AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Predviđanje koje će automobilske boje biti u trendu izazov je sa kojim se dizajneri iz sektora Premaza kompanije BASF hvataju u koštac iz godine u godinu...

Tema koja izbija u prvi plan kada je u pitanju ovogodišnja kolekcija od 65 novih boja je „Parallax“, koncept koji dovodi do pojave da predmeti deluju izmešteno ili izmenjeno u zavisnosti od ugla gledanja. Dva podjednako bitna aspekta koja oblikuju moderni svet u kome živimo su: opčinjenost virtuelnim svetom i želja za istinskim ličnim pečatom.


Boje sa više aspekata diktiraju globalni trend


Na globalnom nivou, nejasan odnos između virtuelnog i fizičkog sveta postaje vidljiv i u paleti automobilskih boja. Sintetička, metalik-plava, srebrne i bele nijanse vesnici su digitalizacije svakodnevnog života. Hromatske boje i prirodne nijanse iskazuju protivrečnost – potragu za autentičnim iskustvima i emocijama, naročito u gradskim sredinama. Inovativni efekti u pigmentu koji omogućavaju da se dve ili više boja kombinuju sa urbanim metalik tonovima obogatiće asotriman boja za automobile budućnosti.

Specifični lokalni uslovi i razvoj oblikuju način na koji se globalni trendovi adaptiraju u zavisnosti od regiona:


Promena identiteta u Evropi


Promena sopstvene pozicije otvara nove uglove gledanja, a samim tim utire put novim idejama. Ovo se direktno odražava na razvoj automobilskih premaza gde promena ugla otkriva potencijal jedne nijanse, njene efekte i teksturu. I to se savršeno uklapa sa „Parallax“ konceptom. Kada direktno pogledate ASMR Plavu nijansu dobijate jasnu ideju o fizičkom svetu koji ona predstavlja, budući da je intenzivne metalik-plave boje, pri čemu kombinuje digitalni izgled sa svetom materijalnog, koji pruža metalik efekat. Uz pomoć ovih osveženja plava će, kao takva, osvojiti tržište.


Evropa se takođe vodi pitanjem „Šta dolazi nakon haštega?“ i potragom za načinom na koji bismo se adaptirali u digitalnom svetu, a da ne izgubimo osećaj istinskog životnog iskustva i ličnog identiteta.

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Spektar boja koje se kreću od crvene poput krvi – moćne boje koja predstavlja unutrašnji osećaj koji dovodi do novih promena – do tamnijih nijansi crvene i zelene praćenih antracit i crnim tonovima novi su trendovi u Evropi. Crna – koja je već godinama unazad jedna od vodećih boja u automobilskoj industriji – ponovo dobija na snazi i moći tako što svojim tamnijim tonom odaje utisak dubine.


Trendovi boja u Azijsko-Pacifičkoj regiji: potreba za samopouzdanjem
Uprkos ekonoskim i ostalim izazovima samog regiona, u Aziji su potpuno sigurni u svoj budući uspeh. Optimističan pristup odražava se kroz sveže, razigrane boje poput plavo-zelene. Osim toga Azijati traže maštovitost i kvalitet, koji se mogu naći u finoj teksturi metalik nijanse boje peska, a koja odslikava vezu između tradicionalnih vrednosti i tipične istočnjačke elegancije.


Napredni trendovi u Severnoj Americi


Naglašena boja severnoameričkog tržišta, Raingarden, predstavlja nežnu i prefinjenu nijansu srebrne koja prelazi iz zelene u plavu, u zavisnosti od ugla gledanja. Suptilno prelamanje boja ukazuje na nedefinisane načine na koje se pojedinci ponašaju u društvu i uticaj tehnologije na njihovo ponašanje. Jedinstvena kombinacija pigmenata i tehničkih finesi, koja je bila neophodna za stvaranje ovog efekta, najbolji je primer mogućnosti koje nude premazi kompanije BASF.


Stručnost iz celog sveta


Trendovi automobilskih boja služe se ekspertizom iz studija širom Azijsko-pacifičke regije, Evrope i Severne Amerike. Kroz intenzivnu saradnju ovi timovi stručnjaka kupcima nude globalne trendove u domenu boja sa regionalnim razlikama. Kompetencija BASF-ovog dizajna ključ je u prepoznavanju trendova u najranijoj fazi stvarajući tako potencijal za predstavljanje brenda kroz životni ciklus jednog automobila.


PR

Ford Fiesta i dalje najprodavaniji mali automobil u Evropi

Ford Fiesta i dalje najprodavaniji mali automobil u Evropi

Na pet najvećih evropskih automobilskih tržišta (na kojima se ostvari 71 odsto ukupne prodaje putničkih vozila na Starom kontinentu), u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Španiji, Francuskoj i Italiji, Ford je u oktobru prodao 18.847 Fiesti, što je 8,9 odsto više nego u istom mesecu 2015...

Svetska premijera: Alfa Romeo Stelvio

Svetska premijera: Alfa Romeo Stelvio

Najnovija kreacija brenda Alfa Romeo debituje danas, 16.novembra, na Salonu automobila u Los Anđelesu u Quadrifoglio ruhu: prvi SUV u istoriji brenda dugoj preko jednog veka pojavljuje se na tržištu pod imenom Stelvio...

Prodaja Kije u oktobru porasla za 5 odsto

Prodaja Kije u oktobru porasla za 5 odsto

Iz korporacije Kia Motors izveštavaju o rekordnoj globalnoj prodaji u oktobru, koja je iznosila čak 263.854 vozila. Time je najstariji korejski proizvođač automobila ostvario  rast od 4,9% u odnosu na oktobar 2015...

Mercedes-Maybach S Cabriolet - video najava

Mercedes-Maybach S Cabriolet - video najava

Kratkim video snimkom, kompanija Mercedes-Benz najavila je premijeru svog novog modela, koji će biti otkriven u sredu, na autosalonu u Los Angelesu. Superluksuzni Mercedes-Maybach S 650 baziran je na modelu S Cabriolet...

Kia vodi u Australiju!

Kia vodi u Australiju!

Teniski grand slem turnir Australian Open, koji spada među najvažnije teniske turnire na svetu, svake godine se odvija zadnje dve sedmice januara u Melburnu. Već od 1905. godine je Australian Open jedan od četiri grand slem turnira među koje još spadaju Roland Garros, Wimbledon i US Open...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje