Volvo 7700 Hybrid bus

Švedska kompanija Volvo Group predstavila je prvi gradski autobus koji za pogon koristi hibridni sistem. Autobus je razvijen na platformi serijskog niskopodnog modela sa oznakom 7700...
Autobus ima maksimalno kapacitet od 95 putnika, dug je 12,0 metara, visok 3,4 metra, širok 2,55 metara i ima međuosovinsko rastojanje od 5,95 metara. Hibridni autobus Volvo za pogon kombinuje turbodizel motor i elektromotor, sa elektronksom jedinicom motora. Elektromotor će autobus pokretati pri brzinama do 20 km/h, posle čega tu ulogu preuzima turbodizel motor. Prilikom zaustavljanja, konvencionalni motor se gasi, a elektromotor se puni. Posle završene smene, akumulatori se mogu dopuniti u garažama.

Konvencionalni motor je turbodizel D5, zapremine 5 litara, koji razvija 210 konjskih snaga i obrtni moment od 800 Nm. Motor "sarađuje" sa sistemom I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), koji čine elektromotor, alternator i centralna upravljačka jedinica motora ECU. Elektromotor meri snagu od 118 kW (160 KS) i obrtni moment od 800 Nm. Motori su upareni sa automatskim menjačem Volvo I-Shift. Dizelski motor je smešten u zadnji levi deo motorskog prostora, a pred njega je smešten I-SAM sistem. Smanjenje potrošnje goriva, u odnosu na standardni model 7700, iznosi 30 %, dok je smanjenje emisije štetnih materija redukovana za 40 do 50 %.

Automagazin.rs