AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Kompanija Audi sa električnim turbo sistemom eksperimentiše već duže vreme. Sada je taj sistem prvi put primenjen u serijskoj proizvodnji. Prvi serijski automobil, koji je dobio električni turbo je Audi SQ7...

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Ženeva 2016 - Audi Q2 konačno otkriven!

 

Sam motor 4.0 TDI bi-turbo je potuno nov. Dva klasična turbo punjača smeštena su u sredini i svaki je zadužen za jedan red cilindara i za jednu polovinu izduvnh ventila. Motor je opremljen sistemom promenljivog otvaranja ventila. Sistem funkcioniše slično kao na motor 1.4 TSI ACT. U određenim uslovima, funkcioniše samo jedan izduvni ventil, ali kada vozač snažnije pritisne papučicu gasa, otvara se i drugi ventil i izduvni gasovi dolaze do drugog turba. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic.

 

Oba turba imaju sopstvene lopatice i kompresor, a komprimovani vazduh putuje kroz dva međuhladnjaka. Ovome treba da dodamo i samostelni električni kompresor, koji funkcioniše slično kao kompresor klima uređaja. Kompresor koristi električnu energiju iz novorazvijenog sistema od 48V i pri maksimalnoj snazi troši oko 7 kW energije. Njegova funkcija je da obezbedi komprimovani vazduh odmah po pritisku papučice gasa. Kompresor se "vrti" 70 000 o/min, a prema Audiju, za reakciju mu je potrebno 250 milisekundi. Zahvaljujući tome, ovaj 4.0 TDI V8 motor razvija maksimalni obrtni moment od 1 000 Nm i to pri veoma niskom broju obrtaja. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji.

 

Agregat razvija maksimalnu snagu od 320 kW (435 KS) u rasponu obrtaja od 3.750 do 5.000 o/min. Obrtni moment od 900 Nm dostupan je već pri 1.000 do 3.200 o/min. Iz mesta do 100 km/h, Audi SQ7 stiže za 4,8 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Potrošnja goriva iznosi 7,4 l/100 km. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

 

Snaga se prenosi na sve točkove (dimenzije pneumatika 285/45 R20) preko osmostepenog automatizovanog menjača i sistema pogona quattro. Pozadi se nalazi sportski diferencijal. Uz doplatu se mogu dobiti i felne prečnika 22 inča. Audi SQ7 može biti opremljen i adaptivnim oslanjanjem i aktivnim stabilizatorima, koji koriste energiju novog 48V električnog sistema. Sistem crpi energiju iz akumulatora (470 Wh) smeštenih ispod podloge prtljažnika. Energiju proizvodi generator sa efikasnošću od 80 % i maksimalne snage 3 kW. Ostali sistemu u vozilu rade na klasičnom naponu od 12V, a na sistem su spojeni preko DC/DC konvertora.


Foto:

 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Automagazin.rs

SEAT akcijski modeli

SEAT akcijski modeli

Porsche SCG generalni uvoznikza vozila marke SEAT je pripremio specijalne uslove i cene za vozila iz svoje game...

Noviteti iz Nissana - Tehnologija ProPilot

Noviteti iz Nissana - Tehnologija ProPilot

Društvo Nissan Motor Co., Ltd. danas je objavilo da će nova Serena, čija prodaja u Japanu počinje krajem avgusta, biti opremljena Nissanovom tehnologijom za autonomnu vožnju ProPILOT koja će osigurati bezbrižnu i udobnu u vožnji autoputem...

Lada Niva protiv Nissana GT-R (VIDEO)

Lada Niva protiv Nissana GT-R (VIDEO)

Kada "na crtu" takmičenja u ubzranju na 400 metara stanu Nissan GT-R i Lada Niva, sigurno verujete da je rezultat apsolutno jasan. Međutim, ova Lada niva nije serijska, tako da ćete se iznenaditi rezultatom...

Prva generacija industrijskih mehaničara i Bosch potpisuju ugovor

Prva generacija industrijskih mehaničara i Bosch potpisuju ugovor

Prva generacija učenika obrazovnog profila industrijski mehaničar završila je školovanje u Tehničkoj školi „Milenko Verkić Neša“ u okviru projekta „Reforma srednjeg stručnog obrazovanja u Srbiji“ koji pod pokroviteljstvom nemačke Vlade sprovode Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja RS.

Opel Vivaro: Multitalentovani ortak i moderan luksuzni transporter

Opel Vivaro: Multitalentovani ortak i moderan luksuzni transporter

Opel Vivaro je svestran, efikasan i veoma uspešan. Lansiran 2001., pre nekoliko sedmica je proizveden 750.000. primerak ovog modela. „Sedam stotina pedeset hiljada je impresivna brojka za Vivara, posebno u ovom segmentu u kojem vlada oštra konkurencija“, rekao je Štefen Rašig, direktor Opel /Vauxhall komercijalnih vozila.

Bosch planira da uzdrma tržište revolucionarnim idejama

Bosch planira da uzdrma tržište revolucionarnim idejama

Bosch ulazi na sasvim novo tržište ponudom tehnologije i usluga povezanih sa parkiranjem. Pritom dobavljač tehnologija i usluga primenjuje standardizovani pristup: Bosch pojednostavljuje traženje parking mesta i postupno automatizuje proces parkiranja...

Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“

Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“

Od 1. jula u mreži Toyota partnera u Srbiji, svi hibridni modeli su subvencionisani „Toyota eko subvencijom“ u iznosu do 3.000 evra.  Kao lider u hibridnoj tehnologiji, Toyota u ponudi ima već pet hibridnih modela, i to Yaris hibrid, Auris hibrid, Auris TS hibrid, RAV4 hibrid i Prius...

Škoda Kodiaq na novim fotografijama + VIDEO

Škoda Kodiaq na novim fotografijama + VIDEO

Škoda nastavlja da nam postepeno otkriva svoj veliki SUV model, koji nosi ime Kodiaq. Novi model pripada SUV segmentu, sa dužinom od 4,7 metara. Veliki magnet za kupce biće raspoloživost unutrašnjeg prostora...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje