Mali, ali moćan: u Srbiju stigao električni mali SUV Volvo EX30!
Kao mali SUV koji radi velike Volvo stvari, novi potpuno električni Volvo EX30 projektovan je tako da bude onoliko bezbedan koliko biste očekivali...
Projektovan je tako da ima najmanji otisak CO2 od bilo kog Volvo automobila do danas i da život ljudi učini bezbednijim, praktičnijim i prijatnijim kroz najsavremeniju tehnologiju i skandinavski dizajn.
EX30 je danas predstavljen svetu u Milanu u Italiji i dostupan za naručivanje odmah na odabranim tržištima*. To je prvi mali Volvo premijum SUV koji proširuje sve veću potpuno električnu ponudu na četiri modela. Kako se tržište brzo kreće ka potpunoj elektrifikaciji, EX30 će Volvou pomoći da postigne rastuću potražnju za potpuno električnim automobilima u segmentu koji brzo raste.
Štaviše, atraktivna cena automobila EX30 – koja počinje od oko 36.000 EUR – znači da kupci Volvoa dobijaju vrhunski potpuno električni SUV po sličnoj ceni koje imaju ekvivalentna vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. EX30 će takođe biti dostupan sa pretplatničkim paketom Care by Volvo, sa fiksnim cenama i transparentnim postupkom naručivanja, pa je naručivanje sasvim lako.
"Potpuno električni EX30 je možda naš najmanji SUV ikada, ali to je velika stvar za naše kupce i velika stvar za nas kao kompaniju“, rekao je Jim Rowan, generalni direktor Volvo Cars. „Volimo da kažemo da je EX30 mali, ali moćan, jer pruža sve što želite od Volvo automobila, ali u manjem izdanju. Kao i svaki Volvo, to je izvanredan proizvod koji je bezbedan i projektovan oko ljudi i njihovih potreba.
EX30 predstavlja oličenje svih dizajnerskih vrednosti Volvoa u manjem formatu. Veliko međuosovinsko rastojanje, veliki točkovi i jednaki prepusti napred i nazad donose ravnotežu i prefinjenost spoljašnjosti. Očigledno je električan, uz samouverenu masku, zatvoreni štit i digitalni prikaz farova u obliku Thorovog čekića. Pet živopisnih boja spoljašnjosti, od elegantne Cloud Blue do svetle i izražajne Moss Yellow – inspirisane lišajevima koji rastu na stenama duž zapadne obale švedske – daju mu karakter i ličnost.
Tehnologija baterija prema Vašim potrebama
Pre svega, kada pričamo o pogonu, ne postoji takva stvar kao što je jednostavno „baterija“. Umesto toga, Volvo pruža slobodu da odaberete tehnologiju baterije koja odgovara Vašim potrebama, što znači da za EX30 nudimo tri opcije pogonskog sistema i dva različita tipa baterije. To nam omogućava i da ponudimo primamljivu početnu cenu za EX30.
Ako većinu vremena provodite u gradu ili obično između punjenja prelazite kraća rastojanja, tu je opcija sa jednim motorom i LFP baterijom. LFP baterija standardnog dometa koristi tehlologiju litijuma, gvožđa i fosfata, isplativija je i za njenu proizvodnju je potrebno manje resursa, što znači da je to najbolja opcija ako Vam ne treba maksimalan domet.
Ako ipak želite maksimalan domet, varijanta sa jednim motorom i produženim dometom uz NMC bateriju produženog dometa je Vaša opcija za EX30. NMC baterija sadrži litijum, nilk, mangan i kobalt i efikasnije stvara energiju nego LPF varijanta. Opcija sa jednim motorom i produženim dometom pruža vam domet od najviše 480 km između punjenja.
Na kraju, ako su Vam performanse prioritet, izaberite varijantu sa dva motora i odličnim performansama, u kojoj Volvo uparuje NMC bateriju sa dodatnim drugim elektromotorom. Ova varijanta automobila EX30 sa pogonom na sve točkove pruža 315 kW (428 KS) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi – to je zvanično najbolje ubrzanje u nekom od naših automobila u istoriji!
Još jedna prednost automobila EX30 je brzo punjenje. Varijanta sa dva motora i produženim dometom ima kapacitet punjenja od najviše 153 kW, dok automobil standardnog dometa ima kapacitet od 134 kW. To znači da možete da napunite bateriju od 10 do 80% za malo više od 25 minuta. Preko centralnog ekrana automobila i aplikacije možete da vidite jačinu struje u amperima, maksimalni nivo punjenja i vreme kada želite da započnete punjenje.
Da bismo omogućili najbolji mogući doživljaj vožnje, prilagodili smo šasiju automobila EX30 kako bismo maksimalno iskoristili njegove kompaktne dimenzije. Njegov nizak centar gravitacije, kao i relativno nisku i ravnomerno raspoređenu težinu dopunjavaju lakoća vožnje i okretnost u gradu i van njega.
Manji ugljenični otisak, ali veliki uticaj na bezbednost
Kao što smo pisali u ranijim objavama na blogu, EX30 je projektovan da ima najniži ugljenični otisak među Volvo automobilima do današnjeg dana i predstavlja važan korak unapred za naše ambicije po pitanju održivosti. Rešavanjem emisija tokom celokupne proizvodnje i životnog ciklusa automobila, kao i razumnom upotrebom materijala spolja i iznutra, uspeli smo da smanjimo njegov ukupni ugljenični otisak tokom 200.000 kilometara vožnje na manje od 30 tona*.
EX30 je projektovan tako da bude onoliko bezbedan koliko biste očekivali od Volvo automobila i cilj mu je da pazi na Vas i druge u užurbanim urbanim sredinama. Na primer, u standardnoj opremi ima specijalnu bezbednosnu funkciju za bicikle koja sprečava nesreće zbog udara vratima tako što Vas upozorava kada se spremate da otvorite vrata tik ispred bicikla, skutera ili osobe koja trči.
Naša zaštitna bezbednosna tehnologija dalje ilustruje kako smo primenili visoke standarde bezbednosti na novi mali SUV. Poseduje najsavremeniju tehnologiju vezivanja, kao i vrhunsku konstrukciju koja ispunjava naše ambiciozne interne bezbednosne zahteve – osmišljene da pripreme naše automobile za različite scenarije iz stvarnog sveta.
EX30 se takođe trudi da Vam život učini praktičnijim, opuštenijim i prijatnijim unutar automobila putem najsavremenije tehnologije i praktičnog skandinavskog dizajna. Možete da izaberete jedan od četiri različita enterijera sa zasebnim izrazima, a u celoj kabini se nalaze i pametna rešenja za odlaganje.
Uz kontekstualno korisničko iskustvo na jednom ekranu, ugrađeni Google i najnoviju verziju našeg sistema za informacije i zabavu, te funkcije odražavaju osnove Volvo dizajna.
Kad smo već kod najsavremenije tehnologije: Volvo EX30 je naš prvi automobil koji ima novu generaciju naše popularne funkcije Park Pilot Assist. Može da se snađe sa svim vrstama parking mesta, uključujući paralelna, zakrivljena, pod uglom od 90 stepeni i kosa, što olakšava parkiranje na uskim mestima.
Novi Park Pilot Assist će identifikovati sva dostupna parking mesta oko Vas. Zatim, nakon što dodirnete ono koje želite u novom 3D korisničkom interfejsu, funkcija će upravljati papučicama gasa i kočnice, kao i upravljačem. Dok nadgledate proces parkiranja, ekran prikazuje udaljenost do predmeta kao što su automobili, zidovi i stubovi u metričkim ili imperijalnim jedinicama.
Kao i kod bilo kog Volvo automobila, za EX30 smo blisko sarađivali sa tehnološkim partnerima kao što su Google, Apple i Qualcomm kako bismo pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Takođe smo blisko sarađivali sa kompanijom ECARX kroz zajedničko softversko preduzeće HaleyTek kako bismo pružili najbolju moguću platformu za informacije i zabavu za naše klijente.
Osećaj spokoja
Naravno, EX30 takođe ima funkcionalnost digitalnog ključa koja je zgodna za Vas i olakšava deljenje automobila sa drugima. Built on the advanced UWB and CCC industry standards, our technology will be compatible with a wide range of phone brands and models.
Namenska aplikacija automobila sadrži sve relevantne usluge povezane sa automobilom, od punjenja do pronalaženja automobila na prometnom parkingu, zaključavanja i zagrevanja tokom hladnog zimskog dana. EX30 je takođe spreman za automatsko ažuriranje softvera koje će ga vremenom poboljšavati.
Ako to nije dovoljno, Volvo EX30 ima i izbor od pet različitih tema ambijentalnog osvetljenja. Svaka od njih je inspirisana drugim skandinavskim pejzažom i suptilno menja boje, što unosi osećaj spokoja u enterijer.
Bilo da više volite toplu sunčevu svetlost koja prolazi kroz lišće skandinavske šume, zalazak sunca na zapadnoj obali Švedske, svetski poznata severna svetla, zlatno nebo švedskog leta ili vedro raspoloženje urbanog zalaska sunca, Vaš EX30 će biti ispunjen bojama po Vašem izboru. Za dodatno uranjanje, svaku temu osvetljenja možete upariti sa ambijentalnim zvučnim pejzažom
Vožnja kroz omiljene predele sa stilom
Konačno, imamo iznenađenje za Vas. Od sledeće godine, naš EX30 će postati dostupan i u Cross Country varijanti. Primamo narudžbine za ovu posebnu verziju našeg malog električnog SUV-a od 2024. godine, a očekuje se da će proizvodnja početi krajem te godine.
Volvo EX30 Cross Country će biti zasnovan na modelu Volvo Cross Country nasleđu, proslavljenoj liniji modela za kupce koji žele malo više avanture od automobila. Imaće niz funkcija po meri, kao što su veće rastojanje od tla, crni točkovi od 19 inča i opcija točkova od 18 inča sa gumama po meri.
Kada povedete EX30 Cross Country van utabanog puta, biće prepoznatljiv po donjoj zaštiti sa prednje, bočne i zadnje strane, specijalnim crnim tablicama na prednjem braniku i vratima prtljažnika i elegantnom Cross Country brendiranju – mala zastava Švedske koja se montira na haubu je kruna svega.
Sitna slova
Volvo EX30 je dostupan za naručivanje je od danas širom Evrope i drugih odabranih tržišta. U Sjedinjenim Državama kupci mogu slati prednarudžbine, dok će se knjige narudžbina otvoriti na drugim tržištima u kasnijoj fazi koja će biti saopštena u dogledno vreme.
Proračun ugljeničnog otiska za ispod 30 tona tokom 200.000 kilometara vožnje zasnovan je na korišćenju električne energije za punjenje iz mešavine električne energije EU27. Izjava o najnižem ugljeničnom otissku u bilo kojem Volvo automobilu do danas odnosi se na globalno dostupne proizvode sa preko 200.000 kilometara vožnje.
*Vreme punjenja zavisi i od faktora kao što su spoljna temperatura, trenutna temperatura baterije, oprema za punjenje, stanje baterije i stanje automobila.
Domet u skladu sa realističnim WLTP ciklusom vožnje u kontrolisanim uslovima za novi automobil. Stvaran domet može da se razlikuje. Brojevi su zasnovani na preliminarnom cilju.
Funkcija digitalnog ključa podleže kompatibilnosti telefona. Tehnologija zasnovana na UWB-u trebalo bi da bude primenjena sledeće godine putem automatskog ažuriranja softvera (over-the-air).
Funkcije i usluge možda nisu dostupne na svim tržištima i neće biti standardne na svim tržištima ili za sve modele.
Foto: Milomir Bošković