AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mazda obeležava 25. godišnjicu pobede u Le Manu

Mazda obeležava 25. godišnjicu pobede u Le Manu

Dok zaljubljenici u automobilizam s nestrpljenjem čekaju nedelju i ovogodišnje izdanje trke 24 časa Le Mana, mnogi se prisećaju rezultata od pre 25 godina koji je ispisao istoriju...

Tada, 23. juna 1991. oko 16:00, zastava sa crno-belim kvadratićima zamahnula je nad pobednikom trke te godine. Bio je to automobil sa startnim brojem 55, bleštavo narandžaste i zelene boje te jedinstvenog i nezamenjivog vriska koji je ispuštao njegov motor sa četiri rotora. Nakon otprilike 21 čas utrkivanja i duge borbe s favorizovanim Mercedesima i Jaguarima, Mazda 787B po prvi je puta preuzela vođstvo. Bila je to pozicija koju autsajder više neće ispustiti; tri časa kasnije, protivno svim očekivanjima, Johnny Herbert pobednički je ispred 250.000 gledalaca proveo Mazdu preko ciljne linije.


Naravno, Mazda je i danas uključena u automobilski sport, podržavajući trke modela MX-5 širom Evrope, kao i inicijative poput nedavno pokrenutog programa "Friends of MX-5". Mazda time želi s entuzijastima podeliti zabavu i strast koju marka Mazda gaji prema vožnji, pogotovo kada je reč o njenom kultnom roudsteru. Prijateljima MX-5-ice nude se posebne pogodnosti i iskustva, uključujući i priliku koja se pruža jednom u životu - da se takmiče za mesto u Mazda MX-5 Cup Raceru 2016 s punom trkačkom specifikacijom i voze ga kasnije ove godine na finalu Mazda Global MX-5 kupa na stazi Laguna Seca u Kaliforniji. Sretni vozači birat će se iz nacionalnih drumskih trka, online MX-5 trka na iRacing platformi, kao i među pobednicima trka na simulatorima na Mazdinim eventima. Kao serijski automobil s kojim se na planetu vozi najviše trka, MX-5 je zaista poseban i nosi duh Mazdine jedinstvene automobilističke istorije, utelovljene uspesima poput onog modela 787B u Le Manu 1991. godine.

Mazdina pobeda u Le Manu prva je i još uvek jedina pobeda nekog azijskih proizvođača na ovom godišnjem takmičenju, koje je ujedno najstarija aktivna trka izdržljivosti (prvi put održana je daleke 1923. godine), a generalno se smatra i najtežom. Takođe, to je i jedina pobeda automobila koji nije pokretao uobičajeni klipni motor. Još impresivnije od specifikacija rotacionog motora R26B ugrađenog u 787B - koji je koristeći ubrizgavanje u bočne usisne otvore i tri svećice po rotoru isporučivao 522 kV (710 KS) pri 9.000 o / min - bile su njegova pouzdanost i brzina kojom je bolid prolazio krivinama u rukama trojice vozača, Britanca Herberta, Nemca Folkera Veidlera i Luksemburžanina Bertranda Gachota.


Sve tri Mazde koje su učestvovale u trci - dve nove 787B i jedna 787 iz prethodne godine - završile su trku, na prvom, šestom i osmom mestu ukupnog poretka. Od 38 automobila koji su se kvalifikovali, samo je devet zvanično završilo trku. Štaviše, nakon što je pobednički motor ispitan nakon trke, Mazdini inženjeri navodno su tvrdili da je R26B bio u tako dobrom stanju da bi mogao odraditi još jedan 24-časovni maraton. Besprekorno funkcionišući, pobednički 787B završio je 362 krugova (3.065 milja, odnosno 4.932 km) sa prosečnom brzinom od 205,34 km/h. Što se tiče automobila sa startnim brojem 55, on je penzionisan naredne godine u Mazdinom muzeju u Hirošimi, nakon promenjenih pravila koja su stupila na snagu 1992. godine, ograničavajući zapremninu motora i praktički onemogućavajući nastup rotacionih motora na 24 časa Le Mansa. Od tada, automobil se povremeno pojavljivao, kao, na primer, na Le Manu 2011. godine povodom 20. godišnjice legendarne pobede i na Goodwood Festival of Speed (poslednji put 2015. godine). Takve prilike su magneti za sve one koji čeznu da čuju taj jedinstveni zvuk uživo, još jednom, ili po prvi put u životu. To je zvuk koji danas još uvek odzvanja i stvara gotovo kultne sledbenike među ljubiteljima trka, a posebno ljubiteljima rotacionih motora širom sveta.


PR

Opelov vodič za bezbednu vožnju u zimskim mesecima

Opelov vodič za bezbednu vožnju u zimskim mesecima

Vožnja po klizavoj podlozi može biti zabavna, sve dok dotična osoba ima skije prikačene na stopala ili dok sedi na sankama. Situacija je nešto drugačija za vozače. S obzirom na to da je prvih nekoliko noći sa mrazom već prouzrokovalo neka iznenađenja, vreme je da se pripremimo za zimsko vreme i uslove na putu...

Bosch - Međunarodni sajam motocikala EICMA 2016.

Bosch - Međunarodni sajam motocikala EICMA 2016.

Nakon što je na sajmu EICMA 2015. predstavljen Bosch ABS 10 sistem za motocikle, Kavasakijev model Versys-X 300 ABS će biti globalno predstavljen kao prvi proizvodni model opremljen ovim sistemom. Štaviše, Suzukijev model za 2018. godinu GSX-S125 ABS će takođe sadržati ovaj sistem...

Essen Motor Show 2016 - TechArt premijere

Essen Motor Show 2016 - TechArt premijere

Kompanija TechArt, specijalista za modifikacije automobila marke Porsche, do sada je u ponudi imala tuning za Boxter i Cayman sa internom oznakom 981. Za novu seriju ovih modela sa oznakom 718, do sada je u ponudi imala samo sportske detalje u enterijeru i felne. Na Essen Motor Show stigao je šlag na tortu...

Essen Motor Show 2016 - ABT Audi AS4 (FOTO)

Essen Motor Show 2016 - ABT Audi AS4 (FOTO)

Na prestižnoj manifestaciji Essen Motor Show, kompanija ABT Sportsline je široj javnosti prestavila modifikovani Audi A4 karavan.  Kupac može izabrati kompletnu seriju detalja namenjenih za karoseriju i enterijer, a bez promena nisu prošli ni oslanjanje i motor...

Essen Motor Show 2016 je počeo - naše prve fotografije

Essen Motor Show 2016 je počeo - naše prve fotografije

Essen Motor Show 2016 je počeo. Najprestižnija izložba sportskih automobila, tuninga, motorsporta i klasičnih vozila, počela je pod kupolama sajma u Essenu (Nemačka). Najprestižnije tjunerske kompanije izlažu na površini od 100 000 m². Mi smo na licu mesta, a ovo je naš prvi foto izveštaj...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje