AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

65 godina od prve pobede bolida Alfa Romeo u Formuli 1

65 godina od prve pobede bolida Alfa Romeo u Formuli 1

Danas proslavljamo godišnjicu prve pobede jednoseda Alfa Romeo u novouspostavljenom Svetskom šampionatu Formule 1. Bilo je to 13. maja 1950. godine, kada su četiri jednoseda „158-ice“ izašla na stazu u Silverstonu...

65 godina od prve pobede bolida Alfa Romeo u Formuli 1

Đuzepe „Nino“ Farina je pobedio i zabeležio prvi „het-trik“ u Formuli 1: pol pozicija, pobeda i najbrži krug. I naravno, titula svetskog šampiona na kraju sezone.


Jednosed Alfetta 158 nesumnjivo predstavlja jedan od najprestižnijih automobila u muzeju Museo Storico Alfa Romeo, i jedan je od najdragocenijih primeraka zahvaljujući svom svetskom sportsko-istorijskom značaju. Isti automobil danas slavi 65 godina od prve pobede Biscione-a u tada tek ustanovljenom Svetskom šampionatu Formule 1. I zaista, 13. maja 1950. godine, četiri bolida „Alfetta“ zauzela su pozicije na stazi u Silverstonu u Engleskoj.

Vozila su bila poverena Đuzepeu „Ninu“ Farini, koji je na kraju sezone postao svetski šampion, kao i Luiđiju Fađoliju, Huanu Manuelu Fanđu, argentinskoj zvezdi u usponu koja osvaja titulu ’51. godine, ponovo sa bolidom Alfetta, i Regu Parnelu, britanskom vozaču koji je izabran u čast zemlje koja je bila domaćin prvog Šampionata. Farina je pobedio u toj trci, a druga dva mesta na podijumu takođe su pripala brendu Alfa Romeo – automobili milanskog proizvođača dominirali su u trci, a isti scenario se ponavljao tokom celog Šampionata. Tokom sezone, publika je trio Farina-Fađoli-Fanđo nazvala „3F“, a zajedno sa brendom Alfa Romeo, oni su visoko uzdigli ime Italije u međunarodnom automobilizmu, u delikatnom istorijskom trenutku, kako za zemlju, tako i za sam Alfa Romeo. 

65 godina od prve pobede bolida Alfa Romeo u Formuli 1

Poprište ovog izuzetnog obračuna tima Alfa Romeo bila je „Velika nagrada Britanije“ – „III Velika nagrada Kraljevskog automobilističkog kluba“ – koja je te godine dobila i naziv „Velika nagrada Evrope“ i odvijala se na stazi u Northemptonširu u konfiguraciji iz 1948. godine  - Silverston, udaljen 65 km severno od Londona, je staza koja je ponikla na mestu bivšeg aerodroma Kraljevskog vazduhoplovstva i bilo joj je suđeno da postane jedna od najspektakularnijih pozornica Formule 1. Nakon što je karirana zastava između krivina Ebi i Vudkot označila kraj, kralj Džordž VI lično je čestitao svim vozačima „Alfa tima“ na izuzetnom rezultatu: pol pozicija (Farina), pobeda (Farina) uz još dva mesta na podijumu, najbrži krug (Farina) i vodeće mesto u ligi tokom Velike nagrade. Tako je „Nino“ Farina kući poneo i prvi „het trik“ u Formuli 1. To je bio početak nove ere u trkačkom svetu. U narednim decenijama, Formula 1 će postati „kraljica“ svoje kategorije, privlačiće najviše pažnje javnosti i postaće pravi globalni fenomen, a i sam Alfa Romeo će nastaviti stazom neverovatne komercijalne ekspanzije i međunarodne slave. 

65 godina od prve pobede bolida Alfa Romeo u Formuli 1

Model 158 bio je rezultat projekta iz 1938. godine, a „Alfetta“, koja je zadržala konkurentnost i dvanaest godina kasnije, doduše sa pauzom nametnutom događajima na svetskoj sceni, i dalje je bila u fazi tehničkog razvoja.


