AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu

Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu

1986. godine na tržište je uveden Volkswagen Golf Syncro sa pogonom na sve točkove. U tadašnje vreme bio je to neočekivan potez. Međutim, dve godine ranije na tržište je bio plasiran VW Passat GT Syncro opremljen diferencijalom sa zatvaračem, ali se proizvodnja prekida zbog neprihvatljive cene...

Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu

Kasnije je u VW Passat Syncro ugrađena dosta jednostavnija koncepcija pogona na sve točkove, koja je primenjena na Volkwagen Transporteru 1985. godine. Tajna sistema bila je u višelamelastoj viskoznoj spojnici. Sistem je bio automatski (bez mogućnosti da vozač određuje raspodelu snage po osovinama) i snaga na zadnje točkove stizala je deleći obrtni moment sa prednje osovine, što znači da je po potrebi bilo moguće da se 100% obrtnog momenta prenese na zadnju osovinu.Sličan sistem korišćen je i na Golfu treće generacije, kao i u Volkswagen Transporteru T4. Karijera viskoznih prenosnika obrtnog momenta trajala je sve do početka korišćenja elektronskih sistema stabilnosti, a sa njima je došao i novi naziv, 4MOTION, koji se nalazi na Golfu, Passatu, Sharanu, Multivanu, Caravelleu a Transporteru. Ovde je primenjen elektronski sistem upravljive lamele koju proizvodi švedska firma HALDEX. Goran Sarić - Automagazin

Putevi Srbije - Sprskim tagom i kroz Crnu Goru

Putevi Srbije - Sprskim tagom i kroz Crnu Goru

JP „Putevi Srbije" obaveštava javnost da svi postojeći korisnici srpskih tagova kao i oni koji kupe nov srpski tag, od sutra 05.06.2024. godine, mogu da nakon izvršene prekonfiguracije, odnosno registracije na TOLL4ALL platformu, plaćaju putarinu na autoputevima u Crnoj Gori (autoput Podgorica –Kolašin i tunel Sozina)...

123456. . .1599
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje