Hankook oprema Mercedes-AMG GT Coupe pneumaticima Ventus S1 evo Z
Proizvođač vrhunskih guma Hankook oprema novi Mercedes-AMG GT Coupé sa UUHP (Ultra-Ultra-High-Performance) gumama Ventus S1 evo Z...
Zbog velike snage ovog sportskog automobila od 430 kW/585 KS i pogona na svim točkovima, guma ima prilagođen sportski profil i gazeći sloj od modifikovane smese što omogućava maksimalno prianjanje čak i u ekstremnim situacijama tokom vožnje. Odobrenje proizvođača originalne opreme obuhvata i oznaku „MO1“ na bočnom zidu gume i označava prvo partnerstvo između kompanija Mercedes-AMG i Hankook.
„Ponosni smo što smo proizvođač originalne opreme za novi Mercedes-AMG GT Coupé – model visokih performansi sa posebno sportskim voznim karakteristikama. Ovo smatramo potvrdom da naši proizvodi ispunjavaju najviše zahteve“, kaže Sangon Li, predsednik i izvršni direktor kompanije Hankook Tire Europe. „Zahvaljujući svojim izvanrednim karakteristikama upravljanja i tehnologijom preuzetom sa trčakih staza, Hankook Ventus S1 evo Z je savršen partner za vrhunski model u Mercedes-AMG ponudi.“
Ciljane modifikacije povećavaju performanse guma i vozila
Jedna od posebnih karakteristika gume Ventus S1 evo Z na modelu Mercedes-AMG GT Coupé u je izuzetno široka gazeća površina. Zajedno sa posebno modifikovanim profilom gume, ovo doprinosi odličnoj stabilnosti u vožnji. Pored toga, inženjeri su odlučili da Ventus S1 evo Z za Mercedes-AMG GT Coupé ima ojačani aramidni-hibridni cap ply, čime su dodatno poboljšane performanse, posebno na suvim putevima. Pozadina: Aramidni materijal sprečava neželjeno širenje gume zbog centrifugalne sile pri velikim brzinama, što je posebno važno kod automobila čija je maksimalna brzina 315 km/h. Shodno tome, guma ima indeks brzine (Y). Osim toga, deformacija gazećeg sloja usled dejstva bočnih sila pri promeni pravca kretanja je svedena na minimum, čime se promoviše neutralno upravljanje i ponašanje koje može da se kontroliše u svakom trenutku.
Novost je i smesa gazećeg sloja s većim sadržajem silicijum-dioksida za bolje prianjanje i krutost u svim vremenskim uslovima. Modifikovana mešavina materijala znači da gazeći sloj sada još jače prianja na površinu puta kako bi se postigla maksimalna efikasnost kočenja. Još jedan plus: Nova smesa može da izdrži visoku temperaturu prouzrokovanu ekstremnim naprezanjem, čime se osigurava da nivo performansi guma ostane konstantan tokom dugog vremenskog perioda. Zahvaljujući svim ovim karakteristikama, Ventus S1 evo Z, dizajniran za Mercedes-AMG GT Coupé, još jednom pomera granice UUHP guma koje pravi Hankook. Na bočnom zidu ova guma ima oznaku „MO1“ (= Mercedes-AMG Original). Samo gume sa tom oznakom su odobrene kao originalna oprema za automobile koje pravi Mercedes-AMG. Proizvođač postavlja stroge kriterijume za to.
Guma sazrela na stazi Nürburgring-Nordschleife
Pored zahteva za ekstremnim performansama i kratko vreme razvoja je predstavljalo izazov za tim kompanije Hankook. Umesto uobičajene dve godine, razvoj je trajao samo osam meseci i uključivao je, između ostalog, intenzivne testove upravljanja na suvoj podlozi na stazi Nürburgring-Nordschleife, jednoj od najtežih trkačkih staza na svetu koja se odlikuje dužinom od 20,382 kilometara, brojnih krivinom i visinskom razlikom od 300 metara. Jedan krug u trci na ovoj stazi jednak je kao otprilike 2000 kilometara u svakodnevnom životu. Ventus S1 evo Z i Mercedes-AMG GT Coupé su u ovom „Zelenom paklu“ postigli najveću brzinu od 305 km/h i prosečnu brzinu od oko 150 km/h. Razvojni inženjeri kompanije Hankook bili su u bliskom kontaktu s test-vozačima iz Mercedes-AMG-a. „Svako ko stazni Nordschleife postigne željene performanse i brzinu definitivno može da se uveri u performanse ovih guma. Vrednost imena Hankook u super sportskom segmentu definitivno će se ponovo povećati zahvaljujući partnerstvu sa Mercedes-AMG-om“, kaže Klaus Krause, šef tehničkog centra za Evropu kompanije Hankook (ETC).
Ovu gumu, koja se isporučuje u dimenzijama 295/35 ZR20 (105Y) XL napred i 305/35 ZR20 (107Y) XL nazad, Hankook proizvodi u Rakalmašu, u Mađarskoj.
PR