Novi Opel KARL: Svetska premijera na Salonu automobila u Ženevi
Dimenzije: ekstremno kompaktne. Motor: veoma štedljiv. Ime: jednostavno KARL, Opel KARL. Automobil sa petoro vrata, uz prostor za pet osoba, proslaviće svetsku premijeru na Salonu automobila u Ženevi (od 5. do 15. marta)...
Pogledajte: Test - Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line.
Nova akvizicija u Opelovoj porodici može biti opremljena brojnim tehnologijama vezanim za bezbednost i komfor, nenadmašnim u segmentu mikroautomobila. Sa dužinom od samo 3,68 m i visinom od 1,48 m, novi Opel KARL nudi savršenu kombinaciju prostranog enterijera i kompaktnih spoljašnjih dimenzija. KARL je pogonjen modernom, novom generacijom 1,0 litarskog, trocilindarskog benzinskog agregata, koji emituje samo 99 g/km CO2.
„KARL je atraktivan Opelov ulazni model, koji u isto vreme kompletira trio malih automobila pored ADAMa i nove Corse“, kaže šef Opel grupe dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann). „On je idealan automobil za cenovno osvešćene kupce, koji žele da svakodnevnu upotrebljivost sjedine sa komforom, ekonomičnošću i modernim tehnologijama.“
Pogledajte test: Opel Cascada 2.0 CDTI.
Efikasan: Novi 1.0 ECOTEC sa tri cilindra
Kupci mogu da biraju između tri nivoa opreme za novi Opel KARL – Essentia, Enjoy i Cosmo. Opelov „mališan“ raspolaže paletom od deset različitih boja karoserije, od „noćno“ ljubičaste do „kivi“ zelene. Novajlija iz Riselshajma ne samo što dobro izgleda, on takođe impresionira svojim „unutrašnjim“ vrednostima. Ispod haube se može pohvaliti najnovijom generacijom Opelove pogonske tehnologije: novi 1.0 ECOTEC sa 55 kW/75 ks, potpuno aluminijumski, jednolitarski, trocilindarski benzinski agregat, izdvaja se svojom kulturom rada i efikasnošću. Vozači mogu snagu perfektno da prenose na asfalt preko petostepene manuelne transmisije. KARLova šasija i sistem upravljanja su razvijeni u cilju obezbeđivanja visokog nivoa bezbednosti i komfora, uz vrhunske vozne performanse. Međutim, najimpresivniju odliku predstavlja činjenica da sa ecoFlex paketom, koji se sastoji od aerodinamički optimizovanog prednjeg spojlera i krovnog spojlera, emituje samo 99 g/km CO2. To znači da je potrošnja goriva redukovana na 4,3 l na 100 kilometara. ecoFlex paket uključuje dodatne elemente poput specijalnih pneumatika sa malim otporom pri kotrljanju.
Širina traga točkova od 1.410 mm (napred) i 1.416 mm (nazad), sa međuosovinskim rastojanjem od 2.385 mm, obezbeđuje visok stepen komfora. Sa masom od 939 kg, KARL sa petoro vrata je zaista lagan automobil koji nudi obilje prostora. Asimetričan odnos (40/60) sklopivog naslona zadnje klupe (opcija na Enjoy, standard na Cosmo paketu) omogućava izdašan prtljažni kapacitet. Sa spuštenim naslonima zadnjih sedišta, KARL nudi gotovo 1.000 litara korisne zapremine.
Ova izuzetna lista komponenti i sistema vezanih za komfor, asistenciju vozaču i bezbednost u KARLu može biti nastavljena do unedogled. Winter paket uključuje grejanje prednjih sedišta, kao i grejanje kožom obloženog volana.
Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.
U Cosmo paketu opreme, KARL poseduje R300 BT radio uređaj sa šest zvučnika, AUX-in i USB priključke, kao i Bluetooth konekciju i audio „striming“. Može biti kombinovan sa DAB+ (Digital Audio Broadcasting) sistemom, što značajno povećava izbor programa i kvalitet zvuka.
Pogledajte test: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec.
Tako Opelov najmanji model zaokružuje Opelovu ponudu u segmentu malih automobila od sledećeg leta – praktično dopadljivo i dopadljivo praktično, i to sve za osnovnu cenu manju od 10.000 evra.
Opel