Mercedes-Benz E 63 AMG - Prve zvanične informacije i fotografije

BMW M5 i Audi RS6 dobijaju ljutog konkurenta iz Affalterbacha. Mercedes-Benz nam servira jednu novinu za drugom. Posle sedan i kupe verzije E klase (W212), pred nama je prva "sportska" verzija sa oznakom E 63 AMG. Kao što smo i najavili, supersnažni sedan će pod haubom imati atmosferski agregat zapremine 6208 cm3, snage 525 konjskih snaga i obrtnog momenta 630 Nm...

Snaga motora na zadnje točkove šalje se preko sedmostepenog AMG Speedshift MCT menjača, sa amelom u ulju. Menjač može raditi u četiri različita režima. Osnovni je C (Controlled Efficiency), koji manja stepene prenosa na nižim područjima obrtaja. Slede režimi S (Sport), S+ (Sport plus) i konačno M (Manual). U Sport plus modu menjač je sposoban da brzinu promeni za samo 100 milisekundi (0,1 sekundy)!!! U funkciji je i sistem Racestart, odnosno launch control, koji služi za startovanje bez proklizavanje točkova.

Mercedes-Benz E 63 AMG opremljen je i elktronskim upravljanjem amortizera, sa mogućnošću menjanja "set-upa" pritiskom na dugme. Vozač na raspolaganju ima postavku Comfort, Sport i Sport Plus. Prednje vešanje je potpuno novo, i u AMG-u je nazvana Ride Control. Napred su instalirane klasične opruge, a pozadi je vazdušno ogibljenje sa automatskom kontrolom visine. Trag zadnjih točkova, u odnosu na prethodnu generaciju modela, proširen je za velikih 56 milimetara.

U modernom visokosnažnom automobilu ne sme nedostajati ni elektorinska kontrola stabilnosti, poznati ESP. U najsnažnijoj E klasi, vozač može izabrati tri mogućnosti: ESP On, ESP Off i treća mogućnost ESP Sport. Snažne kočnice su proizvod razvoja AMG-ovih inženjera. Prečnik diska iznosi 360 mm, a automobil je postavljen na 18-inčne točkove i pneumatike dimenzija 255/40 R18 napred i 285/35 R18 pozadi. Posebna pažnja posvećena je i bezbednosti. U onsnovnoj opremi nalazi se 7 vazdušnih jastuka, aktivne naslone za glave putnika napred, sistemi kao što su Attention Assist, koji detektuje i upozorava na pospanost vozača, Pre Safe sistem, koji je kombinovan sa asistencijom kočnica Brake Assist Plus. Tu su i sistemu dostupni uz doplatu: LKA (Lane Keeping Assist), BSA (Blind Spot Assis).

Iz mesta do "stotke" E 63 AMG stiže za samo 4,5 sekunde, a maksimalna brzina ograničena je na 250 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 12,6 L/100 km. Goran Sarić - Automagazin