AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kraj motorima sa unutrašnjim sagorevanjem? BMW kaže, ne još, na redu su države

Kraj motorima sa unutrašnjim sagorevanjem? BMW kaže, ne još, na redu su države

Menadžment kompanije BMW odlučio je da ne potpiše multilatelarni sporazum na konferenciji o klimatskim promenama COP26 u Glazgovu, kojim se definiše da se od 2040. godine na tržištu novih vozila mogu prodavati isključivo električni automobili...

Brojni automobilski brendovi sve intenzivnije licitiraju sa datumom uvođenja isključivo elektirčnih automobila, odnosno datumom kada će prestati da se prodaju automobili koji za pogon koriste fosilna goriva. Međutim, u BMW-u smatraju da takva strategija ne može biti odluka samo jednog proizvođača automobil, već intenzivno uključivanje drugih strana.


Odgovoran za strategiju održivosti u kompaniji BMW, Thomas Becker, otkrio je da kompanija nije odredila godinu od koje će ukinuti motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Pre svega, neophodno je i da pojedine zemlje, posebno one siromašnije, ispune obećane ciljeve.


"U Holandiji i Norveškoj sve funkcioniše, ova tržišta će biti potpuno električna i tamo ćemo prodavati samo električne automobile. Ali danas ne možemo sa sigurnošću reći da će i druge zemlje obaviti isti posao u istom vremenskom periodu." - rekao je Becker, koji je za primer uzeo infrastrukturu za punjenje u Italiji.


Nimalo slučajno. Dok u Norveškoj i Holandiji postoji 7 i 9 stanica za punjenje na 1.000 automobila, u Italiji je to samo 0,4 stanice za punjenje na 1.000 automobila. To je uglavnom zbog nedovoljnih aktivnosti vlade i slabog političkog vođstva u ovoj oblasti.


BMW planira da 2030. godine polovina prodatih automobila ovog brenda bude električna. Istovremeno, BMW će elektrifikovati brendove Rolls-Royce i Mini. Becker upozorava, da će prelazak BMW na čistu električnu mobilnost bez infrastrukture, primorati kupce da kupuju starije polovne automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koji zagađuju životnu okolinu i više od modernih automobila.


Automagazin.rs

I Škoda Enyaq je postala sportska - verzija RS je tu

I Škoda Enyaq je postala sportska - verzija RS je tu

Škoda Auto proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom – Enyaq RS iV. Baš kao i Enyaq Coupe RS iV, češki proizvođač automobila odlučio se za dva motora sa ukupnom snagom sistema od 220 kW* i pogonom na sva četiri točka za vrhunsku verziju SUV modela...

Kijin tržišni udeo u Evropi već 5,1%

Kijin tržišni udeo u Evropi već 5,1%

Brojke koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) potvrđuju da se  Kijin tržišni udeo u Evropi (Kia ovde svrstava zemlje članice EU, EFTA i Ujedinjeno kraljevstvo) u prvih devet meseci 2022. godine povećao na 5,1%...

Renault Symbioz
Slika nedelje