AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Ovo je peta generacija superluksuznog modela Range Rover. Flagship automobil u luksuznoj SUV klasi podiže lestvicu na viši nivo, što nam pokazuje tehnika i enterijer...

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Le roi est mort, vive le roi! (franc.: Kralj je mrtav, živeo kralj!), usklik kojim je glasnik francuskog kraljevskoga dvora službeno objavljivao kraljevu smrt i prelaz kraljevske vlasti na njegovog naslednika. Upravo ovo se juče dogodilo na tronu SUV luksuza.

 

Kao što smo mogli očekivati, u dizajnerskom smisli je sve novo, ali automobil je zadržao neke detalje koji prate ovaj automobil preko 50 godina. Između ostalog, to je "plutajući krov", koji posmtraču obezbeđuje poseban efekat zbog tamne bočne linije. Posebnu pažnju privlače i proporcije prednjeg dela krova, koji se u gornjem delu blago naginje a zatim se strmo spušta ka nazad. 

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Iako se radi o novoj generaciji automobila, novi Range Rover će biti prepoznatljiv na prvi pogled. Najveće promene pretrpeo je zadnji deo automobila. Zadnja svetla su integrisana kao tamni elementi dizajna na vratima prtljažnika. Kompletan automobil izgleda moćno i robusno a zanimljivo je da su svi elementi integrisani, dakle bez vidljivih ručki i pričvršćenih elemenata dizajna. Praktično samo spoljni retrovizori odstupaju od linije celine. 

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Kao i ranije, postoje dve verzije međuosovinskog rastojanja - duža verzija koja će biti dostupna i kao sedmosed, prvi put u istoriji ovog automobila. Naravno, tu je i verzija za četiri putnika, koja na zadnjim sedištima nudi vrhunski luksuz, jer putnici praktično sede u podesivim foteljama sa velikim prostorom za noge. Na centralnom mestu na kokpitu nalazi se multimedijalni monitor dijagonale 13,1 inča, koji izgleda kao da lebdi. Sedišta se u top verzijama mogu podešavati u čak 24 pozicije, a klimatizacija i masaža sedišta su nešto što se u ovom automobilu podrazumeva.

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Na displeju ispred vozača se mogu reprodukovati različite informacije, uključujuću i trodimenzionalnu sliku navigacionog sistema na celoj površini. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji, novi Range Rover je "always on" i može da prima ažuriranje software-a za preko 70 komponenti instaliranih u vozilo praktično bez odlaska u radionicu. Apple i Android pametni telefoni mogu se bežično povezati preko Carplay i Android Auto. 

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Novi Range Rover je postavljen na novoj MLA-Flex platformi. To je skraćenica od "Flexible Modular Longitudinal Architecture", što u prevodu znači fleksibilna modularna uzdužna arhitektura. Ponovo se koristi prilagodljivo vazdušno oslanjanje i nova zadnja multi-link osovina sa pet tačaka.

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Viši nivo udobnosti obezbeđuje i novi sistem, koji podatke iz navigacionog sistema šalje u centralnu jedinicu automobila, kako bi se prpremilo oslanjanje za određene situacije. Sistem vrši prednaprezanje stabilizatora i amortizera, kako bi se auto manje naginjao u krivinama. 

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Oba dizelska motora - D300 i D350, pokreće 3.0-litarski šestocilindarski motor opremljen mild-hybrid tehnologijom. Što se tiče benzinskih motora, kupac može birati između 3.0-litarskog agregata u P400 i 4,4-litarskog V8 motora koji pokreće P530. Nove su i hibridne plug-in varijante P440e i P510e, koji predstavljaju trolitarske benzince u različitim konfiguracijama. U obe plug-in verzije u menjač je integrisana E-mašina sa 105 kW, odnosno 143 konjske snage. U automobil su smeštene velike litijum-jonske baterije kapaciteta 38 kWh (32 kWh upotrebljivo), što velikom SUV modelu daje i električni domet od 100 kilometara. U elektro modu je moguće voziti pri brzinama do 140 km/h. 

Predstavljen je novi Range Rover (2022) - Kralj je mrtav, živeo kralj!

Novi Range Rover se već može konfigurisati i poručiti. Početna cena iznosi 121.200 evra, koliko je potrebno izdvojiti za bazni model. 

 

Automagazin.rs

Neverovatan industrijski podvig Dacia brenda

Neverovatan industrijski podvig Dacia brenda

24 sata: toliko je trebalo Daciji da izvede industrijski tour de force*. U fabrikama u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci istovremeno je transformisala sve svoje modele i udahnula im novi vizuelni identitet, i to 3100 vozila u jednom danu! 

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje