Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO
Renault Captur, novi Scenic i nova generacija modela Clio Grandtour, stigli su u Srbju. Tokom veoma zanimljive dinamičke promocije, u okviru koje smo posetili Sunačanu reku u Banji Koviljači, upoznali smo se sa veoma zanimljivim modelima u gami francuskog proizvođača. Najveći novitet je sigurno atraktivni Captur, čija cena u Srbiji počinje već od 12.590 evra...
Pogledajte fotogaleriju Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour u Srbiji.
Renault Captur, crossover spolja
Glatke, tekuće, uravnotežene forme Renaulta Captur ističu izražajnu, ali nenametljivu ličnost. Robustan izgled koji popravlja utisak o vama nadahnut je konceptnim automobilom Captur, s kojeg je Renault preneo duh koji je vodio njegov razvoj kao i lako pamtljiv naziv. Linije Renault-ovog novog crossovera doživljava se nepretenciozno, ali njegov jako strmi vetrobran ističe izrazito dinamičan stav.
Kombinacija kompaktnih volumena, povišen položaj od tla, točkovi velikih dimenzija i štitnici pragova omogućuju lako savladavanje svakidašnjih automobilističkih zadataka. Renault Captur je lako prilagoditi svojim željama, a već u standardnoj opremi stiže u dvobojnoj izradi koja nudi privlačan kontrast između krova i stubova kao i ostatka karoserije.
Renault Captur, monovolumen iznutra
Usprkos maloj dužini (4,12 m), Renault Captur nudi mnogo unutarnjeg prostora, što je dodatno istaknuto pomaknutim vetrobranom i raskošnim unutarašnjim dimenzijama. Jedinstvena, slikovita kabina topla je i opuštajuća, a prvi je utisak pojačan mogućnošću izbora boja i motiva različitih presvlaka.
Renault Captur također se diči opremom i prefinjenom udobnošću kakve očekujemo od monovolumena, na primer visokim vozačkim položajem, velikim prtljažnikom, modularnom unutrašnjošću i domišljatim rešenjima za spremanje sitnica. Standardni Renault Captur će biti opremljen poput vozila višeg segmenta, među ostalim ulaskom bez ključa, pomoći pri kretanju uzbrdo i zadnjim senzorima za parkiranje. U opremi će također biti novi, ugrađeni Renaultov R-Link dodirni multimedijski tablet, baš kao i sistem sa šest zvučnika, Bluetooth® povezivošću, audio streamingom i Arkamys® hi-fi zvukom.
Renault Captur, vozne karakteristike i uživanje kompaktne limuzine
Renault Captur temelji se na istoj platformi kao i novi Clio, priznato merilo B segmenta kad je reč o uživanju u vožnji. Zbog toga nudi najbolje dinamične karakteristike, od držanja na putu do reakcija motora i agilne vožnje.
Renault Captur - Gradski crossover koji će promeniti svakidašnjicu
Captur nudi nove motore koji istovremeno nude zadovoljstvo u vožnji, uštedu goriva, manje ispuštanje CO2 i niže troškove korišćenja. Captur nudi dva benzinska motora: Energy TCe 90 i TCe 120. Od dizel motora, Captur nudi motor Energy dCi 90.
Plodovi Renaultove stručnosti, 35-godišnjeg iskustva u Formuli 1 i 11 svetskih titula, ti savremeni i izuzetno optimizovani motorni sklopovi spoj su novih komplementarnih tehnologija, od kojih neke dolaze direktno iz sveta automobilskih trka:
- downsizing zadržava snagu uprkos smanjenju radnog kapaciteta,
- thermomanagement doprinosi bržem povećanju temperature motora i njegovoj energetskoj efikasnosti,
- Stop & Start omogućava veću uštedu goriva pri zaustavljanju s gotovo istovremenim ponovnim kretanjem, glatkim i bez vibracija
- pri usporavanju, uz sistem prikupljanja energije pri kočenju, tzv. ESM (Energy Smart Management), alternator puni bateriju kojom se napaja grejanje i klima, radio, svetla, električni servoupravljač...
EDC, Renaultov automatski menjač s dvostrukim kvačilom, oprema motore dCi 90 i TCe 120 modela Captur. EDC je velik napredak: taj je menjač udoban, žustar i ekonomičan, s potrošnjom goriva i ispuštanjem CO2 kao kod automobila s ručnim menjačem.
Novi Renault Scenic
Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka.
Dizajn
Na prednjem delu automobila uočavamo nove svetlosne grupe sa manje izraženim dizajnom, koje najavljuju novi dizajnerski smer automobila marke Renault, sa ozbiljnijim i elegantnjim linijama. U skladu sa ovim konceptom, promenjeni su i branici, koji su dobili nove lakirane površine i diode za dnevno osvetljenje, koje se nalaze na unutrašnjim stranama svetala za maglu. Naglasak na bočne linije, pomogao je da se smanji efekat visoke karoserije.
Bokove posebno oživljavaju hromirane lajsne, a pozadi je redizajnirana grafika svetlosnih grupa. I dalje ostaje razlika u dizajnu zadnjih svetala - kratki Scenic ima bumerang svetla usmerena ka sredini automobila, a kod modela Grand Scenic bumerang je usmeren ka bokovima automobila. Osveženje serije Scenic predstavljaju i nove booje karoserije: Grenat Red i Majorelle Blue.
U enterijeru osveženog Scenica, najveću novinu predstavljaju kvalitetniji materijali i proširana ponuda obloga i "tapacirunga", a u nekim paketima opreme je dostupan i kožni paket sa Alcantarom. Na nekim tržištima će biti dostupna specijalna oprema Bose, sa vrhunskim audio sistemom. Naravno, tu je i Bluetooth sistem, kao i navigacioni sistem marke TomTom. Armada elektronskih sistema je proširena sistemom Visio. Njegova osnova je kamera na vetrobranskom staklu, instalirana na retrovizor. Ovaj sistem poboljšava noćnu vidljivost, na udaljenosti od 100 metara, i automatski podešava visinu svetala, do brzine od 45 km/h. Takođe, tu je i sistem koji detektuje nepropisno napuštanje saobraćajne trake. Za lakše kretanje na strmim uzbrdicama, tu je i "hill-holder" sistem.
Štedljiviji turbodizel motori Energy
Još u leto, Renault je pod haubu novog Scenica smestio prvi motor nove generacije - 1.6 Energy dCi 130, snage 96 kW. Motor potpuno nove konstrukcija, u ponudi je zamenio motor iste snage, ali zapremine 1,9 litara. Zanimljivo je da novi motor manje zapremine ima za 20 Nm veći obrtni moment (320).
U ponudi se pridružio i motor 1.5 Energy dCi 110. Agregat snage 81 kW predstavlja evoluciju dosadašnjeg motora 1.5 dCi. Novi motor ima potpuno novu konstrukciju turbopunjača, novi sistem ubrizgavanja i nove tehnologije za štednju goriva: Stop & Start, novi EGR sa niskim pritiskom rada i varijabilnu pumpu za ulje. Rezultat je smanjenje prosečne potrošnje za 12 %, na 4,1 l/100 km i povećanje maksimalnog obrtnog momenta za 20 Nm, na 260 Nm.
Ponudu turbodizel motora činiće verzije: 1.5 dCi 95, 1.5 dCi 110, 1.5 Energy dCi 110, 1.6 Energy dCi 130, 2.0 dCi 150 i 2.0 dCi 160.
Novi benzinski 1.2 Turbo
A, šta znači skraćenica TCe 115? Renault u Scenic premijerno ugrađuje turbo benzinski motor zapremine 1,2 litra, što se dogodilo u proleće 2012. godine. Novi motor bi trebao za četiri godine da dostigne tržišni udeo od 85 % svih prodatih benzinskih Renault automobila, a motor će postepeno u ponudi naslediti model 1.6 16V. Agregat razvija 85 kW (+4 kW) i maksimalni obrtni moment od 190 Nm (+40 Nm) u rasponu obrtaja od 2.000 do 4.000 o/min. Ovaj motor koristi iskustvo iz Formule 1 (verovali ili ne), što se posebno odnosi na konstrukciju "kvadratnog tipa", kod koje je prečnik i hod klipa iste dužine. Unutrašnja trenja su svedena na minimum. Novi motor je opremljen sistemom direktnom ubrizgavanja goriva u cilindar, sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila i sistem Stop & Start.
Ponudu benzinskih motora čine verzije: 1.6 16V 110, 1.6 16V 110 E85, 1.2 Energy TCE 115, 1.4 TCE 130, 2.0 16V 140.
Renault Clio Grandtour
Međuosovinsko rastojanje i prednji deo su ostali identični kao kod petovratne verzije, ali je zadnji preves povećan na 824 milimetra, što je rezultiralo ukupnom dužinom automobila od 4.262 mm. Veličina prtljažnika praktično je ostala na nivou prethodnika, tačnije zapremina je povećana sa 439 litara na 443 litra. To je 140 litara veća zapremina prtljažnika od one koju ima hatchback Clio IV. Zahvaljući petim vratima , koja se protežu duboko u branik, pristup prtljažnom prtostoru je značajno olakšan.
Kao što smo očekivali, dizajn prednjeg dela automobila se oslanja na izgled četvrte generacije modela Clio. Od petovratne verzije, Clio Grandtour je preuzeo i neke stilske detalje, kao što su skrivene kvake drugog para vrata. Zadnji deo se, u odnosu na baznu verziju sa petora vrata, razlikuje se po većoj ponudi prostora u prtljažniku, ali i većoj prostaklenoj površini. Što se motora tiče, ponuda je preuzeta iz hatchback verzije modela Clio.
Više informacija, kao i cene novih Renault modela, možete pogledati na zvaničnoj interner stranici Renault Srbija - www.renault.rs .
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal