Toyota Yaris Facelift - novi motor 1,33 Dual VVT-i i manja potrošnja

Toyota je u Bolonji predstavila nekoliko manjih svetskih premijera. Tu je najzanimljiviji inovativni Yaris, koji nam dolazi sa nekoliko tehničkih novina. Podsetimo, Toyota je u okviru programa "Toyota Optimal Drive" krenula u smanjenje potrošnje svojih modela. Prve ovacije doživeo je novi Avensis, a tu su i sledeći koraci...

Maleni Yaris ni u svom aktuelnom izdanju ne važi za autombil koji ima visoku potrošnju goriva, ali Toyota je uspela još da smanji kombinovanu potrošnju. Osnovni jednolitarski trocilindraš sada troši 10 % manje goriva u kombinovanom ciklusu. Konkretno, umesto dosadašnjih 5,4 litra na 100 pređenih kolometara, osveženi Yaris će sada trošiti 4,9 L/100 km.

Novina u programu modela Yaris je novi četvorocilindrični motor 1,33 Dual VVT-i, koji smo predstavili pre nekoliko dana OVDE. Agregat se još ugrađuje u modele Auris i Corolla. Opremljena ovim motorom, Toyota Yaris će u kombinovanom ciklusu vožnje trošiti 5,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara. Uz ovu motorizaciju biće ponuđen i sistem automatskog isključivanja motora "Stop & Start".

U standardnu opremu spada šestostepeni manuelni menjač, a uz doplatu će biti dostupan i automatizovani MMT menjač sa šest stepeni prenosa. Ista alternativa biće dostupna i kod poznatog turbodizela 1.4 D-4D, čija je kombinovana potrošnja goriva kod osveženog Yarisa smanjena za 0,3 L/100 km.
Toyota Yaris za 2009. godinu ima blago osvežen enterijer i eksterijer. Spolja uočavamo nova prednja i zadnja svetla, novu masku hladnjaka i nove branike. Zadnja svetlosna grupa obogaćena je novom grafikom, sa 5 integrisanih svetlosnih dioda, u funkciji stop svetala. Enterijer je obogaćen novim materijalima i većim stepenom indidualizacije.
Toyota Yaris 2009 - pregleg | 1.0 VVT-i | 1.33 Dual VVT-i | 1.4 D-4D |
Zapremina motora (cm3): | 998 | 1.333 | 1364 |
Broj cilindara / Ventila: | 3 / 4 | 4 / 4 | 4 / 2 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 70 / 6.000 | 101 / 6.000 | 90 / 3.800 |
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min): | 93 / 3.600 | 132 / 4.000 | 205 / 1.800 |
Prosečna potrošnja (L / 100 km): | 4,9 | 5,1 | 4,1 |
Goran Sarić - Automagazin