AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Koliko bi nam punjača bilo potrebno, ako bismo sada svi vozili električne automobile? Analiza

Koliko bi nam punjača bilo potrebno, ako bismo sada svi vozili električne automobile? Analiza

Nemački profesor Michael Bargende se malo poigrao sa brojkama. On je izračunao, koliko stanica za punjenje bi bilo potrebno u letnjoj sezoni, koje bi bile ekvivalentne klasičnim benzinskim stanicama na autoputevima. Njegove kalkulacije su alarmantne...

Većina vlasnika električnih automobila puni svoje automobile kod kuće. Ovo je velika prednost, jer automobile sa konvencionalnim pogonom nemoguće je napuniti gorivom kod kuće. Međutim, na dugim putovanjima, kao što su putovanja na more, gde elektromobile moramo puniti na javnim punjačima, situacija je sasvim drugačija.


Šta bi se dogodilo, kada bi automobili na benzin ili dizel potpunno nestali sa puteva i da smo za vreme praznika u električnim automobilima? Koliko stanica za punjenje i koliko energije bi nam bilo potrebno da stignemo do odredišta bez čekanja na punjač. Odogovor na ova pitanja dao nam je profesor Michael Bargende, bivši vođa sekcije za automobilske pogone u Institutu za automobile u Stuttgartu.


Na početku svog izveštaja, ona tvrdi, da je sadašnji pristup infrastrukturi za punjenje potpuno neadekvatan. Aktuelni kapacitet benzinske ili dizel stanice iznosi 35 litara u minutu, što je ekvivalentno energiji od 18 MW. Pošto elektromotori u električnim automobilima imaju tri puta veću efikasnost od motora u konvencionalnim automobilima, energija od 6 MW bi imalo isti efekat. Međutim, sa prosečnom snagom punjenja od 120 kW, to i dalje znači da bi za zamenu jedne pumpne stanice za gorivo bilo potrebno 50 električnih punjača. To znači, da je za zamenu energije koju nudi tipična benzinska stanica na autoputu, koja ima 12 nosača, potrebno čak 600 električnih punjača!


U proračun se uključio i Axel Niesing, operater benzinskih pumpi na severu Nemačke. Tvrdi da na pumpi u proseku ima 60 točenja na sat. Ako pretpostavimo, da je prosečan domet sa rezervoarom za gorivo od 30 litara oko 400 kilometara, a električni automobil troši oko o20 kWh na 100 km, to znači da za automobil sa približno istom autonomijom mogao za pola sata da se napuni na punjaču snage 150 kW. Za punjenje 60 automobila po satu, prema Niesingu, potrebno je otprilike 30 stanica za punjenje sa izlaznom snagom od 150 kW ili 12 punjača snage 350 kW. To odgovara ukupnoj energiji od 4,5 MW.


Zaključak je sledeći - Ako bi Evropska unija u potpunosti elektrifikovala transport, to bi zahtevalo puno više prostora, energije, sirovina i materijala nego što sadašnja infrastruktura za automobila sa unutrašnjim sagorevanjem treba.


Automagazin.rs

Opel Crossland u Srbiji dostupan za isporuku odmah

Opel Crossland u Srbiji dostupan za isporuku odmah

Jasan i odvažan dizajnerski jezik, veoma fleksibilan i opremljen najsavremenijim tehnologijama – Opel Crossland je veoma popularan među kupcima. Kompaktni SUV sa Blitz amblemom postao je pravi prodajni hit od svog lansiranja 2017. Odavno je Opel Crossland probio granicu od 500.000 jedinica...

Svečano otvoren novi Citroen salon u okviru AK Kompresor

Svečano otvoren novi Citroen salon u okviru AK Kompresor

Auto kuća Kompresor, jedan od vodećih dilera i servisera automobila u Srbiji, ponosno je objavila saradnju sa renomiranim francuskim brendom automobila, Citroën. Tim povodom, otvoren je novi Citroën salon na Dorćolu, obeležavajući početak jedinstvene ponude vozila i servisa za sve ljubitelje ovog brenda...

Hankook objavljuje izveštaj o održivosti

Hankook objavljuje izveštaj o održivosti

Hankook, proizvođač premijum guma, objavila je svoj ESG izveštaj za 2022/23 (Environmental Social Governance = životna sredina, društvena pitanja i korporativno upravljanje). U tom izveštaju, Hankook izveštava o svojim aktivnostima i strategijama održivosti za tekuću godinu...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje