AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch ima nova test vozila za automatizovanu vožnju

Bosch ima nova test vozila za automatizovanu vožnju

Uočiti testno vozilo, s obzirom na to da su opremljena uređajima za
merenje, senzorima i instrumentima, obično je dosta jednostavno. Ali to nije slučaj s novim automobilima Tesla Model S koji su se nedavno pridružili Boschovom voznom parku...

Ova testna vozila pomažu inženjerima da usavrše automatizovanu vožnju. Ali na prvi pogled teško ih je razlikovati od serijskih modela. „Bosch razvija automatizovanu vožnju za sve vrste serijskih vozila”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora Bosch-a. Nova testna vozila dokaz su napretka koji je Bosch već napravio u integraciji potrebnih sistema i delova. Oni koji su posetili 62. međunarodnu konferenciju za štampu o motornim vozilima mogli su sami da se uvere u to, u Boxbergu u Nemačkoj od 19. do 21. maja 2015.

Spremni za visoko automatizovanu vožnju nakon 1400 sati rada Da bi testna vozila bila spremna za automatizovanu vožnju, prvo ih je potrebno nadograditi. U svaki automobil ugrađeno je pedeset novih Bosch delova. Oni uključuju video kameru sa stereo sistemom (stereo video camera - SVC), kojom vozilo prepoznaje trake, saobraćajne znakove i prazne prostore. Bosch SVC sistem najmanji je sistem stereo kamere za primene u motornim vozilima koji se trenutno nalazi na tržištu. Njegov kompaktni dizajn olakšava integraciju u vozila. Osim kamere postavljeno je 1300 metara kablova u svaki automobil koji su pričvršćeni s 400 vezica. „Nakon otprilike 1400 sati rada na svakom, testna vozila su spremna za visoko automatizovanu vožnju”, rekao je Hoheisel. Zahvaljujući Bosch tehnologiji, dve Tesle mogu sada da se voze samostalno od ulazne do silazne rampe bez potrebe za stalnim nadzorom vozača.

Ovo prebacivanje odgovornosti s vozača na vozilo objašnjava zašto je toliko
vremena i truda potrebno za nadogradnju. Visoko automatizovana vozila moraju biti sigurna za vožnju čak i u slučaju kvara nekog dela. Jedini način postizanja takve radne pouzdanosti je osmišljavanje strategije koja uključuje otpuštanje u ključnim sistemima za sigurnost poput kočenja i upravljanja. Na primer, oba vozila opremljena su i elektromehaničkim pojačivačem sile kočenja iBooster i sistemom za kontrolu kočnica ESP. Ovi Bosch delovi mogu da zakoče automobile nezavisno jedan od drugog bez potrebe intervencije vozača. „Za Bosch je sigurnost važnija od svega”, rekao je Hoheisel. Rezervni sistemi su takođe dostupni za napajanja i ključne elektroničke upravljačke uređaje ova dva testna vozila.

Nekoliko hiljada testnih kilometara je pređeno bez problema Od 2011. Bosch ima dva tima na dva kontinenta koji rade na automatizovanoj vožnji. Na lokaciji Abstatt u Nemačkoj Bosch inženjeri rade na integraciji sistema.
Njihove kolege u Palo Altu u Silikonskoj dolini u Kaliforniji napreduju u razvoju funkcija. Timovi dobivaju podršku od otprilike 2000 inženjera koji širom sveta rade za Bosch na sistemima pomoći vozaču. Da bi se timovima što više olakšala razmena rezultata, Bosch koristi identična testna vozila. Hoheisel objašnjava zašto se Bosch odlučio za dva u potpunosti električna vozila Model S koje izrađuje proizvođač automobila Tesla iz SAD-a: „Oni kombinuju dva trenda industrije motornih vozila: elektrifikaciju i automatizaciju.” Ovo predstavlja poseban izazov, tvrdi Hoheisel, ali je to izazov koji Bosch priželjkuje. Bosch je počeo da ispituje automatizovanu vožnju na javnim putevima početkom 2013. Dosada se koristio testnim vozilima zasnovanim na BMW-u 325d Touring.

 

Inženjeri su ih uspešno vozili nekoliko hiljada kilometara na autoputevima: na A81 u blizini Stuttgarta i na I280 u Kaliforniji. Pre prvih testnih vožnji nemačka oraganizacija za sertifikaciju TÜV Süd pregledala je sigurnosni koncept koji je Bosch pripremio posebno za tu svrhu. Iako je tehnologija u vozilima osmišljena za savladavanje svake situacije koja se javlja u vožnji na putevima, vozači za volanom prošli su posebnu obuku. Bosch-ovi testni vozači ne samo da detaljno znaju sigurnosne mere, nego su završili i program obuke koji traje nekoliko dana.


PR

Toyota Yaris udarila u tenk u Nemačkoj (FOTO)

Toyota Yaris udarila u tenk u Nemačkoj (FOTO)

Vozač automobila tokom vožnje mora da vodi računa o mnogo stvari. Najnoviji incident nam govori, da je posebno važno da ne izlećete ispred tenka na putu. Upravo to se dogodilo 18-godišnjoj devojci u Lipeu, u Nemačkoj (Severna Rajna-Vestfalija)...

Novi BMW serije 7 (2016) - Otkrivanje počinje

Novi BMW serije 7 (2016) - Otkrivanje počinje

Nova generacija modela BMW serije 7 biće prikazana na autosalonu u Frankfurtu. Nemačka kompanija je u svet poslala prvu zvaničnu video najavu. Javnost će prvi put imati priliku da "uživo" vidi novu "sedmicu" na IAA u Frankfurtu, u septembru mesecu...

EKO Racing team nastupa u Banja Luci

EKO Racing team nastupa u Banja Luci

EKO Racing Team Vesnić u sklopu svog takmičarskog programa u sezoni 2015 predstojećeg vikenda putuje za Banja Luku gde će u kompletnom sastavu učestvovati na kružnoj trci na dobro poznatoj stazi vojnog poligona Zalužani...

Nova Opel Astra zvanično otkrivena - Minus 200 kg i luksuzna oprema

Nova Opel Astra zvanično otkrivena - Minus 200 kg i luksuzna oprema

Opel i segment kompaktnih automobila – ova posebno uspešna priča započinje sa Kadettom 1936., a nastavila ju je nova Astra, koja predstavlja jedanaestu generaciju Opelovog modela u C segmentu. Do sada, 24 miliona Kadetta i Astri je napustilo fabrike. Sada je Opel ponovo spreman za novo poglavlje kada je u pitanju istorija bestselera iz niže srednje klase...

Video: Mazda MX-5 pokazuje idealan raspored mase po osovinama

Video: Mazda MX-5 pokazuje idealan raspored mase po osovinama

I četvrta generacija slavnog roadstera ostala je verna tradiciji svojih prethodnika.  Nova "Miata" koncipirana je u duhu gesla "Jinba Ittai", prema kojem jahač i konj čine jednu celinu. Na novom videu, Japanski proizvođač demonstrira optimalan raspored težine ovog malog sportiste...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje