AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Potpuno novi svet: Opel GT Concept demonstrira vizionarski enterijer

Potpuno novi svet: Opel GT Concept demonstrira vizionarski enterijer

Ovaj automobil iz snova impresionira kako svojim spoljnjim, tako i unutrašnjim vrednostima: Opel GT Concept demonstrira kako će izgledati sportski automobil budućnosti – iako puritanskih formi, naprosto će oduzimati dah...

Potpuno novi svet: Opel GT Concept demonstrira vizionarski enterijer

Ovaj kupe će proslaviti svetsku premijeru na budućem Salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta). Posetioci će inicijalno biti u prilici da se dive njegovoj skulpturalnoj formi. Zatim će moći da zamisle ovog dobro istreniranog atletu van grada, kako savladava alpske puteve, uživajući u njegovoj dinamičnosti u svakoj ukosnici. Pored fascinantnog spoljašnjeg izgleda, Opelovi dizajneri su takođe kreirali enterijer koji savršeno spaja tipične smernice jednog sportskog kupea sa futurističkim rešenjima, kada je reč o interfejsu čovek-mašina. Sve u GT Conceptu je spremno za čisto zadovoljstvo, koje donosi uzbudljiva vožnja. Dva sportska sedišta pristaju kao dobro skrojeno odelo, volan i papučice se mogu podešavati naniže električnim putem do poslednjeg milimetra, dok donja bočna linija vrata omogućava opuštenu poziciju za ruku a boje i oblici kreiraju savršen ambijent, uz nebo koje promiče kroz panoramski krov. Čovek i mašina u ovom slučaju postaju jedno.

Ipak, ništa ne odvraća pažnju vozača i suvozača od onog suštinskog. Enterijer je isto tako puritanski kao i eksterijer. Instrument tabla GT Concepta napravljena od brušenog aluminijuma, vizuelno  oplemenjuje laku konstrukciju (ukupna masa ostaje ispod 1.000 kilograma) i čini se kao da lebdi ispred putnika. Međutim, ona je i strukturalna komponenta između vitkih A stubova i vetrobrana – a u ovom slučaju struktura postaje skulptura. Opelova filozofija dizajna, „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“,nastavlja se kroz enterijer. Pažnja posvećena detaljima je sasvim jasna: okrugli monitori su ugrađeni u spoljnje, aluminijumske vazdušne mlaznice sa poliranim GT amblemom na sebi. Ovi monitori registruju okruženje vozila i praktično zamenjuju bočne retrovizore. Sjajno crveni zatezači pojaseva takođe su pravo umetničko delo i prate temu uvedenu od strane karakterističnih crvenih prednjih pneumatika. Upravljač sa svojim dizajnom u vidu prepoznatljivih paoka, svojevrsni je omaž legendarnom Opelu GT iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka.

Potpuno novi svet: Opel GT Concept demonstrira vizionarski enterijer

Pravi ortak: GT Concept predviđa unapred vozačeve želje


Ono što je evidentno, dugmići ne mogu nigde da se nađu. Ovaj sportski automobil operiše u potpunosti putem glasovne kontrole i centralne platforme osetljive na dodir. Stručnjaci ovakav kontrolni koncept nazivaju „Human Machine Interface“ (HMI) – interfejs čoveka i mašine. Opelov konceptni automobil ima tu čast da je nosilac revolucionarnog HMI sistema. U GT Conceptu, samostalni sistem učenja strpljivo čeka da se upozna sa navikama vozača i prilagodi se njegovim/njenim potrebama. Automobil na taj način prilagođava samog sebe vozaču a ne obrnuto. Ovo rezultira dijalogom tokom kojeg vozilo šarmantnim glasom odgovara i može, primera radi, odabrati odgovarajuću muziku, rutu ili temperaturu u odnosu na situaciju. Opel HMI je kao prijatelj na suvozačkom sedištu, on prepoznaje da li je poželjan hip-hop ili neka opuštenija muzika. Da bi u svakom momentu spontano ponudio najprikladniju moguću podršku, softver danima, mesecima i godinama uči iz svake komande, svakog dodira volana i svakog podešavanja. Sličan pristup je već poznat iz samoučećih, adaptivnih automatskih menjača. Oni se prilagođavaju stilu određenog vozača u zavisnosti da li on više voli da vozi sportski ili ekonomično. Ipak, adaptivni HMI predstavlja sveobuhvatniji pristup i demonstrira neke mogućnosti koje polako iz naučnofantastičnih filmova postaju realnost.

Potpuno novi svet: Opel GT Concept demonstrira vizionarski enterijer

Instrumenti takođe reflektuju atmosferu u Opel GT Conceptu. Ukoliko je vozač imao stresan dan i želi da surfuje kroz menije bez želje da govori, on samo treba da dosegne okruglu platformu osetljivu na dodir na centralnom grebenu. Dva okrugla instrumenta inspirisana klasičnim rešenjem zapravo predstavljaju projektovane površine, čije pozadinsko svetlo može doći u različitim bojama i na kojima može biti prikazano mnoštvo informacija u trodimenzionalnom maniru – što je dodatna nadgradnja sistema prikazanog 2013. na Opel Monza Conceptu. Broj obrtaja motora i brzina su uvek jasno vidljivi s leve strane, dok informacije prikazane sa desne strane mogu biti konfigurisane po ličnom nahođenju.


Ukoliko GT Concept krstari tokom nekog poslovnog puta, permanentno povezan sa kancelarijom ili klijentom, desni instrument pruža podršku putem navigacije sa intuitivnom grafikom bez bilo kakvih numeričkih vrednosti; dok kada je pod vremenskim pritiskom, prikazuje potrošnju goriva. Kada se raspoloženje promeni, jer se kraj radnog dana bliži a vozač poželi da brže vozi kroz krivine, odziv na papučici gasa, rad menjača i kontrola motora se optimizuju u skladu sa željama, a instrument sa desne strane čak prikazuje vrednosti g sila prilikom longitudinalnih ubrzanja.

Automobil čak može i da progovori i izda upozorenja poput: „Budite oprezni. Nemojte prevideti motocikl iza nas!“ Nakon svega, GT Concept budnim okom nadzire saobraćajne situacije, i ne samo što se prilagođava vozačevim ukusima i raspoloženjima, već takođe i spoljnjim uslovima, sve u cilju poboljšanja bezbednosti. Umesto bočnih retrovizora, GT Concept se oslanja na kamere postavljene iza lukova prednjih točkova, te tako prikazuje šta se dešava iza i pored vozila. Slika se šalje do okruglih monitora sa leve i desne vozačeve strane. Dodatno, veliki centralni ekran prikazuje sve željene informacije. Adaptivni Opelov HMI je više od dobrog prijatelja, on je dodatni anđeo čuvar, uvek prisutan unutar kabine.

 

PR

BMW X5 M50d od G-Power ima 455 KS i 870 Nm

BMW X5 M50d od G-Power ima 455 KS i 870 Nm

Kome 380 konjskih snaga, koliko razvija agregat sa tri-turbodizel agregat u modelu BMW X5 M50d, nije dovoljno, može se obratiri kompaniji G-Power. Ova tjunerska kompanija nudi paket koji povećava snagu za dodatnih 75 konjskih snaga...

Šokantno - Nokian varao na testovima pneumatika!

Šokantno - Nokian varao na testovima pneumatika!

Proizvođač pneumatika Nokian poslao je na novinarska testiranja drugačije pneumatike, od onih koje pod istom oznakom prodaje kupcima. Ovu informaciju objavio je finski ekonomski dnevnik Kauppalehti, pozivajući se na internu dokumentaciju finske firme...

Ženeva 2016 - Toyota C-HR na prvim fotografijama

Ženeva 2016 - Toyota C-HR na prvim fotografijama

Mali SUV marke Toyota biće predstavljen za nekoliko dana, na međunarodnom autosalonu u Ženevi. Pred nama su prve zvanične fotografije modela C-HR. Već na osnovu prvih fotografije eksterijera, možemo zaključiti da će novi model izgledati veoma privlačno i prepoznatljivo na ulici...

Ženeva 2016 - Aston Martin DB11

Ženeva 2016 - Aston Martin DB11

Naslednik automobilske ikone, Aston Martina DB9, biće prikazan već sledeće nedelje na autosalonu u Ženevi. Slavni britanski proizvođač automobila "počastio" nas je zanimljivom najavom...

Audi A4 - NetAuto 2016

Audi A4 - NetAuto 2016

Ljubiteljima automobila u Srbiji najviše se dopada Audi A4, dok bi na mestu suvozača najradije želeli da sedi neka brineta. Prema jednom istraživanju jedan od pet muškaraca priznao je da se oseća uspešnije kada je pored njega bila brineta...

Prestižna priznanja za novi Hyundai Tucson

Prestižna priznanja za novi Hyundai Tucson

Novi Tucson je u Americi osvojio dve prestižne nagrade “Najbolje manje kompaktno vozilo“ koju dodeljuje ,,Motor Week Driver’s Choice’’ za 2016. godinu, u kategoriji ,,Best Small Utility“ i „Najbolji kompaktni SUV model za vrednost novca“, koju dodeljuju U.S. News i World Report.

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje