AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet

Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet

Brend Škoda nije doživeo veću promenu kada je identitet u pitanju u poslednjih 30 godina. Osim novog dizajnerskog jezika, češki proizvođač automobila takođe planira modernizaciju dizajna. Novi Škoda logo takođe je deo ove modernizacije...

Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet

„Sa novim korporativnim identitetom podižemo izgled brenda na viši nivo. Ne razvija se samo naš portfolio proizvoda: razvijaju se i naši kupci. Ovo vidimo kao idealnu priliku za prilagođavanje brenda deceniji transformacije i modifikovanje izgleda i utiska koji ostavlja kako bi odgovarao potrebama i očekivanjima naših kupaca. Naš novi korporativni identitet naglašava naš moderan i sveobuhvatan dizajn i jasno pokazuje naš pristup koji je prvenstveno digitalan. Uveren sam da će se svideti našim kupcima!“ - naglasio je Martin Jahn, član upravnog odbora Škoda Auto za prodaju i marketing.


Jedan od činilaca koji je doveo do promene bila je NEXT LEVEL ŠKODA STRATEGY 2030, koja češkog proizvođača automobila više usmerava prema elektrifikaciji i digitalizaciji. Identitet brenda, uključujući dizajn logotipa i celokupni pristup brendiranju, morao se prilagoditi ovim trendovima. „Sve intenzivnija upotreba logotipa u različitim digitalnim formatima dovela nas je do redizajna logotipa u dvodimenzionalnoj grafici koja je prepoznatljivija na ekranima, kao i u štampanom formatu, od postojećeg trodimenzionalnog dizajna“, kaže Petra Mackeová iz marketing sektora kompanije, objašnjavajući principe koji stoje iza promena.

Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet

Evegrin identitet


Osim novog grafičkog dizajna, brending je doživeo i druge promene. Kompanija će sada posebno koristiti naziv Škoda i tradicionalnu krilatu strelu u prstenu, a ime će postati glavni komunikacioni alat. Ovaj tipografski logo pojaviće se ne samo na zadnjoj strani Škoda automobila, kao što je bio slučaj poslednjih godina, već i napred.


Kako bi bila izražajnija, reč Škoda dobila je novi izgled sa integrisanim naglaskom „kvačice“ preko slova S, igrajući se sa simetrijom i kombinacijom oblina i ivica. „Kvačica je bila izazov za nas: iz globalne perspektive, zbunjujući je za većinu naših kupaca. U novom obliku taj će se simbol integrisati i stopiti sa simetrijom loga, a kupci na domaćem tržištu i neki drugi će ga i dalje prepoznavati u natpisu“, kaže Martin Pavlík, član marketinškog tima koji je pripremio novi identitet brenda.


Simbol krilate strele takođe je izmenjen, iako ne puno. Logo je na prvi pogled pojednostavljen i sada će biti prikazan u ravnom obliku, što će češkom proizvođaču automobila omogućiti izražajniji rad sa bojama. „Ova jednostavna dvodimenzionalna verzija efikasnija je posebno na mobilnim uređajima i omogućava fleksibilnu integraciju u različite formate. Ovom promenom Škoda odgovara na pomak prema još većoj digitalizaciji komunikacije. Novi identitet uključuje i dve nove nijanse zelene, smaragdnu i električno zelenu. Malo je brendova koji imaju zelenu boju tako utkanu u DNK kao Škoda. Nove senke održavaju vezu sa istorijom, ali i osvežavaju dizajn i snažnije aludiraju na elektromobilnost,“ kaže Petra Mackeová.

Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet

165 predloga dizajna i više od godinu dana rada


Tim koji je radio na novom brend identitetu nije bio mnogobrojan, ali je dobio podršku cele kompanije. Rad je trajao više od godinu dana i prvobitno je radio sa ukupno 165 predloga, od kojih se postepeno oblikovao uži izbor od tri. Škoda je zatim ove verzije podvrgla rigoroznom testiranju, u kom je učestvovalo više od 2.200 ispitanika iz Češke, Nemačke, Italije, Norveške, Indije i Izraela. Na osnovu njihovih povratnih informacija, dizajn logotipa koji je sada predstavljen bio je pobednik.


„Svaka promena je izazov. Prirodno je da neki ljudi ne pozdravljaju promene, dok ih drugi podržavaju. U novom identitetu mišljenje kupaca igra ključnu ulogu, što se temelji na vrednostima našeg brenda. Istraživanja su pokazala da smo postigli uravnotežene i progresivne promene u novom izgledu brenda, koje pre svega poštuju naše kupce i takođe odražavaju našu strategiju,“ kaže Martin Pavlík.


Kupci i ljubitelji brenda Škoda postupno će se susretati sa novim logotipom. Prvo će se pojaviti na komunikacionim materijalima. Od 2024. logo će se takođe pojavljivati na novim modelima. Logotip i drugi elementi brenda takođe će se postepeno pojavljivati u infotainment sistemima automobila i u dilerstvima.

 

PR

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje