AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Za novi Mercedes-Benz E Cabrio, stuttgartska kompanija razvila je potpuno novi sistem za zaštitu putnika na zadnjim sedištima od turbulencije. Sistem je nazvan AirCap, a instaliran je u sami vrh vetrobranskog stakla...

Mercedes-Benz je igru postepenog otkrivanja modela razvio do savršenstva. Oficijalne fotografije celog automobila (Mercedes-Benz E Cabrio), mesec dana pred premijerno predstavljanje u Detroitu, nisu prikazane javnosti. Ali, zato je pred nama prva fotografija sistema AirCap, koji će biti veoma zanimljiv detalj na Mercedes-Benz E Cabriolet modelu. Vrtloženje hladnog vazduha u kabini je jedna od najvećih prepreka, koja komplikuje vožnju otvorenog kabrioleta u hladnim danima i koja predstavlja veliki izazov za sve inženjere. Mercedes-Benz ovaj problem rešio je na aktuelnoj generaciji modela SLK, ugradnjom sistema AirScarf, odnosno klimatizacijom koja vodi topao vazduh kroz otvor naslona za glavu.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Ali, model E Cabrio je automobil koji nudi mesto za četiri putnika, što radikalno menja uslove. Gornji deo kičmenog stuba putnika koji sede na prednjim sedištima i u modelu E Cabrio grejaće sistem AirScarf, ali potpuna novina biće aerodinamički detalj nazvan AirCap, koji će igrati važnu ulogu u zaštiti putnika na zadnjim sedištima, od turbulentnog vazduha. Nova komponenta instalirana je u vrh prednjeg vetrobranskog stakla, koja će imati isti efekat, kao kada bi čeono staklo bilo za 6 cm više. Bez ovog sistema, vazduh bi prelazio preko ivice prednjeg stakla, i između prednjih sedišta vodio bi pravo u lice putnika pozadi. Umesto toga, vazduh sada prelazi iznad kabine u visini od 20 cm. Rezultat toga je i manji otpor vazduha, kao i manja buka u kabini - u automboilu se i prilikom spuštenog krova može bez problema telefonirati i pri brzinama do 120 km/h.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

AirCap funkcioniše u saradnji sa mrežicom, koja je instalirana između zadnjih naslona za glavu i efikasan je pri brzinama od 50 do 240 km/h. Aktivacija sistema je izbor vozača. Sistem iza sebe ima 21 patent, a prošao je preko 3000 sati testiranja. Sistem je sačinjen od 211 komponenti, a zahtevao je preko 10 000 radnih sati. Kao što smo mogli da vidimo OVDE, Mercedes-Benz E Cabrio minimalno će se razlikovati od svoje Coupe verzije. To će biti jedini model u ponudi Mercedes-Benza (ako izuzmemo klasu G), koji će ostati veran klasičnom platenenom krovu.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Automagazin.rs

Renault Symbioz
Slika nedelje