Pravila novoosnovane Formule 1 dozvoljavala su da automobili budu opremljeni motorima zapremine 1,5 litra sa superpunjačem ili 4,5-litarskim motorima sa atmosferskim usisavanjem: model 158 poseduje 8-cilindrični redni motor sa 1479 cc i kompresorom, koji je od početne snage od 195 KS iz ’38. godine naknadnim razvojem do Silverstona ’50. godine došao sa skoro 300 KS. 1951. godine, sa modelom „159“ koji predstavlja evoluciju modela „158“, motor je dostigao maksimalnu snagu od 425 KS (450 na testiranju), zahvaljujući dvostepenom kompresoru i čitavom nizu drugih poboljšanja. Pravila nisu postavljala granice po pitanju težine automobila, niti količine goriva u rezervoaru.


Nadmoć modela 158 na Silverstonu imala je veliku simboličnu vrednost za Alfa Romeo. Sportska dostignića modela Alfetta bila su pokretačka sila za preporod brenda Alfa, nakon poteškoća i štete prouzrokovanih svetskim ratom koji je neminovno ostavio traga. Alfeta 158 bi trebalo da se smatra poslednjim modelom iz predratne ere ovog brenda. Nakon što je Fanđo 1951. godine osvojio drugi šampionat sa modelom „159“, Alfa Romeo se zvanično povukao iz automobilskih trka kako bi radnike i opremu usmerio na serijsku proizvodnju.


PR

Kiji ide u Evropi bolje nego ikad ranije

Kiji ide u Evropi bolje nego ikad ranije

Po podacima evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) je Kia Motors Europe zabeležila najbolji kvartal i polugodište u istoriji ove marke, a rast je u odnosu na jednak period prošle godine rast iznosio 7,6%...

EKO Racing team Vesnić putuje u Austriju

EKO Racing team Vesnić putuje u Austriju

Nakon pauze od gotovo mesec dana EKO Racing Team Vesnić narednog vikenda se ponovo vraća na evropske staze. Sledeća trka u šampionatu centralne Evrope po drugi put se vozi u Austriji a nakon RedBull ringa na red je došao klasik, Salzburgring...

Završen turnir FCA Srbija u malom fudbalu

Završen turnir FCA Srbija u malom fudbalu

U finalu turnira u malom fudbalu u Kragujevcu, u organizaciji kompanije FCA Srbija, pobedila je ekipa Karoserije, koja je tom prilikom osvojila vikend u Vrnjačkoj banji za ceo tim. Drugo mesto pripalo je Montaži, dok je treće mesto zauzela ekipa Sigit...

Alfa Romeo Giulia - prve fotografije enterijera

Alfa Romeo Giulia - prve fotografije enterijera

Pred nama su najkvalitetniji snimci enterijera modela Alfa Romeo Giulia, koje smo do sada imali priliku da vidimo. Podsetimo, svetska premijera modela Alfa Romeo Giulia biće održana na septembarskom međunarodnom autosalonu u Frankfurtu...

Kako dizel utiče na kvalitet vazduha

Kako dizel utiče na kvalitet vazduha

Diskusija: Pariz, London, Štutgart– kvalitet vazduha glavna je tema rasprave širom cele Europe – rasprave koja je često usmerena na dizel vozila. „Prema mišljenju Bosch-a, važno je da se rasprava o kvalitetu vazduha zasniva na činjenicama”, izjavio je dr. Rolf Bulander, predsednik poslovnog područja Mobility Solutions...

Izvanredna opuštajuća sedišta za novu Opel Astru

Izvanredna opuštajuća sedišta za novu Opel Astru

Nova Opel Astra će proslaviti svoju svetsku premijeru na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu ove jeseni (od 17. do 27., 2015.), ali je već sada sasvim jasno da nikada, ni u jednom automobilu niže srednje klase nije moglo da se pronađe toliko luksuza...

Letnja ponuda Forda

Letnja ponuda Forda

Grand Motors, ovlašćeni uvoznik i serviser vozila marke Ford, pokrenuo je novu prodajnu akciju u kojoj nudi nekoliko modela po specijalnim cenama. Focus je dostupan od 12.850, novi C-MAX od 13.990, a Kuga od 17.990 evra...

Značajan porast prodaje Mazde u Srbiji

Značajan porast prodaje Mazde u Srbiji

U prvoj polovini 2015. godine Mazda je u Srbiji zabeležila značajan porast interesa kupaca i broja prodanih vozila. Uzme li se u obzir činjenica da tržište u Srbiji u najboljem slučaju stagnira, porast broja ugovorenih vozila za 35 posto u odnosu na prvih šest meseci prošle godine deluje ohrabrujuće...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje