AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

Robot je veliki izum. Ne spava na poslu, ne koristi "bolovanje", ne konzumira alkohol ni cigarete, ne treba pauze ili odlazak u toalet u toku radnog vremena. Automatizacija je nezamenljiva u serijskoj proizvodnji automobila, ali i ona ima svoje granice...

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

U nekim proizvodnim procesima, roboti su nezamenljivi.

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic.

 

Nedavno se oglasio Mercedes-Benz. Nemački proizvođač automobila odlučio je da u nekim procesima proizvodnje robote zameni ljudskom radnom snagom. Razlog je jednostavan - nova generacija automobila u sebi ima mnoštvo pojedinačnih komponenti, sa kojima roboti ne mogu da drže korak. Analiza Mercedesa govori, da je pouzdanije takve elemente montirati ručno. 

Roboti se zapravo mnogo teže adaptiraju na nove komponente, nego što to čine ljudi. Prema Mercedesu, robot radi najpouzdanije kada mu obezbedite da radi jednu istu radnju iznova. Međutim, danas je veoma teško pronaći dva ista automobila na proizvodnoj liniji.

 

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz C220 Bluetec.

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

Negde je najbolja ljudska ruka. 

 

Pogledajte: Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO).

 

Na primer, montaža enterijera u Mercedesu nije moguća bez ljudske radne snage. Individualnih dodata i kombinacija je toliko, da bi se i roboti "zbunili" ili da budemo precizniji, njihova pozdanost bi bila na niskom nivou. Mercedes veruje, da je ljudska ruka nezamenljiva u ovoj oblasti. Ljudska radna snaga je fleksibilnija, u stanju je da se brzo prilagodi promeljivim uslovima i samostalno može da rešava male probleme. 

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

Za proizvodnju menjača sa dvostrukim kvačilom, Mercedes-Benz koristi sinergiju čoveka i robota (Man-robot cooperation - MRC). 

 

Kompanija Mercedes-Benz aktivno traži načine, kako da "humanizuje" montažne robote. Cilj je da se napravi mašina, koja neće morati da radi iza zaštitnog kaveza, već će biti sposobna da funkcioniše u sinergiji sa čovekom, direktno na proizvodnoj liniji. 

Mercedes zapošljava više ljudi na proizvodnim linijama, umesto robota

Testiranje pomoću "avatara". Iskusni radnici, kao što je Jörg-Christof Schmelzer (inženjer procesa proizvodnje), može uz pomoć napredne tehnologije da proceni, kako najefikasnije ručno izvesti neku operaciju. Mercedes-Benz koristi ove analize za planiranje proizvodnje. 

Automagazin.rs

Foto: Mercedes-Benz

Lada Niva protiv Nissana GT-R (VIDEO)

Lada Niva protiv Nissana GT-R (VIDEO)

Kada "na crtu" takmičenja u ubzranju na 400 metara stanu Nissan GT-R i Lada Niva, sigurno verujete da je rezultat apsolutno jasan. Međutim, ova Lada niva nije serijska, tako da ćete se iznenaditi rezultatom...

Prva generacija industrijskih mehaničara i Bosch potpisuju ugovor

Prva generacija industrijskih mehaničara i Bosch potpisuju ugovor

Prva generacija učenika obrazovnog profila industrijski mehaničar završila je školovanje u Tehničkoj školi „Milenko Verkić Neša“ u okviru projekta „Reforma srednjeg stručnog obrazovanja u Srbiji“ koji pod pokroviteljstvom nemačke Vlade sprovode Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja RS.

Opel Vivaro: Multitalentovani ortak i moderan luksuzni transporter

Opel Vivaro: Multitalentovani ortak i moderan luksuzni transporter

Opel Vivaro je svestran, efikasan i veoma uspešan. Lansiran 2001., pre nekoliko sedmica je proizveden 750.000. primerak ovog modela. „Sedam stotina pedeset hiljada je impresivna brojka za Vivara, posebno u ovom segmentu u kojem vlada oštra konkurencija“, rekao je Štefen Rašig, direktor Opel /Vauxhall komercijalnih vozila.

Bosch planira da uzdrma tržište revolucionarnim idejama

Bosch planira da uzdrma tržište revolucionarnim idejama

Bosch ulazi na sasvim novo tržište ponudom tehnologije i usluga povezanih sa parkiranjem. Pritom dobavljač tehnologija i usluga primenjuje standardizovani pristup: Bosch pojednostavljuje traženje parking mesta i postupno automatizuje proces parkiranja...

Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“

Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“

Od 1. jula u mreži Toyota partnera u Srbiji, svi hibridni modeli su subvencionisani „Toyota eko subvencijom“ u iznosu do 3.000 evra.  Kao lider u hibridnoj tehnologiji, Toyota u ponudi ima već pet hibridnih modela, i to Yaris hibrid, Auris hibrid, Auris TS hibrid, RAV4 hibrid i Prius...

Škoda Kodiaq na novim fotografijama + VIDEO

Škoda Kodiaq na novim fotografijama + VIDEO

Škoda nastavlja da nam postepeno otkriva svoj veliki SUV model, koji nosi ime Kodiaq. Novi model pripada SUV segmentu, sa dužinom od 4,7 metara. Veliki magnet za kupce biće raspoloživost unutrašnjeg prostora...

Ford Fiesta – 40 godina ljubavi

Ford Fiesta – 40 godina ljubavi

Rođena 1976. na inicijativu Henry-ja Forda II, Fiesta danas predstavlja sinonim uspeha i jedan od stubova kompanije Ford. Kroz šest generacija i čak 17 miliona primeraka pronašla je svoje mesto u srcima vozača širom sveta. Ovo je priča o njenom životnom putu, od prvih koraka do dominantne pozicije u svetu automobila.

Renault Symbioz
Slika nedelje