AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Sredinom juna predstavnici desetak uglednih transportnih kompanija iz Srbije, koje u svojim voznim parkovima imaju Renault Trucks vozila nove i prethodnih generacija, posetili su jednu od glavnih fabrika Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse, na istoku Francuske, 66 km severoistočno od Liona, gde je, inače, sedište čuvenog proizvođača kamiona i dizel motora...

Imali su retku priliku da uživo vide kako nastaju Renault Trucks kamioni iz novih familija T, K i C (sa kabinama širine 2,5 m).

Gosti su s pažnjom razgledali dve paralelne linije ukupne dužine 550 m na kojima se montiraju kamioni iz tri nove familije, a posebno onu na kojoj nastaju samo dugolnijski tegljači i solo kamioni iz familije T, iz koje su trenutno i najtraženija Renault Trucks vozila u Srbiji. Montažni proces, koji po vozilu traje oko četiri i po sati, pratili su u svim fazama – od ulaska „golog“ čeličnog rama šasije do izlaska gotovih kamiona.

Kupci Renault Trucks kamiona iz Srbije su imali mogućnost da se na pravom mestu lično uvere u visok kvalitet delova i sklopova koji se ugrađuju u vozila nove generacije. Omogućeno im je da se osvedoče i u visok kvalitet montažnih operacija, koji se proverava posle svake od petnaestak „stanica“: svaki od učesnika u tom poslu stavlja potpis i pečat kojim garantuje valjano obavljen posao.

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Domaćini su goste upoznali sa kratkim istorijatom i glavnim „performansama“ fabrike u Bourg-en-Bresse. Formirao ju je 1964. godine Paul Berliet, potomak čuvene familije koja je proizvodnjom vozila počela da se bavi pre bezmalo 120 godina. Četrnaest godina su sa njenih linija silazila vozila Berliet (Saviem), a od 1978. pod brendom Renault Véhicules Industriels. Od 2001. Renault V.I. je deo grupe Volvo, ali se proizvodni program fabrike u Bourg-en-Bresse nikada nije menjao: u njoj su se uvek montirali teški i srednje teški kamioni francuskog porekla.

Tako je i danas: trenutni dnevni kapacitet je 125 vozila iz familija T, K i C, a do kraja godine u programu su svakog dana i po četiri vozila iz prethodne familije teških kipera i specijalnih vozila Kerax (namenjeni nekim afričkim tržištima). Fabrika radi u dve smene i zapošljava 1.410 radnika, među kojima je čak 25 odsto žena. Prosečna starost zaposlenih je 43 godine, prosečna plata 1.650 evra, ali svim zaposlenim pripada i takozvana trinaesta plata, kao i bonusi ako se ostvari prebačaj u proizvodnji. Instalisani kapacitet ovog kompleksa je, pak, dvostruko veći, pa je rekordne 2007. sa linija dnevno silazilo 255 Renault Trucks vozila.

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Fabrika u Bourg-en-Bresse praktično nema magacine: svi gotovi sklopovi i delovi od isporučilaca iz Francuske ili Evrope stižu dan pred montažu i iz poluprikolica ili kamiona odlaze doslovno direktno na dve montažne linije. Princip fabrike je da nijedan dobavljač ne bude udaljeniji od maksimalno tri dana potrebnih za drumski prevoz. Količinu „materijala“, zapravo delova koji se ugrade na jedan kamion ljubazni vodič kroz fabriku je ilustrovao nekim zanimljivim detaljima: na svakom kamionu koji se montira u Bourg-en-Bresse je čak 6.500 zavrtnjeva („šrafova“) sa maticama i podloškama (samo na šasiji ih je oko 2.500).

Prevoznici iz Srbije, među kojima su bili i oni koji upravo čekaju na isporuku novih T tegljača i solo kamiona su se najduže zadržavali kraj linije za montažu tih vozila. Domaćini su ih upoznali sa specijalnim alatima koji se koriste za lakšu, bržu i kvalitetniju montažu upravo ovih vozila. Iz zanimljive statistike vezane za tu liniju je i podatak da se T familija može poručiti u čak 3.000 različitih boja, a među njima je čak 200 nijansi bele!

