Shelby GT500 na bazi Ford Mustanga

Kriza za legende ne važi. Shelby je poradio na novom Mustangu i rezultat nije mogao biti ništa manje nego novi GT500, čija prodaja startuje već u prvom mesecu tekuće godine. Ime Carolla Shelbya ne treba posebno predstavljati...

Osnivač kompanije Shelby Automobiles bio je šezdesetih godina uspešan takmičar, a kasnije je njegovo ime počelo da se pojavljuje na haubi njegovih prepravljenih automobila. Novi Mustang 2010 je ugledao svetlost dana. Ali, kakav bi to bio Mustang bez visokosnažne verzije, koja je prošla kroz "ruke" ovog maga? Novi Mustang, o kome smo dosta govorili, tako zvanično dobija svoju oficijalnu prestižnu varijantu.

Novi Ford Mustang GT500 rezultat je zejedničkog rada Shelby Automobiles i sportskog odeljenja Ford SVT. Za Shelby ne, ali za SVT ovo je nasjnažniji Mustang u istoriji. I, prema rečima Corolla, Mustang GT500 svojim karakterom podseća na nekadašnjeg supersportistu GT500KR, čiji sufiks "King of the Road" (KR) dovoljno govori o ovom automobilu. I novi Mustang predstavlja kombinaciju sile, sjajnih voznih osobina i brutalnih kočnica.

Za pogon se stara turbo osmocilindrični agregat zapremine 5,4 litra i DOHC razvodom, koji razvija snagu od 540 konjskih snaga. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog menjača sa lamelom sa dva diska. Glavni disk, u poređenju sa prethodnom generacijom Mustanga GT500, ima prečnik od 250 mm, za 35 mm više i izrađen je od posebnih materijala. Peti i šesti stepen prenosa su produženi, što obezbeđuje smanjenje potrošnje pri visokim brzinama.

Najveće optičke izmene vidljive su na prednjem i zadnjem braniku, koji sada obezbeđuju daleko više protoka vazduha za hlađenje kočnica, ali i smanjuju aerodinamički otpor. Na vešanju je najviše doprineo Fordov SVT, koji je modifikovao amortizere i opruge, a za obezbeđivanje boljih voznih osobina brinu se i Goodyear F1 Supercar pneumatici montirani na kovane felne prečnika 19 inča. Prodaja Ford Mustanga GT500 startuje ovog meseca, a prvi proizvedeni primerak modela GT500, zajedno sa Ford Mustangom 2010 i Chevrolet Camarom 2010, već je u vlasništvu kompanije Barrett-Jackson. Goran Sarić - Automagazin