AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Uz Bosch tehnologiju parkiranje je mačji kašalj

Uz Bosch tehnologiju parkiranje je mačji kašalj

Kada je reč o parkiranju, Bosch primenjuje integrisani pristup. Proizvođač tehnologija i usluga nudi inovativna rešenja, koja vozačima pomažu pri pronalaženju parking mesta. Dok im tokom parkiranja moderni sistemi za pomoć pomažu pri izbegavanju sudara...

Povezano parkiranje: pronalaženje parking mesta bez gnjavaže

Aktivno upravljanje parkingom:

Bosch aktivno upravljanje parkingom olakšava vozačima pronalazak parking mesta i pomaže operaterima garaže u poboljšanju korišćenja kapaciteta. Senzori ugrađeni u asfalt pokazuju da li je mesto zauzeto ili ne. Senzori bežično šalju te podatke na server, gde se podaci mogu uneti u mapu, u stvarnom vremenu. Vozači zatim mogu mapi pristupiti putem pametnog telefona ili interneta. To omogućava vozačima da odaberu slobodno mesto i dođu do njega.


Automatizovana usluga parkiranja:

Bosch automatizovana usluga parkiranja je funkcija koja ne samo da oslobađa vozače traženja parking mesta, nego i omogućava da se vozilo parkira samo. Vozači jednostavno ostave svoje vozilo na ulazu u garažu. Pomoću aplikacije za pametne telefone naređuju automobilu da sam pronađe parking mesto. Takođe naređuju automobilu da se vrati na mesto gde su ga ostavili, na apsolutno isti način. Potpuno automatizovano parkiranje će zahtevati nekoliko stvari, uključujući inteligentnu infrastrukturu garaže, senzore ugrađene u vozilo, kao i povezanost za sve. Automobil i garaža međusobno komuniciraju: senzori u asfaltu prepoznaju lokacije slobodnih mesta i šalju te informacije automobilu. Bosch interno razvija sve potrebne komponente za potpuno automatizovano parkiranje.


Parkiranje zasnovano na globalnim podacima:

U stambenim delovima i u centru grada parking mesta kraj puta su redak luksuz. Bosch parkiranje zasnovano na  globalnim podacima olakšava potragu za odgovarajućim mestima. Uz pomoć senzora sistema pomoći automobili prepoznaju i mere praznine između parkiranih automobila, dok prolaze pored njih. Informacije se šalju u digitalnu mapu parking mesta. Zatim Bosch, pomoću pametne obrade informacija, potvrđuje podatke kako bi predvideo mogućnost parkiranja. Digitalna mapa je dostupna na oblaku (cloud) za vozila u blizini, što vozačima omogućava da dođu direktno do slobodnog parking mesta. Nakon što se odredi veličina slobodnih mesta, takođe je moguća pretraga mesta za posebnu vrstu vozila, poput automobila kompaktne
klase ili kampera. Što više automobila učestvuje u sistemu parkiranja zasnovanog na globalnim podacima, karta je detaljnija i ažuriranija.

Uz Bosch tehnologiju parkiranje je mačji kašalj

Automatizovano parkiranje: parkiranje bez manjih saobraćajnih nezgoda


Pametno parkiranje prikolice: smeštanje automobila sa prikolicom na parking mesto je prava umetnost. Sistem za pametno parkiranje prikolice pruža vozačima praktičan način upravljanja vozilom i prikolicom sa trotoara korišćenjem pametnog telefona ili tableta. Zasniva se na elektronskom servoupravljanju, elektronskom programu stabilnosti ESP, elektronskoj papučici gasa i kuki za vuču sa ugaonim senzorom za prikolicu. Korisnici mogu uz pomoću aplikacije da odaberu ugao upravljanja i brzinu vozila. Vozač može stajati na bilo kom mestu sa kog mu se pruža dobar pogled na postupak.


Pomoć pri parkiranju: većina nezgoda se dogodi tokom parkiranja. Pri brzinama do 10 km/h, tokom parkiranja ultrazvučni senzori integrisani u branike stalno nadziru razmak od bilo kakvih prepreka na parking mestu. Vozači dobijaju vizuelna i/ili zvučna upozorenja na druga vozila koja se parkiraju. Što je automobil bliže prepreci, zvučni signal upozorenja se oglašava sve češće i na kraju se pretvori u kontinuirani ton.


Pomoć pri parkiranju sa daljinskim upravljanjem: uz sistem pomoći pri parkiranju daljinskim upravljanjem, vozila se naizgled magično parkiraju sama. Vozači treba samo da pritisnu i drže dugme na ključu za paljenje ili pametnom telefonu. Time se vozilu daje naredba da automatski samostalno uđe na parking mesto koje je prethodno pronašlo i izmerilo ultrazvučnim senzorima. Međutim, vozači su i dalje odgovorni za manevar parkiranja. Čim puste dugme na ključu za paljenje ili pametnom telefonu, sistem automatski zaustavlja


“Home Zone“ sistem za pomoć pri parkiranju: je funkcija za automobile koji se redovno parkiraju u privatnim garažama, nadstrešnicama ili podzemnim parking mestima. “Home Zone“ izvodi taj ponavljajući manevar, uključujući vožnju (do 100 m) do parking mesta. Vozači samo treba jednom da izvedu manevar koji sistem treba da nauči tokom probne vožnje i sačuva ga. Nakon toga će se automobil samostalno parkirati na prethodno definisano parking mesto. Vozači nadziru  sistem sa vozačkog mesta ili izvan vozila, gde mogu da upravljaju putem pametnog telefona. Tokom izvođenja manevra, vozilo upotrebljava 12 ultrazvučnih senzora i stereo video kameru kako bi se orijentisalo u odnosu na predmete koje je registrovalo u svojoj blizini tokom probne vožnje. Ako senzori uoče nepoznatu statičnu prepreku, kao što je kanta za otpatke ostavljena na putanji automobila, vozilo će se automatski zaustaviti. Ako prepreka može da se izbegne laganim odstupanjem od trenutne rute, automobil će je samostalno zaobići.

Uz Bosch tehnologiju parkiranje je mačji kašalj

Naglo kočenje tokom manevra: pri brzini do 10 km/h ultrazvučni senzori stalno
nadziru čitavo područje oko vozila, do udaljenosti od četiri metra. Sistem na
osnovu tih podataka prepoznaje bitne i nebitne prepreke i izračunava putanju koju vozilo treba da pređe. Ako postoji opasnost od sudara, vozaču se šalje upozorenje. Ako vozač ne reaguje, sistem samostalno interveniše i zaustavlja vozilo.


Sistem sa više kamera: Četiri kamere kratkog dometa ugrađene u vozilo omogućavaju vozačima dobru vidljivost sa svih strana tokom parkiranja. Sa veličinom blende od 190 stepeni, kamere snimaju celokupno okruženje vozila. Zahvaljujući posebnoj tehnologiji vizualizacije, ekran prikazuje 3D slike koje gotovo da nemaju izobličenja. Vozači takođe mogu da odaberu perspektivu koju žele, tako da mogu da vide čak i male prepreke na parking mestu.

Sistem pomoći pri parkiranju: sistem uz pomoć ultrazvučnih senzora prepoznaje paralelna ili normalna parking mesta koja su prikladna za pojedina vozila i o tome obaveštava vozača. Nakon aktivacije sistem automatski smešta automobil na parking mesto. Vozač i dalje snosi odgovornost za ubrzavanje i kočenje.


Sistem upozorenja pri uključivanju u saobraćaj vožnjom unazad: pri izlasku unazad sa parking mesta, sistem zasnovan na radaru prepoznaje vozila, bicikle i pešake koji prolaze iza vozila na udaljenosti do 50 m. Zatim vozaču šalje vizuelno ili zvučno upozorenje kada postoji opasnost od sudara.

 

PR

 

Vicešampion Poljske u automobilizmu testirao za Lein racing

Vicešampion Poljske u automobilizmu testirao za Lein racing

Trkački vikend šampionata centralne Evrope u automobilizmu započeo je danas slobodnim treninzima na autodromu Slovakiaring kraj Bratislave. Srpski Lein racing ovoga puta nastupa u punom sastavu pa su Milovan Vesnić i Mladen Lalušić nakon nastupa na Grobniku ponovo za volanima svojih Seat racera TCR...

Sportage od ključnog značaja za Kijino rekordno evropsko polugodište

Sportage od ključnog značaja za Kijino rekordno evropsko polugodište

U Kijinoj evropskoj fabrici u Slovačkoj proizveli rekordnih 177.900 vozila i više od 318.000 motora. U prvoj polovini 2016. Kijina evropska fabrika je radila punom parom. U tom razdoblju su u slovačkoj fabrici proizveli 177.900 vozila, što predstavlja povećanje od 4,7% u odnosu na isti period prošle godine.

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Kupci iz Srbije u poseti fabrici Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse

Sredinom juna predstavnici desetak uglednih transportnih kompanija iz Srbije, koje u svojim voznim parkovima imaju Renault Trucks vozila nove i prethodnih generacija, posetili su jednu od glavnih fabrika Renault Trucks - u Bourg-en-Bresse, na istoku Francuske, 66 km severoistočno od Liona, gde je, inače, sedište čuvenog proizvođača kamiona i dizel motora...

Bosch formira savez u borbi protiv raka

Bosch formira savez u borbi protiv raka

Robert Bosch bolnica (RBK), Robert Bosch Stiftung, i Bosch grupa udružuju snage u borbi protiv raka. Tri partnera formirala su savez i pokrenula nekoliko inicijativa.  Ključni elementi ovog saveza su novoformirani Robert Bosch Centrum für Tumorerkrankungen (RBCT: Robert Bosch centar za istraživanje tumora) u Štutgartu...

Opel slavi 50 godina postojanja Rodgau-Dudenhofen test centra

Opel slavi 50 godina postojanja Rodgau-Dudenhofen test centra

Rodgau-Dudenhofen. 70 kilometara test staza i razvojnih poligona, uz prosečno 40.000 odvozanih kilometara dnevno. Za tačno 50 godina, Opelovi inženjeri su testirali svaki novi model u Rodgau-Dudenhofenu, kao i njegove limite kada je o performansama reč, pokrivši u tom procesu ukupno 200 miliona kilometara...

Renault Symbioz
Slika nedelje