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

A da bi gostima iz Srbije bila kompletirana priča zbog čega su kamioni T familije nosioci titule International Truck of the Year za 2015. godinu, domaćini su ponudili mogućnost da u kabini netom napravljenih kamiona prate kako probni vozači, na posebno uređenoj test stazi, u okviru istog proizvodnog kompleksa, pre isporuke isprobavaju vitalne funkcije vozila koja tek što su sišla sa montažne trake.
Renault Trucks se postarao da i detaljima pokaže posebnu pažnju gostima iz Srbije, pa se tako za vreme posete, na ulasku u proizvodni kompleks, koji se prostire na 117 hektara (od čega je oko 15 ha pod krovom), uz francusku i zastavu Evropske unije, vijorila i zastava Srbije!

Gosti iz Srbije su imali i još jednu privilegiju – da razgledaju izuzetnu zbirku od oko 200 brižljivo restauriranih kamiona i autobusa u obližnjem konzervatorijumu Berliet fondacije (Le Montellier – Ain). Među njima su Renault Trucks kamioni iz glavnih modelskih godina, ali su najbrojnija Berliet i Saviem vozila, koja su preteče današnjih modernih Renault Trucks teretnjaka.

Vlasnicima transportnih kompanija iz Beograda, Subotice, Čačka, Užica i Kanjiže – gostima nesvakidašnjeg druženja koje je organizovala kompanija Renault Trucks - trodnevni boravak u Francuskoj će u pamćenju ostati i po tome što su mnogi od njih od pariskog aerodroma Šarl de Gol /Charles-de-Gaulle/ do Liona /Lyon/ i natrag prvi putovali čuvenim super brzim vozom TGV: za razdaljinu od oko 500 km potrebno mu je tačno dva sata.


PR

Opel ulazi u novu fudbalsku sezonu

Opel ulazi u novu fudbalsku sezonu

Čekanje je konačno završeno. Nova sezona Bundeslige je započela 27. avgusta, kada je Borussia Dortmund dočekala na svom terenu 1. FSV Mainz 05 a novopečeni prvoligaš, SC Freiburg, otišao sutradan „na noge“ Herthi BSC...

Kijina 1. godišnjica u Meksiku s hibridnim Nirom

Kijina 1. godišnjica u Meksiku s hibridnim Nirom

Kia Motors Mexico slavi prvu godišnjicu delovanja u toj zemlji. Pritom su za kraj godine najavili početak proizvodnje hibridnog Nira, namenjenog tamošnjem tržištu. Tako će Kia ponuditi svoje prvo hibridno vozilo u Meksiku i time raširiti svoju ponudu...

Meganova formula strasti će najbržu ekipu odvesti u Moncu

Meganova formula strasti će najbržu ekipu odvesti u Moncu

Pričljivi Filip Ugrenović i Aleksandar Radojičić će ove nedelje u jutarnjim satima voziti ljude po ulicama većih gradova u Srbiji. Renault Megane će biti njihovo moćno oružje u potrazi za tročlanom ekipom koja će se takmičiti za glavnu nagradu: put na trku u Monci!

Bosch Srbija od sada i na Facebooku

Bosch Srbija od sada i na Facebooku

Kompanija Robert Bosch d.o.o. lansirala je promotivnu stranicu na Facebooku, najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu. Tako se iza stranice Bosch Srbija kriju najnovije informacije, akcije, kampanje te niz drugih zabavnih ali i poučnih sadržaja...

U Singapuru vozi prvi taxi bez vozača (foto+video)

U Singapuru vozi prvi taxi bez vozača (foto+video)

U Singapuru se možete voziti taxijem bez vozača. Putem mobilne aplikacije možete besplatno pozvati, koji će vas odvesti tamo gde želite. Praktično nepoznatoj kompaniji nuTonomy, pošlo je za rukom da prestigne globalne gigante kao što su Google i Uber, koji razvijaju autonomne automobile...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje