Revolucija kuca na vrata? BMW već testira baterije sa čvrstim elektrolitom

Prema nekim procenama, baterije sa čvrstim elektrolitima doneće revoluciju u automobilsku industriju. Zbog nepostojanja tekućeg elektrolita smanjuje rizik od izbijanja požara, imaju veći domet, a punjenje je značajno brže nego kod baterija sa tečnim elektrolitima...
Proizvođači automobila se utrkuju u tome ko će prvi predstaviti novu generaciju baterija sa čvrstim elektrolitima, takozvane "solid-state" baterije. Ove baterije imaju potencijal da postignu specifičnu energiju od 400 do 500 Wh po kilogramu. Poređenja radi, najbolje litijum-jonske baterije sa grafitnom anodom danas postižu maksimalno 280 Wh po kilogramu, dok one sa silicijumskom anodom postižu 350 Wh/kg. To bi u praksi značilo skoro dvostruko veći domet bez potrebe za povećanjem baterija.

Nemački BMW se nalazi u samom vrhu ove utakmice. Bavarski proizvođač već testira ove baterije u realnim uslovima, u svojoj limuzini i7. Sistem je razvijen u saradnji sa kompanijom Solid Power. "Veoma sam zadovoljan što je ovo partnerstvo sa BMW-om dovelo do prve demonstracije potpuno čvrste baterijske ćelije u vozilu. Verujemo u naš sulfidni elektrolit i nastavljamo da ga razvijamo." - izjavio je John Van Scoter, predsednik i izvršni direktor kompanije Solid Power.

U ovoj fazi razvoja, glavni zadatak prototipa BMW i7 je proučavanje termičkog širenja baterijskih ćelija, što predstavlja i najveći izazov nove tehnologije. BMW još uvek nije istakao kada bi nova tehnologija mogla biti komercijalno dostupna. Sa druge strane, konkurentski Volkswagen i Stellantis su uvereni da će nova tehnologija ugledati svetlost dana već 2027. godine.
Foto: BMW
Automagazin.rs