AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Insignia: Lakša, dinamičnija, agilnija

Nova Opel Insignia: Lakša, dinamičnija, agilnija

Opel je novoj Insigniji Grand Sports podario sve što jedan sedan srednje klase zahteva da bi osigurao unapređenu voznu dinamiku i agilnost. Novajlija se oslobodio do 175 kilograma mase u odnosu na odlazeće modele, što očigledno donosi prednost na planu voznih osobina i performansi...

Ovaj atleta je 29 milimetara niži u odnosu na prethodnika, trag točkova je proširen za 11 milimetara, prepusti su značajno redukovani a međuosovinsko rastojanje je povećano za 92 milimetra, što obezbeđuje dodatnu pravolinijsku stabilnost pri visokim brzinama. Dodatno „izbrušena“ FlexRide šasija prilagođava rad amortizera, sistema upravljanja i pogona automatski ili putem selektivnih režima – „Standard“, „Sport“ i „Tour“. Najbolje mesto za testiranje ove tehnologije je naravno legendarni Nirburgring Nordšlajfe. Ova staza je ekstremno zahtevna sa kombinacijom različitih asfaltnih podloga, brzih pravaca i krivina. Svaki novi Opel svoj završni test prođe upravo ovde.


Tim okupljen oko šefa projekta, inženjera Andreasa Cipsera (Andreas Zipser), stigao je na Nirburging u kamufliranim prototipovima. Vozilo se na 21 kilometar dugoj stazi da bi se utvrdili finalni procentualni poeni u samoj vožnji, u cilju perfektnog podešavanja vozila.


„Možete osetiti da je nova Insignia razvijena od praznog lista papira čim sednete u automobil. Spoj vozača i automobila je neverovatan, što obezbeđuje da vozač mnogo bolje oseća vozilo. Insignia je postala agilnija, čak i sa istim motorima“, rekao je Cipser, koji je jedva čekao nove brze krugove.


Glavni inženjer se uputio u padok, gde je seo u Insigniju Grand Sport i izašao na asfalt Nordšlajfea. Uskoro je doveo Opelov sedan sa petoro vrata do limita, uronivši u sekciju staze poznatu kao „Brünnchen“, pre nego što se vešto izborio sa „Planzgartenom“, deonicom poznatom među ljubiteljima auto-moto sporta. Opelova nova perjanica leti stazom. Cipser uživa u novom, preciznom, u zavisnosti od brzine prilagođavajućem sistemu upravljanja i poziciji u vozački orijentisanom kokpitu. Sama pozicija vozača je tri centimetra niža u odnosu na odlazeći model i donosi osećaj spojenosti sa automobilom – centralna konzola obezbeđuje dodatnu podršku a instrumentacija i kontrolni uređaji su lako dostupni. Sve ovo rezultira pozicijom sličnom onoj kod trkača u klasi turističkih automobila, što je idealno za dinamičnu vožnju, ne samo na Nirburgringu.

Za izrazito dinamične performanse, idealan odabir vozača čini režim „Sport“ FlexRide šasije: amortizeri se ukrućuju dok odziv na volanu i papučici gasa postaje direktniji. Pored toga, ESP sistem protiv proklizavanja interveniše kasnije, na taj način omogućavajući vozaču više slobode pri zanošenju. U kombinaciji sa automatskom transmisijom, „Sport“ režim podrazumeva kasniju promenu stepena prenosa, tako da je Insignia u potpunosti podešena za dinamičnu vožnju.


Na povratnoj ruti sa Nirburgringa, vozač može da bira između tri postavke, u odnosu na karakteristike puta i svoje sopstveno nahođenje:


- „Standard“: Automatska kontrola bira optimalno podešavanje u odnosu na prikupljene informacije koje šalju senzori vozila.
- „Tour“: Konfiguracija šasije koja u prvi plan stavlja komfor, dok podešavanje pogona za imperativ ima smanjenu potrošnju goriva – ovo je pravi režim za opušteno krstarenje na dugim distancama.
- „Sport“: Poniranje pri kočenju je redukovano, šasija se značajno manje naginje pri brzom prolasku kroz krivine a upravljanje obezbeđuje direktniju povratnu informaciju sa vozne podloge.


FlexRide šasija elektrohidrauličnim putem prilagođava amortizere uslovima na putu i očitava voznu površinu 500 puta u sekundi odnosno 30.000 puta u minuti. Pored toga, vozač može da memoriše lične preference kada je reč o karakteristikama upravljanja, odziva na papučici gasa i amortizerima, i to putem „Sport“ dugmeta.


„Novi centralni softver „konrole režima vožnje“ (Drive Mode Control), predstavlja srce i dušu adaptivne šasije. On neprestano analizira informacije koje dobija iz senzora i zadatog podešavanja, tako da prepoznaje individualan vozački stil. Ovaj individualan sistem se dalje optimizuje za ostvarivanje najboljeg mogućeg prijanjanja i pozicije na putu“, objasnio je Cipser.


Ukoliko se, na primer, Opel Insignia Grand Sport vozi u „Standard“ režimu i vozač odluči da „napadne“ krivine na vijugavom putu sa više entuzijazma, softver prepoznaje sportski nastrojen stil vožnje na osnovu parametara ubrzanja i kočenja i istovremeno prebacuje podešavanje komponenti šasije i pogona na sportsku postavku.

 


PR



 

Renault Trucks - Urban Lab 2: Inovativne tehnologije

Renault Trucks - Urban Lab 2: Inovativne tehnologije

Renault Trucks predstavlja Urban Lab 2 – eksperimentalno vozilo namenjeno distribuciji robe, koje je u okviru projekta EDIT (Efficient Distribution Truck – efikasno vozilo za distribuciju), razvijeno u saradnji sa 6 partnerskih firmi...

Essen Motor Show 2016 - Liberty Walk

Essen Motor Show 2016 - Liberty Walk

Na Essen Motor Show 2016, najvećoj evropskoj smotri modifikovanih automobila, nastupaju najprestižnije tjunerske kompanije, kao što su Brabus, Startech, Schnitzer, Lorinser... U hali 2, nastupila je japanska kompanija Liberty Walk, koja je zasenila mnoga poznata imena iz sveta tuninga...

Opelov vodič za bezbednu vožnju u zimskim mesecima

Opelov vodič za bezbednu vožnju u zimskim mesecima

Vožnja po klizavoj podlozi može biti zabavna, sve dok dotična osoba ima skije prikačene na stopala ili dok sedi na sankama. Situacija je nešto drugačija za vozače. S obzirom na to da je prvih nekoliko noći sa mrazom već prouzrokovalo neka iznenađenja, vreme je da se pripremimo za zimsko vreme i uslove na putu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje