AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Priča o saradnji Renaulta i vatrogasnih službi

Priča o saradnji Renaulta i vatrogasnih službi

Renault obučava vatrogasce širom sveta kako bi im pomogao da uštede dragoceno vreme pri dolasku na mesto nesreće, čime posredno smanjuje broj žrtava na putu...

Priča o saradnji Renaulta i vatrogasnih službi

Važan zadatak obuke i treninga je poveren potporučniku Christopheu Lenglosu koji je iz centra za vatrogasne i druge hitne službe (SDIS) u gradu Yvelines privremeno premešten u Renault, gde je trenutno zaposlen na puno radno vreme. Zajedno sa Claire Petit-Boulanger (Renaultovim ekspertom za sigurnost nakon sudara) putuje svetom, od Paragvaja do Češke, kako bi širio Renaultovu stručnost u području sigurnosti kroz:


- konferencije
- vežbe spašavanja
- stvarne i virtuelne vežbe oslobađanja iz vozila
- donacije Renaultovih vozila u svrhu izvođenja vežbi.

Priča o saradnji Renaulta i vatrogasnih službi

Razvoj inovacija sa vatrogascima


Saradnja sa vatrogascima u procesu oblikovanja vozila je donela brojne inovacije:
- Pristup za vatrogasce:


- Poseban pristup omogućava raspršivanje visokonaponskog jezgra akumulatora električnih vozila, čime se požar gasi za manje od 10 minuta (u poređenju sa tri sata koliko je obično potrebno za gašenje požara na električnim i plug-in hibridnim vozilima drugih brendova).
- Kod za spasilačke službe QRescue:
Od 2023. god. sva Renaultova vozila su opremljena nalepnicom sa QR kodom za brz pristup tehničkim informacijama o vozilu (motor, položaj baterije itd.). Položaj za postavljanje tog koda dogovoren je u saradnji sa vatrogascima i pomaže im da prilikom hitnih intervencija uštede i do 15 minuta.


- Prekidač SD:
Prekidač SD isključuje bateriju iz visokonaponskog električnog kruga. U vozila Renault Grupe je ugrađen na takvo mesto da hitne službe mogu da mu pristupe u trenutku, bez upotrebe posebnih alata ili pomeranja unesrećenih.
Pod okriljem partnerstva trenutno se razvijaju i druge inovacije, kao što je mogućnost modifikacije sedišta.


„Razmišljamo kako da modifikujemo naslone naših sedišta da bi ih vatrogasci sa lakoćom postavili u ravan položaj i brzo i sigurno izvukli žrtve automobilske nezgode. U tu svrhu smo osmislili i patent.” – Claire Petit Boulanger


Ove inovacije štede dragoceno vreme tokom prvih, ali i najvažnijih sat vremena spašavanja, kada je povredjenima potrebno pružiti medicinsku pomoć. U protivnom se njihove šanse za preživljavanje smanjuju za 50 %. Tih 60 minuta ujedno je polazna tačka za vatrogasce i Renault koji nastoje da poboljšaju ishode saobraćajnih nezgoda.


„Borci sa vremenom: svaki minut je važan” – dokumentarac sa potpisom braće Naudet


Sa ciljem da javnosti približe značaj svog rada, Renault i agencija Publicis Conseil predstavili su 29. marta globalnu kampanju. Publicis Conseil je angažovao braću Julesa i Gédéona Naudeta (režisera nagrađivanih dokumentaraca o napadima u New Yorku 11. septembra, terorističkim napadima u Parizu 13. novembra i požaru u pariškoj katedrali Notre-Dame) za snimanje dokumentarca „Borci sa vremenom: svaki minut je važan”.


Filmska ekipa je nekoliko dana pratila živote vatrogasaca iz vatrogasnih domova u Montigny-le-Bretonneuxu (Yvelines, Francuska) i beležila i prikazala opsežnu saradnju između Renault Grupe i hitnih službi na putu.


Braća Naudet su ododuvek fascinirana vatrogascima i rizicima koje preduzimaju kako bi spasili živote drugih, zbog toga ih je ideja o snimanju svakodnevnih hitnih operacija i istraživanju koje će unaprediti plan spašavanja u nesrećama u trenu očarala. „Bili smo jako uzbuđeni kad nas je Renault kontaktirao i zatražio da snimimo dokumentarac. Otkrili smo kako izgleda surova obuka onih koji prvi reaguju u kriznim situacijama, a sve kako bi uštedeli dragoceno vreme kojeg, u kontekstu hitnih intervencija na putu, gotovo uvek manjka. Štaviše, iznenadila nas je činjenica da je Renault jedini proizvođač automobila u svetu koji se u završnim fazama dizajna savetuje sa vatrogascima. To je neverovatno!”


Predstavljen kroz pronicljive oči braće Naudet, dokumentarac otkriva pozadinu malo poznate saradnje između Renaulta i vatrogasaca i prikazuje neke od vodećih inovacija brenda.


Kampanja koja se trenutno sprovodi na društvenim mrežama bi trebala da dodatno istraži i stavi u prvi plan Renaultovu predanost sigurnosti.


Renault svoja dostignuća i znanja deli sa svima


Alati za obuku vatrogasaca biće dostupni na platformi #TimeFighters, a mogu da im pristupe vatrogasci širom sveta. U planu je i da se inovacije Grupe Renault, kao što su pristup za vatrogasce i nasloni sedišta koji mogu da se uklone, stave na raspolaganje svim proizvođačima automobila.


Na kraju krajeva, spašavanje života ipak posao svih nas!


Kratki film „Borci s vremenom: svaka minuta se broji“ pogledajte na linku.


PR

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje