Nova Toyota GR Yaris voli sneg! Mala ljuta papričica ima pogon na sve točkove (VIDEO)
Nova generacija modela Toyota Yaris (2021) stiže nam i u sportskoj verziji GR Sport. Prava mala ljuta papričica sa pogonom na sve točkove, obećava zabavnu vožnju, a na video snimku možemo videti prva iskustva. I to po snegu!
Potpuno novi 1.6-litarski turbo motor
Motor GR Yarisa je potpuno nova trocilindrična jedinica s turbo punjenjem, koja je ojačana auto-sport tehnologijama da bi se maksimalizovale performanse, uključujući „multi-oil jet“ hlađenje klipa, izduvne ventile velikog prečnika i dodatno mašinski obrađen usisni otvor. Iz zapremine od 1618 cm3 proizvodi maksimalnih 261 DIN KS/192 kW i 360 Nm obrtnog momenta.
Kompaktan i lak, DOHC 12-ventilski turbo motor uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem, projektovanim za velike obrtne momente.
Odnos snage i težine
Postići dobar odnos snage i mase bio je ključni zadatak koji je pomogao da se ispune kriterijumi za vrhunske performanse GR Yarisa. Karoserija je konstruisana uglavnom od lakih materijala, uključujući novi polimer od karbonskih vlakana za krov koji može da se oblikuje pod pritiskom. Aluminijum je korišćen za haubu i vrata. Kao rezultat, GR Yaris ima snagu C-segmentnog sportskog „hečbeka“ a masu vozila B-segmenta (1280 kg). Njegov odnos snage i mase od samo 4,9 kg po DIN KS doprinosi ubrzanju 0-100 km/h za manje od 5,5 sekundi i elektronski ograničenoj maksimalnoj brzini od 230 km/h!
GR-FOUR: Novi sistem pogona na sva četiri točka
Performanse GR Yarisa ojačane su novim GR-FOUR sistemom pogona na sva četiri točka, razvijenim da optimizuje snagu u vožnji na svakom točku, istovremeno jednostavnim i laganim.
Raspodelom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine upravlja visoko-osetljiva spojnica. Kao opciju u vidu paketa Circuit-Pack (detaljnije u daljem tekstu) dva Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem kontrolišu raspodelu između točkova na levoj i desnoj strani, da bi omogućili prirodnu i direktnu kontrolu automobila.
Ovaj genijalni sistem koristi blago različite prenosne odnose za prednju i zadnju osovinu i omogućava potencijalni opseg balansa obrtnog momenta napred/nazad u proporcijama od 100:0 (pun prednji pogon) do 0:100 (pun zadnji pogon). Ova fleksibilnost predstavlja značajnu prednost u odnosu na AWD „na zahtev“ koji koriste dvostruko kvačilo ili stalne sisteme pogona na sva četiri točka s centralnim diferencijalom. GR FOUR sistem je takođe značajno lakši.
Vozač može da podešava performanse prilikom vožnje pogonom na sva četiri točka prema svom izboru ili situaciji prilikom vožnje, koristeći prekidač za izbor 4WD moda. U Normal modu osnovna raspodela obrtnog momenta na prednju/zadnju osovinu je 60:40; u Sport modu balans se prenosi na zadnju osovinu, uz odnos raspodele 30:70, da bi postigli kvalitet koji je zabavan za vožnju na neasfaltiranim putevima i trkačkim stazama; a u Track modu osnovna vrednost je 50:50 za brzu, takmičarsku vožnju po trkačkim pistama ili na specijalnim ispitima. U svakom modu balans obrtnog momenta automatski će se podešavati reakcijom na zahteve od strane vozača, ponašanje vozila i uslove na putu ili trkačkoj stazi.
VIDEO:
Automagazin.rs
Video: YouTube