogovorenom strategijom i uputstvima. Treba napomenuti i kako se čitav postupak odvija u bliskoj saradnji sa drugim odeljenjima, kao što su odeljenje za proizvodnju, inženjering i marketing.


Projekat kompletnog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete da čujete već sledeće godine.


PR

Toyota ulaže milijarde u razvoj vodonika

Toyota ulaže milijarde u razvoj vodonika

Kompanija Toyota zajedno sa Sumitomo Mitsui Banking i firmom Sparx, uložiće 15 milijardi jena za finansiranje novog fonda za podršku novim tehnologijama, posebno razvoju pogona na vodonik...

Škoda Auto postaje kompanija bez duvanskog dima

Škoda Auto postaje kompanija bez duvanskog dima

Sva Škoda Auto mesta, prostori i zemljište uskoro će biti bez duvanskog dima. Brend podržava zaposlene koji žele da prestanu da puše i time naglašava svoju ulogu odgovornog poslodavca i kompanije koja vodi računa o zdravlju...

Mercedes-Benz EQG Concept (2021)
Slika nedelje