AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Kompanija Audi sa električnim turbo sistemom eksperimentiše već duže vreme. Sada je taj sistem prvi put primenjen u serijskoj proizvodnji. Prvi serijski automobil, koji je dobio električni turbo je Audi SQ7...

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Ženeva 2016 - Audi Q2 konačno otkriven!

 

Sam motor 4.0 TDI bi-turbo je potuno nov. Dva klasična turbo punjača smeštena su u sredini i svaki je zadužen za jedan red cilindara i za jednu polovinu izduvnh ventila. Motor je opremljen sistemom promenljivog otvaranja ventila. Sistem funkcioniše slično kao na motor 1.4 TSI ACT. U određenim uslovima, funkcioniše samo jedan izduvni ventil, ali kada vozač snažnije pritisne papučicu gasa, otvara se i drugi ventil i izduvni gasovi dolaze do drugog turba. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic.

 

Oba turba imaju sopstvene lopatice i kompresor, a komprimovani vazduh putuje kroz dva međuhladnjaka. Ovome treba da dodamo i samostelni električni kompresor, koji funkcioniše slično kao kompresor klima uređaja. Kompresor koristi električnu energiju iz novorazvijenog sistema od 48V i pri maksimalnoj snazi troši oko 7 kW energije. Njegova funkcija je da obezbedi komprimovani vazduh odmah po pritisku papučice gasa. Kompresor se "vrti" 70 000 o/min, a prema Audiju, za reakciju mu je potrebno 250 milisekundi. Zahvaljujući tome, ovaj 4.0 TDI V8 motor razvija maksimalni obrtni moment od 1 000 Nm i to pri veoma niskom broju obrtaja. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji.

 

Agregat razvija maksimalnu snagu od 320 kW (435 KS) u rasponu obrtaja od 3.750 do 5.000 o/min. Obrtni moment od 900 Nm dostupan je već pri 1.000 do 3.200 o/min. Iz mesta do 100 km/h, Audi SQ7 stiže za 4,8 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Potrošnja goriva iznosi 7,4 l/100 km. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

 

Snaga se prenosi na sve točkove (dimenzije pneumatika 285/45 R20) preko osmostepenog automatizovanog menjača i sistema pogona quattro. Pozadi se nalazi sportski diferencijal. Uz doplatu se mogu dobiti i felne prečnika 22 inča. Audi SQ7 može biti opremljen i adaptivnim oslanjanjem i aktivnim stabilizatorima, koji koriste energiju novog 48V električnog sistema. Sistem crpi energiju iz akumulatora (470 Wh) smeštenih ispod podloge prtljažnika. Energiju proizvodi generator sa efikasnošću od 80 % i maksimalne snage 3 kW. Ostali sistemu u vozilu rade na klasičnom naponu od 12V, a na sistem su spojeni preko DC/DC konvertora.


Foto:

 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Automagazin.rs

Ovakav udes se ne viđa svaki dan (FOTO)

Ovakav udes se ne viđa svaki dan (FOTO)

Veoma neobičan udes dogodio se na Novom Zelandu, kada je vozač Mercedes-Benz C-Klase izlazeći iz parking garaže udario u skupoceni Lamborghini Aventador. Šteta je veća nego što izgleda na prvi pogled...

BG Car Show 2016 - Renault i Dacia sajamska ponuda

BG Car Show 2016 - Renault i Dacia sajamska ponuda

Na sajmu će biti premijerno predstavljeni potpuno novi model, novi Megane četvrte generacije i model Talisman koji će na sajmu doživeti svoju pretpremijeru, obzirom da je zvanični početak prodaje zakazan za početak meseca maja...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje