AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2021 - Dražen Ćurić komentariše 3. etapu

Rally Dakar 2021 - Dražen Ćurić komentariše 3. etapu

Pozdrav dobri moji :) Polako uđosmo u Dakar rutinu, vrijeme teče, dani prolaze a etape na Dakru se nižu. Kako prethodna četiri dana, ako uzmemo u obzir i prolog, tako i danas odvezla se i treća etapa...

Rally Dakar 2021 - Dražen Ćurić komentariše 3. etapu

Kod motociklista "ništa novo", kao i prethodna tri dana a krenulo je s prologom opet se sve "isprevrtalo" Pa je nakon cilja današnje etape opet potpuno nova situacija u odnosu na jučer. Čini mi se da je u kodnkurenciji motociklista je uspostavljena jedna nova nova vrsta konstante. Kad kažemo konstanta u kontekstu sporta, to najčešće karakterizira nečiju superiornost a to je za sport najgora moguća situacija, jer znači predvidljivog pobednika čitaj dosadu. E na ovogodišnjem Dakru konstanta označava nešto potpuno drugo a to je da se konstantno iz dana u dan poredak kompletno menja. Ovakve svakodnevne rašomone ni Quentin Tarantino ne bi bolje izrežirao.


U današnjoj 630km dugačkoj etapi BI je iznosio 403km i vozilo se oko grada Wadi Ad-Dawasir, što znači da su start i cilj bili na istom mestu. Što je prava blagodat za prateće ekipe jer nema uobičajene svakodnevne gnjavaže sa seobom iz bivaka u bivak..


Brzinski ispit je krenuo opet na neočekivan način i već nakon prve vremenske kontrole bilo je jasno da će se generalni plasman na kraju dana iz temelja promeniti, Price, Benavides, Walkner jučerašnji veliki gubitnici poveli su današnju utrku, dok su lauerati jučerašnje etape Barreda, Brabec, Branch pa i Goncalves počeli tonuti brzinom sekire.
Dvadeset devetogodišnji Amerikanac Skyler Howes, čovek iz drugog plana kojeg do sada nikad nisam spomenuo, ovo mu je tek treći nastup na Dakru i danas je pratio tempo Toby Price-a tj. vodeće trojke i kao četvrti u etapi preuzeo vodstvo u generalnom poretku. Svaka mu čast na do sada prikazanoj vožnji. Želim mu svu sreću u nastavku utrke, neka samo nastavi u ovom tempu i mesto na pobedničkom postolju neće biti pusta mašta. Skayler Howes 2019.g. je odustao u 6. etapi a prošle godine je završio kao 9. i bio najbolje plasirani privatnik. Očito je "nepoznati" Amerikanac čovek kojeg u nastavku utrke trebamo imati u vidu.


Gabor Saghmeister je danas završio kao 77. što ga je smestilo na 82. mesto u generalnom poretku.Ovo je tempo kojim će Gabor sigurno, ako ne bude nepredviđenih situacija, urezati još jednu recku na upravljaču svog motocikla kad pređe ciljnu rampu.


A sada malo o dešavanjima u konkurenciji automobila. Za razliku od motociklista kod društva na četiri točka nema takvih turbulencija do temelja isprevrtanog i izmešanog poretka u generalci.

Rally Dakar 2021 - Dražen Ćurić komentariše 3. etapu

Najveća vest današnje etape je mala katastrofa popularnog El Matadora Carlosa Sainza. Današnje 21. mesto u etapi i zakašnjenje od preko pola sata su ga bacili na 4. mesto u generalnom poretku. Šta se desilo velikom Špancu?, na 156 kilometara od starta promašili su smer i zalutali u Saudijskom bespuću, kad su se vratili na ispravnu rutu već su kasnili 31 minutu. Površnom promatraču će to izgledati kao da nije izgubio mnogo i da šanse za još jednu pobedu nisu izgubljene. Delomično se slažem sa time ali, iako je četvrto mesto samo korak do pobedničkog postolja, pobeda je daleko kao kvalitetno cepivo protiv Covida jer Sainz trenutno zaostaje 33'34" za vodećim Peterhanselom svojim timskim kolegom i skorom pola sata za Al Attiyahom. Evo kod automobilista potpuno drugačija situacija u odnosu na motocikliste. Nakon samo tri odvežene etape postoji opasnost da se trka pretvori u show dve posade. Realno, Peterhansela i Al Attiyaha je moguće sustići u nastavku utrke samo ako se desi nešto što izlazi iz sfere vozačkog umeća, tehnički problem ili suvozačka greška. Mislim, trenutno za njih dvojicu je najveća opasnost da u bespoštednoj borbi jedan drugoga prisile da se voze na maksimumu a tada su vozačke greške logička i čista realnost. Ovdje se radi o dva titana rally raid utrkivanja i njihovo iskustvo je toliko da sumnjam da će se upecati na provokaciju protivnika i da krenu jedan po drugome "pucati rafalno".


Zapravo utrka je tek počela, rešili su se ostatka konkurencije i sada će jedan drugoga kontrolirati i osluškivati "puls neprijatelja". Ovakav rasplet im odgovara iz još jednog razloga, Sainz mora napadati svaki dan želi li se vratiti u borbu za pobedu. To je još jedan faktor koji vedećem dvojcu ide na ruku, zašto? Zato što pobednik etape starta prvi sledeći dan a to je svojevrstan hendikep kad otvaraš BI i prvi si koji "zaplovi" pešćanim prostranstvom. Mislim da je još prerano da bi se proglasile timske naredbe i da se Sainza stavi u ulogu Peterhanselovog vodonoše. Iz tog razloga u sledećim danima očekujem da će Sainz osvajati etape, dok će Mr. Dakar i Princ pustinje osmatrati i tražiti najbolji momenat da odapnu svoju strelu pobede. Normalno postoji i druga opcija da vodeći dvojac nastavi forsirati iz sve snage pokušavajući prisiliti glavnog konkurenta na pogrešku ili toliko veruju u sebe da misle da će vožnjom na limitu brzo steći prednost koja će im omogućiti opušteniju vožnju u nastavku utrke. Nisam vidoviti Milan :) pa da sam siguran u svoje prognoze ali ona prva opcija mi se nekako čini realnija.


Danas su još dve posade iz najužeg kruga favorita imale loš dan. Yazid Al-Rajhi se zaustavljao u dva navrata, verovatno zbog tehničkog problema i tu je skupio 45 munuta zaostatka. Nizozemac Bernhardt Ten Brinke koji se ceo dan vozio u top 5 negde oko 360. kilometra se isprevrtao i morao je čekati pomoć kako bi nastavio.


Na trećem mestu generalke nalazi se Mathieu Serradori dvadeset devetogodišnji Francuz koji vozi manofakturni bolid SRT Buggy koji ima pogon na zadnje točkove. Po pustinjskim deonicama gde se vozi velikom prosečnom brzinom Mathieov Buggy je u prednosti u odnosu na vozila s pogonom na sve točkove. Vozila sa pogonom na jednu osovinu imaju dozvoljen dvostruko duži hod amortizera, šire podvozje, manju težinu, menjanje pritiska u pneumaticima iz kabine i veče točkove. Serradori je prošle godine dobio jednu etapu i završio utrku kao 8. Ovo mu je 6. Dakar a treći u automobilu dok je tri puta nastupio na motociklu. SRT team, je dobro poznata i kvalitetna Francuska trkaća manofaktura.
Postoje već dugi niz godina i kroz historiju Dakra su ubeležili mnogo dobrih rezultata. Bolidi su im uvek bili brzi ali su patili od "dečijih bolesti" pa su ostajali bez postolja iz tog razloga. Kako sada stvari stoje, ove godine su se rešili tog bremena i uz tvornički Mini i Toyota team jedini su koji imaju dva bolida u top 10 u generalnom poretku. Saudijac Yasir Seaidan danas je završio kao četvrti i trenutno je 8. u generalnom poretku. Brzi četrdeset trogodišnjak prošle godine je završio kao 9. i vozio je Mini. Njegova odluka da pređe u SRT team i sjedne za volan njihovog Century CR6 buggy-a najbolji je pokazatelj o koliko kvalitetnom i brzom bolidu se radi. Ta odluka nije nesmotrena i slučajna, sigurno je brzi Saudijac odradio priličan broj kilometara testiranja prije nego je donio konačnu odluku. Također trebamo se setiti tko je na prologu bio u istoj sekundi sa Al Attiyahom, Južno Afrikanac Brian Baragwanath koji je trenutno na 20. poziciji i on također vozi Century CR6 što nam je još jedna potvrda kvalitete i brzine SRT-eove jurilice. I za kraj priče o tom vozilu moram spomenuti Abu Dhabi racing team koji je otkupio čitavi Peugeot Dakar projekt i njihov 3008 DKR bolid, sa dva vrhunska vozača Cyril Despress-om i Khalid Al Qassimi-em.gledaju u leđa dvojici SRT majstora. Nadam se da će u nastavku utrke SRT team moći svoje Century CR6 monstrume održati u top formi. Uvek me veseli kad mali timovi i njihovi vozači uspevaju prkositi tvorničkim timovima i njihovim dobro plaćenim zvezdama koji su zapravo čisti profesionalci i ništa drugo ne rade osim što voze.


I za kraj današnjeg komentara evo malo statistike. S ovom etapnom pobedom Nasser Al Attiyah je došao na treće mesto najuspešnijih po broju etapnih pobeda. Drugoplasirani na toj listi je Mister Dakar Stefan Peterhansel koji na svom kontu ima 47 osvojenih etapa dok je još uvek vodeći Ari Vatanen sa 50 etapnih pobeda. Al Attijahu je ovo sedamnaesti nastup na Dakru a Peterhanselu čak 32. od toga 10 nastupa je bilo na motociklu i 22 u automobilu. Ari Vatanen je na Dakru nastupio 14 puta što će ga po broju etapnih pobeda činiti najuspešnijim čak i ako ga Peterhansel i Al Attiyah sustignu, što će im verovatno poći za rukom, oni će do 50 osvojenih etapa doći s daleko većim brojem startova. Slična priča kao i u tenisu Novak Đoković trenutno malo zaostaje za Federerom i Nadalom u broju osvojenih Grand Slam turnira ali je za mene najveći svih vremena jer je do toga došao sa puno manje nastupa od spomenute dvojice.


Sutra je pred takmičarima najduža etapa ovogodišnjeg Dakra, novih 813km od čega je 337km BI, sutrašnji dan će dugo trajati. Do sutrašnjeg komentara 4. etape uživajte u svemu onome što vas veseli. lupi pozdrav.


Dražen Ćurić - Automagazin
Foto: Red Bull

Održana svečana premijera filma Paklene ulice 10

Održana svečana premijera filma Paklene ulice 10

Paklene ulice 10, deseti film istoimene sage, otvara poslednje poglavlje jedne od najpoznatijih i najpopularnijif filmskih franšiza ikada. Sada, u trećoj deceniji postojanja i dalje odiše snagom i okuplja istu glumačku ekipu sa kojom je sve počelo...

Otvoren prvi digitalni Škoda salon u Srbiji

Otvoren prvi digitalni Škoda salon u Srbiji

Servis Auto-Aca osnovan je 1. aprila 1992. godine u Paraćinu. Osnivač Nenad, Neša Radunović, postao je ubrzo poznat u svom gradu i okolini kao jedan od retkih mehaničara koji otklanja svaki kvar na automobilu...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje