Mazda predstavlja Mazdu MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, plug-in hibridni model koji koristi rotacioni motor kao generator, danas ima svoj svetski debi na sajmu automobila u Briselu...
Vodeći proizvod za Mazdin program elektrifikacije, Mazda MX-30 predstavljen je 2020. kao prvo električno vozilo kompanije sa pogonom na bateriju za masovnu proizvodnju, sa blagim hibridnim modelom koji se naknadno pridružio liniji proizvoda na nekim vanevropskim tržištima. Uz 'živeti veran sebi' kao koncept proizvoda, MX-30 nudi čistu, prijatnu vožnju, spoljašnjost poznatog, pristupačnog izgleda i kabinski prostor koji smiruje um i srce korišćenjem materijala koji odišu toplinom - kombinacija elemenata koji vreme provedeno sa automobilom i iskustva u kojima se uživa uz njega čine kreativnim za vlasnike.
MX-30 e-Skyactiv R-EV je serijski plug-in hibrid koji nastavlja da nudi iste vrednosti kupcima kao i originalni MX-30, dok istovremeno nudi nove načine korišćenja automobila kao električnog vozila pogonjenog baterijom. MX-30 e-Skyactiv R-EV ima električni baterijski domet vožnje od 85 km*2 koji je dovoljan za svakodnevne potrebe vožnje, kao i mogućnost korišćenja generatora za omogućavanje vožnje na velike udaljenosti. Kroz celi spektar vožnje postoji pogon na električni motor.
Mazda je odabrala da koristi rotacioni motor za pogon ovog generatora, iskoristivši prednost jedinstvene sposobnosti rotacionog motora da proizvede potrebnu snagu sa malim pogonskim sklopom. Novorazvijeni 8C rotacioni motor upakovan je uz generator i motor velike snage u motornom prostoru. Ovaj kompaktni električni pogon uparen je sa litijum-jonskom baterijom od 17,8 kWh i rezervoarom za gorivo od 50 litara kako bi se stvorio jedinstveni serijski plug-in hibridni sistem sa vrlo konkurentnim ukupnim dometom vožnje.
MX-30 e-Skyactiv R-EV takođe podržava kupce sa aktivnim životnim stilom nudeći funkcije kao što su kompatibilnost sa normalnim 2- ili 3-faznim AC punjenjem i brzim DC punjenjem, 1500 W napajanjem i tri načina vožnje koji odgovaraju različitim situacijama u vožnji: normalno, EV i punjenje. Štaviše, sa snažnim električnim motorom od 125 kW, čak pruža nešto bolje vozne performanse od MX-30 BEV.
PR