Tesla Roadster uskoro stiže u Evropu

Tesla Roadster, sportista na baterije, jeste prvi serijski automobil u toj kategoriji koji za pogon koristi električnu energiju. Čelnici kompanije Tesla istakli su da ovaj atraktivni automobil na evropsko tržište stiže sledeće godine, a najavljena cena je 120.000 Eura...

Amerikanci su po ko zna koji put privilegovani, i kada je automobilska industrija u pitanju. Cena modela Tesla Roadster u SAD-u izosi oko 100.000 Dolara, što je polovina cifre koju će za Teslu morati da izdvoje Evropljani. Vođstvo Tesle visoku najavljenu cenu automobila opravdavaju zahtevima distributera, koji će biti partnerske kompanije i zastupnici u Evropi, ali i ograničenim kapacitetima proizvodnje. Kao još jedan faktor koji je uticao na visoku prodajnu cenu u Evropi, Tesla navodi poboljšanja na automobilu. Evropska verzija Tesle Roadster biće opremljena snažnijim elektromotorom od američke verzije. Umesto 185 kW, snaga verzije za "Stari kontinent" biće povećana na 221 kW. Sprint iz mesta do 100 km/h Tesla Roadster realizuje za samo 3,9 sekunde, a maksimalna brzina iznosi preko 200 km/h.

Proizvodnja Tesle Roadster je počela sredinom marta ove godine, a plan je da u početku fabriku napusti do pet automobila nedeljno, dok će početkom naredne godine proizvodnja porasti na više od 150 primeraka mesečno. Treba reći da je celokupna ovogodišnja proizvodnja već prodata (radi se seriji od 600 komada), ali svi zainteresovani kupci već sada mogu izvršiti rezervaciju za automobile, koji će biti proizvedeni 2009. godine. U ovoj kompaniji se nadaju da će 2010. godine dopuniti svoju paletu i drugim automobilom na elektro pogon, tačnije sportskom limuzinom za pet putnika koja će nositi oznaku White Star, a cena bi se mogla kretati na nivou od 50.000 Eura.

Podsetimo, za razliku od konkurencije koja ne može s jednim punjenjem preći više od 100 km, Tesla Roadster vozi bez stajanja i preko 400 kilometara. Umesto teških olovnih i Ni-Cd akumulatorskih baterija za skladištenje energije izabrane su lithium-ionske, tačnije, 6.831 ćelija. Punjenje baterija moguće je priključenjem na gradsku mrežu i traje samo 3,5 sati.

Goran Sarić - Automagazin