AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan BladeGlider donosi pametnu mobilnost

Nissan BladeGlider donosi pametnu mobilnost

Od zvezde salona automobila do potpuno funkcionalnog naprednog prototipa. Nissan je doveo ekstremni koncept BladeGlider iz mašte u stvarnost...

Nissan BladeGlider prvo je prikazan kao studija statičnog dizajna na tokijskom salonu automobila 2013., gde je otkrio uzbudljivu budućnost sa nultom stopom emisije Nissanovih električnih vozila.

Nissanova vizija bila je okretno i efikasno električno vozilo koje bi otkrilo nove dimenzije zabave i uzbuđenja u vožnji, vozilo koje bi „klizilo” zahvaljujući gotovo potpuno tihom radu svog električnog motora i aerodinamičnom obliku vojne letelice sa „strela krilima” visokih performansi.

Sada je, nakon dve godine rada na dizajnu, konstrukciji i razvoju, Nissan BladeGlider prerastao u uzbudljivu studiju potencijala naprednih performansi električnih vozila. BladeGlider je oličenje pametne mobilnosti, filozofije koja automobile čini uzbudljivijima ponovnim definisanjem načina njihove vožnje, pogona i uključivanja u društvo.

Prvi modeli odlikuju se naprednom konfiguracijom vešanj sa uskim tragom prednjih točkova i širim tragom zadnjih točkova, čime se omogućavaju optimalna aerodinamična svojstva i stabilnost pri upravljanju.

Vrata visokih bočnih linija koja se otvaraju unazad i prema gore zaslužna su za impresivan ulazak i izlazak iz automobila. Otvoreni krov BladeGlidera ojačan je integrisanom strukturom za zaštitu od prevrtanja koja nudi spoj uzbuđenja otvorenog trkačkog automobila i sigurnosti coupéa.

Vozač je smešten u formaciji nalik glavi strele blago ispred dva putnika koji mogu uživati u većem prostoru za noge. Svi putnici imaju panoramski pogled zahvaljujući vetrobranskom staklu kokpita koje se proteže u krov. Komande sistema BladeGlidera koje se nalaze na upravljaču spojene su sa naprednim ekranom koji prikazuje brzinu, stanje baterije, način rada za prikupljanje energije i grafički prikaz obrtnog momenta. Uz središnji ekran nalaze se dva ekrana na kojima se prikazuju snimci sa kamera okrenutih unazad, smeštenih tik iza prednjih točkova, sa prikazom prostora sa bočnih i zadnje strane automobila. Taj dizajn sa dva ekrana je alternativa za retrovizore smeštene na vratima, čime se poboljšavaju aerodinamična svojstva BladeGlidera. Kad je odabrana vožnja unazad, prikaz na ekranima se menja i prikazuje sliku sa dve kamere smeštene na zadnjem delu strukture za zaštitu od prevrtanja te se tako olakšava kretanje unazad.

Pogon je u potpunosti električan sa vrhunskim performansama, a čine ga tehnologija baterije i motora koju je razvio partner Nissana u projektu BladeGlider, društvo Williams Advanced Engineering. Najveća brzina predstavljenih modela prelazi 190 km/h*, a od 0 – 100 km/h ubrzavaju za manje od pet sekundi*. Pogon zadnjih točkova omogućavaju dva električna motora od 130 kW, po jedan za svaki točak.

Sistem uključuje usmeravanje obrtnog momenta radi kontrole obrtnog momenta koji dolazi do pogonskih točkova, čime se dodatno poboljšava upravljanje. Ako dođe do podupravljanja automobila, usmeravanje obrtnog momenta automatski šalje više obrtnog momenta spoljnom točku zbog ublažavanja podupravljanja.

Sistemi usmeravanja obrtnog momenta osmišljeni su u cilju unapređivanja iskustva u vožnji, a ne zbog upravljanja vožnjom, te imaju tri načina rada: ugašeno, okretno i drift.

Snagu osigurava litijum-jonska baterija visokih performansi od 220 kW sa pet modula. Za bateriju i za motore razvijeni su posebni sistemi hlađenja.

„Ti prototipi utvrđuju nastojanja Nissana da proširi svoju filozofiju pametne mobilnosti koja kombinuje užitak u vožnji i odgovornost prema okolini. Nissan veruje da bi zaljubljenici trebali da se raduju budućnosti sa nula emisija, a BladeGlider savršen je dokaz za to. To je električno vozilo stvoreno za „obožavaoce benzina”, izjavio je Daniele Schillaci, izvršni potpredsednik Sektora za marketing i prodaju društva Nissan Motor Co., Ltd.

U unutrašnjosti BladeGlidera vidljiva je inspiracija sportskim vozilima, posebno u četvorotačkovnim sigurnosnim pojasevima za sve putnike. Sedišta savršeno podupiru telo i noge vozača i putnika. Presvučena su naprednim spojem tkanine i premaza od epoksidne smole, što za posledicu ima čvrst materijal za odlično prianjanje koji putnicima nudi udobnost, a istovremeno ih čuva na njihovim mestima.

Dostupne su dve boje – zelena Cyber i narančasta Stealth. Te su boje upotrebljene na gornjim delovima naslona sedišta i oivičena su srebrnim reflektujućim materijalom radi postizanja upečatljivog sportskog izgleda. Donji deo sedišta je crne boje sa uzorkom, a rubovi sedišta su zeleni i narandžasti.

U Rio de Janeiru će u avgustu biti predstavljena dva BladeGlidera. Jedan će se nalaziti u olimpijskom parku, a drugi će biti na raspolaganju za dinamičnu vožnju predstavnicima medija i VIP osobama.


PR

 

Kia pokazala prve skice novog Picanta

Kia pokazala prve skice novog Picanta

Kia Motors je danas pokazala prve skice 3. generacije novog Picanta, jednog od svojih globalno najprodavanijih modela. Novi Picanto svoj mladolik i energičan dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti spaja s brojnim mogućnostima prilagođavanja svakom pojedincu...

Dacia 1300 stala na crtu pored BMW i8 (VIDEO)

Dacia 1300 stala na crtu pored BMW i8 (VIDEO)

Vreme kada su automobili iz bivših socijalističkih zemalja završavali na otpadu, jeste iza nas. Vlasnici modela Trabant, Škoda, Tatra ili Lada, sada radije svoje metalne ljubimce pripremaju za takmičenje u sprintu na ¼ milje, u kojima neretko nadmaše najnovije modele velikih brendova...

Zbogom poledice, stiže električni beton! (foto+video)

Zbogom poledice, stiže električni beton! (foto+video)

Koliko vam se puta dogodilo, da u jutarnjim ili noćnim satima, u zimskim uslovima, vozite po ledom prekrivenom asfaltu? Priznaćete, osećaj vožnje je neprijatan, bez obzira na to kakve pneumatike imate na vozilu. U budućnosti, ovaj problem bi mogao biti rešen dugoročno...

Kia već deset godina proizvodi u Evropi

Kia već deset godina proizvodi u Evropi

Kia Motors ovih dana slavi 10. godišnjicu proizvodnje u Evropi. Od zvaničnog početka proizvodnje 7. decembra 2006. su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, u gradu Žilina, proizveli više od 2,5 miliona vozila i 3,8 miliona motora...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje