AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Korporacija Kia nedavno je objavila da je u maju 2023. godine globalno prodala 268.593 vozila, što je rast od 14,4 posto u odnosu na maj prošle godine...

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Ne računajući namenska vozila prodaja van Južne Koreje se u odnosu na lanjski maj povećala za 15,2 posto, na 217.772 vozila. Na korejskom tržištu Kia je zabeležila prodaju od 50.275 primeraka, što je 10,3 posto više nego u 2022. godini.


Kia SUV modeli bili su najtraženiji modeli kompanije, a u maju su prodali 45.959 primeraka Sportage-a i 25.345 primeraka modela Seltos (ne prodaje se u Evropi). Na trećem mestu po prodaji bio je veliki SUV Sorento sa 20.909 prodatih primeraka.


Prodaja van Južne Koreje: 15 posto bolje nego lane (217.772 vozila)


Prodaja vozila Kia van Južne Koreje se u odnosu na maj lane povećala za 15,2 posto, a ukupno su bila prodata 217.772 vozila.

Na tržištima van Koreje prodajno je bio najuspešniji model Sportage sa 39.774 prodata primerka. Ovom sportskom terencu sledio je još jedan SUV i to Seltos koji je bio prodat u 20.553 primerka, i model K3 (ne prodaje se u Evropi, na nekim tržištima se pojavljuje pod imenom Forte), koji je bio prodat u 15.483 primerka.


Prodaja u Južnoj Koreji: 50.275 vozila, 10 posto bolje nego lane


U maju je Kia u Koreji prodala 50.275 vozila, što je za 10,3 posto više nego u maju 2022. godine. Veliki monovolumen Carnival (ne prodaje se u Evropi) bio je najtraženiji na Kijinom domaćem tržištu (6.695 prodatih primeraka). Sledila su mu dva sportska terenca – Sorento (6.499) i Sportage (6.185 prodatih primeraka).


Najprodavaniji modeli Kia su sportski terenci


Kia očekuje da će se situacija na globalnom tržištu nastala zbog nedostatka delova postepeno popraviti i želi se fokusirati na povećanje prodaje elektrifikovanih vozila i sportskih terenaca i povećanje profitabilnosti.

 

U aprilu ove godine Kia je u Seulu na događaju „CEO Investor Day" predstavila srednjeročnu i dugoročnu poslovnu strategiju brenda s naglaskom na elektrifikaciji. Kijin modifikovani prodajni cilj za 2030. godinu je 4,3 miliona vozila, od toga će 1,6 miliona vozila biti potpuno električnih. Kompanija će i dalje jačati svoje napore kako bi elektrifikovala svoju gamu modela i ubrzala svoj prelazak u pružaoca rešenja za održivu mobilnost uvođenjem inovativnih proizvoda i usluga mobilnosti.


Kompanija će i dalje povećavati prodaju svog električnog modela EV6, koji je prošle godine postao Evropski auto godine. Kia će momentum prodaje električnih vozila nadgraditi i lansiranjem novog modela EV9, velikog prestižnog električnog SUV-a, prvog sa šest ili sedam sedišta kojeg u Evropi očekujemo u narednim mesecima.


PR

Renault Symbioz
Slika nedelje