Koje boje automobila će biti aktuelne sledeće godine?

Najnovija kolekcija boja kompanije BASF koja postavlja buduće trendove nosi naziv „RAW“ („SIROVO“). Takav naziv ima za cilj da podrži dizajnere u želji da učine nešto više od pukog stvaranja novih boja za automobile...

Dizajneri kompanije BASF iz sektora Premaza rešili su da kreiraju osnovne koncepte za boje. BASF-ova kolekcija 2015-2016 podrazumeva pristupe koji odslikavaju društvene trendove prevodeći ih u jedinstvene boje. „Stalni izazovi potrošačkih navika i iznalaženje alternativa je ono što se oseća na globalnom nivou, ali i u spektru boja kelekcije RAW“, rekla je Astrid Van der Ajuvera iz sektora za globalni strateški marketing BASF Premaza.
Novi katalog trenda RAW vodi se upravo ovim složenim promenama ističući da je potreba za jačim karakterom/originalnošću bitnija od samog marketinga i kao takva mora postati deo spektra automobilskih boja u budućnosti. Na primer, tokom narednih godina bojama će se dodavati neobične teksture i površine kako bi se oblikovao sam karakter automobila. Površine će dobiti haptičniji izgled na dva načina: ili bukvalno, direktnom primenom novih koncepata sa osetno grubljom površinom, ili pak vizuelno, naročitim uklapanjem pigmenata.
Plave nijanse odaju tehnički utisak
Digitalne tehnologije drastično su izmenile naše potrošačke i svakodnevne navike. U budućnosti, „internet stvari“ nateraće nas da stalno budemo u kontaktu sa našim okruženjem. Ova interakcija bitan je kriterijum u dizajniranju boja, a naročito se ogleda u spektru plave boje. „Boje sa tehničkim karakteristikama često imaju veoma složene efekte koji dolaze do izražaja u dodiru sa svetlošću“, obajsnio je Mark Gutjar, rukovodilac odseka za dizajn BASF-ovog sektora Premazi za region Evrope. „Plava će na ovom polju odigrati značajnu ulogu i njena će se prodaja uvećati, bez obzira na manji broj registracija automobila u proteklih par godina.“ Različite nijanse će reflektovanjem svetlosti davati širok spektar u svetu koji napreduje: tržište će biti u prilici da vidi sve, od jarko plavih nijansi, do površina prekrivenim crno-plavom.
Pored vizuelnog odsjaja, moderne boje za automoblie će u sebi imati i izuzetno šarolike nijanse. Ovo je pokazatelj da se boje mogu koristiti kao pokretači senzorne percepcije: jarkocrvena, svetlonarandžasta i zlatno-žuta stvoriće utisak koji će, zajedno sa materijalima korišćenim u izradi automobila, kod potrošača probuditi jedinstvene asocijacije.

Boja sa mnoštvom efekata
Kako bi se spektar boja rasprostranio i postigao nesvakidašnji utisak, u budućnosti će se efekti na evropskom tržištu automobila koristiti po slobodnoj volji. Boja sa specijalnim efektom XSpark® koja premazu daje naročito luksuznu i elegantnu notu, već je dobila Red Dot nagradu kao jedno od najvažnijih svetskih priznanja za dizajn. U zavisnosti od ugla pod kojim svetlost pada na sitne čestice stakla u boji dobija se jedinstven odsjaj. Tako se stvara homogena površina koja ističe oblik ali ga ne prenaglašava, što je naročito važno za modele iz segmenta luksuznih automobila.
Novi materijali za različite proizvode i industrije
Po prvi put trendovi za ovu sezonu ne podrazumevaju isključivo boje, već i inovativne materijale za budućnost. U saradnji sa dizajnerima iz BASF Premaza, designfabrik® je izabrao pet materijala kompanije BASF koji podržavaju tehnološke promene i pomažu da se stvori novi estetički utisak oslanjajući se na same performanse, skrivenu lepotu i zadivljujuće mogućnosti primene. Prateći koncept nove kolekcije „RAW“, ovi materijali predstavljaju original koji utire put novim mogućnostima i izvan automobilske industrije.
PR